حجه السلام امرودی: 30 نقطه از شهر تهران در شب های رمضان پخش فیلم خواهند داشت
گزارش هنرنیوز از اعلام برنامه های حوزه فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان؛
حجه السلام امرودی: 30 نقطه از شهر تهران در شب های رمضان پخش فیلم خواهند داشت
معاون اجتماعی، فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به هنر نیوز گفت: 30 نقطه تهران در ایام ماه مبارک رمضان برای شهروندان تهرانی نمایش فیلم های جذاب خواهند داشت.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
به گزارش خبرنگار هنرنیوز صبح امروز ، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون اجتماعی، فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری حضور یافت و به تشریح برنامه‌های این معاونت در ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید برای اوقات فراغت شهروندان تهرانی در ایام ماه مبارک رمضان در حوزه پخش فیلم های سینمایی چه فعالیتی انجام خواهید داد افزود: خوشبختانه ما فعالیت هایی همچون بخش فیلم را در ایام ماه مبارک رمضان برای شهروندان تهرانی تدارک دیدیم که متعاقبا اعلام خواهد شد. ضمن اینکه ما حتما از ابزار هنر مثل نمایش فیلم و اجرای تاتر استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم لحظات جذابی را برای شهروندان ایجاد کنیم تا خانواده ها بتوانند چند ساعتی را در این مناطق حضور داشته باشند.

وی همچنین خبر داد در شب های ماه رمضان، ۳۰ نقطه تهران برای شهروندان، نمایش فیلم خواهد داشت.

معاون اجتماعی، فرهنگی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار هنرنیوز که پرسید برای محرومین جامعه در این ایام رمضان چه فعالیت ویژه ای خواهید داشت ضمن اینکه افطاری که شهرداری در سطح خیابانهای شهر برگزار می کند به دست روزه داران نمی رسد و آیا بهتر نیست هزینه های این افطاریها برای محرومین هزینه شود پاسخ داد: یکی از رویکردهای مهم ما در ماه مبارک رمضان توجه به محرومان است و در نظر داریم در طرح خواهرخواندگی مناطق برخوردار با فقیر، اقداماتی را انجام دهیم که خیرین ثروتمند نسبت به تامین معاش خانوارهای فقیر اقدام کنند.

وی در مورد افطاری ها هم اظهار داشت: سازمان فرهنگی در نظر دارند حداقل افطاری را به هنگام اذان به مردم ارئه بدهد ضمن اینکه این افطاری نیز یک تبلیغ و فرهنگ سازی برای روزه داری است.

امرودی تاکید کرد: حتما این افطاری ها مفصل نخواهد بود و تنها شامل ۲ خرما و نان خواهد بود تا قدری از گرسنگی روزه داران را رفع کنند تا به منازل خود برسند. ضمن اینکه بسیاری از هزینه‌های این افطاری ها نیز توسط خیرین ارائه می‌شود و شهرداری تنها پل ارتباطی میان خیرین و مردم است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود علاوه بر یاد و خاطره شهدای غواص خبر داد: تاکنون ۲۵۰ تصویر شهدا در سطح خیابان‌های تهران کشیده شده است که تا پایان امسال قرار است شهر تهران به نمایشگاه بزرگی از تصاویر شهدا مبدل شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی شهرداری با اشاره به غبارروبی از مساجد تصریح کرد: ۱۵۰۰ مسجد و ۲۵۰ نمازخانه برای ایام رمضان غبار روبی خواهند شد ضمن اینکه شهرداری تهران با برگزاری جشنواره شمیم وحی از ۱۶۴۷ جلسه که ترویج‌دهنده فعالیت‌های قرآنی است حمایت کرده است.

برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن در باغ ‌موزه دفاع مقدس از مواردی بود که امرودی به آن اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۰ هزار متر فضای مسقف و ۵۰ هزار متر فضای باز برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شده است و سعی داریم گذر فرهنگی را در این نمایشگاه ایجاد کنیم. ضمن اینکه ۳۰ نمایشگاه بزرگ قرآنی در ۳۰ بوستان نیز همزمان با فعالیت نمایشگاه بزرگ قرآن در شهر تهران فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری ۲۰۰ ضیافت افطاری برای ایتام خواهیم داشت و مردم علاقه‌مند نیز می‌توانند افطاری خود را به گرمخانه‌ها، ایتام و افراد نیازمند اهدا کنند.

حجه الاسلام امرودی با بیان اینکه تور قم - جمکران نیز برای همشهریان در نظر گرفته شده است، افزود: تورهای مذهبی، سیاحتی وتفریحی برای پایتخت‌نشینان در نظر گرفته شده است و در صورتی که زمان این تورها قبل از افطار باشد، افطاری ساده‌ای نیز به توریست‌ها داده خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به استقرار پایگاه‌های سیار انتقال خون در سه محله از تهران اشاره کرد و افزود: برنامه سلامت در ضیافت هر شب دریک مسجد اجرایی می‌شود و مشاوران سلامت ضمن آشنایی مردم با روش‌های تغذیه و طب اسلامی از آنها تست فشار خون، قند خون و غیره خواهند گرفت.


وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی برای شب های قدر شده است یادآورشد: در شب‌های قدر که حضور افراد در مساجد افزایش چشمگیری می‌یابد، در برخی از این مساجد خانه‌های کودک راه‌اندازی می‌شود تا کودکان ضمن بازی کردن مزاحمتی برای والدین خود نداشته باشند.

حجه السلام والمسلمین امرودی همچنین در مورد ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران برای روز قدس گفت: ستاد قدس و فلسطین تشکیل شده است و شهرداری با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فلسطین و با رویکرد اسرائیل - محور شرارت، ویژه‌برنامه هایی را در حوزه شناخت صهیونیسم دارد.

به گفته معاون اجتماعی ، فرهنگی شهرداری تهران بنا بر مصوبه شورای شهر تهران کلیه مجموعه‌های ورزشی شهرداری در فصل تابستان به دانش‌آموزان تخفیف ۵۰ درصدی ارائه خواهند کرد.
کد خبر: 81460
Share/Save/Bookmark