گروه «هنر پویا» در پی كنار گذاشتن «فيلشاه» از داوری: شاهد عجیب‌ترین اتفافات در تاریخ جشنواره هستيم
گروه «هنر پویا» در پی كنار گذاشتن «فيلشاه» از داوری: شاهد عجیب‌ترین اتفافات در تاریخ جشنواره هستيم
گروه «هنر پویا» در پی عدم داوری انیمیشن سینمایی «فيلشاه» و نادیده گرفتن تنها انیمیشن حاضر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بیانیه ای صادر کرد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۹
به گزارش هنرنیوز ، متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

نتايج داوری‌های سی و ششمين جشنواره فيلم فجر اعلام شد و نکته عجيب ماجرا آنجاست که، دو تن از داوران محترم جشنواره، در برنامه تلويزيوني «هفت» اعلام کردند که داوران اصلا «فيلشاه» را داوری نکرده‌اند! اين بی‌توجهی به تنها انيميشن سينمايی حاضر در جشنواره در حالی صورت می‌گيرد که در اعلام رسمی دبير جشنواره از «فيلشاه» به عنوان فيلمی که برای کسب همه سيمرغ‌ها مورد داوری قرار می‌گيرد، ياد شد و اين يکی از عجيب‌ترين اتفاقات تاريخ سی و شش ساله جشنواره فيلم فجر است که فيلمی به بخش مسابقه سودای سيمرغ راه می‌يابد ولی داوران فيلم را داوری نمی‌کنند!

برخورد دبيرخانه جشنواره هم روند جالبی دارد، ابتدا تماس و اصرار مسئولين دبيرخانه برای حضور «فيلشاه» به عنوان يک اثر با کيفيت در جشنواره، سپس بی‌مهری و حذف آن از برخی سينماهای مهم و درنهايت داوری نشدن فيلم و عدم توجه به درخواست داوران برای تجليل از «فيلشاه»!

اين رفتارهای ضد و نقيض مسئولان جشنواره در حالی است که بسياری از منتقدان سينمايی، اهالی رسانه و مردم، از «فيلشاه» به عنوان اثری ارزشمند و پيشرو ياد می‌کنند و بدین سبب محمدمهدی حيدريان، رئيس سازمان سينمايی در سخنرانی خود در اختتاميه سی و ششمين جشنواره فيلم فجر، با اشاره‌ به «فيلشاه» - که دستاورد «هنرپويا» به عنوان يک کمپانی خصوصی است و هيچ وابستگی به دولت و نهادهای فرهنگی ديگر ندارد - تاکيد می‌کند که توانسته‌ايم‎‌ بخش عظيمی از عقب‌ماندگی خود را از سينمای انيميشن جهان جبران کنيم و به مرزهای استانداردهای جهانی نزديک شويم.

از سویی با توجه به آنکه «هنرپويا» متقاضی اکران نوروزی «فيلشاه» است، نگرانی اصلی ما به عنوان يک کمپانی مستقل که تجربه موفقی در «شاهزاده‌روم» داشته‌ايم، آن است که اين بی‌مهری‌ها در مورد اکران نوروزی نيز تکرار شود. ما معتقدیم اکران «فيلشاه» می‌تواند مخاطبی را به سينما آورد که ساير فيلم‌ها توان آن را ندارند. «فيلشاه» با ارائه محتوای سالم برای کودکان و خانواده‌ها، طیف مخاطبان سينما را افزايش می‌دهد؛ مسئله‌ای که هم به نفع سينمادار است، هم به نفع پخش‌کننده و هم به نفع توليدکننده و اين يعنی نفع کل سينمای ايران.

در پايان از مردم، سينماگران و علی‌الخصوص جامعه انيميشن که به تلاش‌های تیم «هنرپویا» احترام گذاشته و یا «فيلشاه» را دوست داشتند، تشکر می‌نمائيم.

پانا
کد خبر: 96040
Share/Save/Bookmark