مراسم رونمایی از «مردی که فسیل شد» در کرمان برگزار شد
استقبال کم‌نظیر مردم کرمان از یک فیلم مستند؛
مراسم رونمایی از «مردی که فسیل شد» در کرمان برگزار شد
 
تاريخ : يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۱
مراسم رونمایی فیلم مستند «مردی که فسیل شد» از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی حامد سعادت، عصر جمعه اول مرداد ۱۳۹۵ در شهر کرمان برگزار شد.
به گزارش هنرنیوز، در این مراسم که با حضور سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (مدیرعامل مرکز)، فرهاد ورهرام (مستندساز پیشکسوت)، فلاح (معاون استاندار کرمان)، محمدی (معاون هنری ارشاد کرمان)، جوشایی (معاون سینمایی ارشاد کرمان)، نژاد‌حیدری (رئیس اداره مطبوعات استان کرمان)، رجب‌پور (رئیس روابط عمومی مس کرمان)، گنج کریمی (رئیس انجمن سینمای حرفه‌ای استان کرمان) و جمع زیادی از علاقمندان سینما، در سینما «شهر تماشا» کرمان برگزار شد، نمایش افتتاحیه‌ی مستند «مردی که فسیل شد» با استقبال کم‌نظیر عموم تماشاگران کرمانی همراه شد.
در این مراسم، طباطبایی‌نژاد طی سخنانی با اشاره به کارکردهای مختلف فیلم مستند اظهار داشت: یکی از مهمترین کارکردهای فیلم مستند ویژگی آگاهی‌بخشی آن است که در فیلم «مردی که فسیل شد» به درستی عیان شده است.
وی افزود: کارکرد دیگر فیلم مستند، وجه آئینه‌گی آن است که می‌تواند ما را به خودمان نشان دهد تا بتوانیم نقص‌ها و قدرت‌های خود را ببینیم که این ویژگی هم در این فیلم وجود دارد.
فرهاد ورهرام هم از استقبال کم‌نظیر مردم کرمان از نمایش این فیلم مستند تشکر کرد و در سخنانی گفت: برای من اتفاق خوشایندی است که این جمعیت قابل توجه را برای تماشای فیلم مستند می‌بینم.
وی ادامه داد: از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مدیریت آن هم تشکر می کنم که در این سال‌ها توجه ویژه‌ای به تولیدات ارزشمند مستند داشته و باعث ارتقای فیلم مستند در کشور شده است تا اقبال عمومی را نسبت به آثار مستند بوجود آورند.
ورهرام از حامد سعادت که با تلاش پیگیر، مستندی با ارزش را تهیه و کارگردانی کرده است نیز قدردانی کرد.
در پایان این مراسم نیز از محسن تجربه‌کار (شخصیت محوری فیلم)، حامد سعادت (کارگردان) و دیگر عوامل فیلم مستند «مردی که فسیل شد» با اهدای هدایایی تجلیل و قدردانی شد.
گفتنی است: این فیلم داستان زندگی فردی به نام «محسن تجربه‌کار» است که حدود ۳۵ سال از عمر خود را صرف جمع‌آوری هفتاد هزار قطعه فسیل‌های مختلف در ایران کرده است. وی در حین جمع‌آوری فسیل‌ها، به نمونه‌های خاصی برخورد می‌کند و برای اثبات نظریه خود با مشکلاتی مواجه می‌شود. از آنجایی که علم فسیل‌شناسی هم در ایران قدمت زیادی ندارد، برخی اساتید دانشگاه با نظریه وی مخالفت کرده و این مخالفت‌ها منجر به تعطیلی موزه فسیل‌های ایشان می‌شود.
مستند «مردی که فسیل شد» علاوه بر بررسی انواع فسیل‌ها، روند آزمایشات محسن تجربه‌کار را به تصویر می‌کشد؛ آزمایشاتی که اساتید دانشگاه دیگر با نتایج آن مخالف نیستند، اما حمایتی هم از آن ندارند!
در این مستند، برای بهتر نشان دادن جزئیات فسیل‌ها و سکانس‌هایی مربوط به پیدا کردن ردپای دایناسورها، از جلوه‌های ویژه بصری استفاده شده است.
عوامل تولید مستند ۶۱ دقیقه‌ای «مردی که فسیل شد» عبارتند از: پژوهش‌گر، تصویربردار، تهیه‌کننده و کارگردان: حامد سعادت/ صدابردار: معین ایران‌پور/ صداگذار: طاهر پیشوایی/ تدوینگران: حسن نقاشی، سیّدهادی مهدوی/ مدیر تولید: علی حسین‌پور/ دستیار کارگردان: حسین مهدی‌زاده/ دوربین دوم: حمید سعادت، غلام‌رضا سعادت/ جلوه‌های بصری: سجاد زارع/ گرافیک: حمید اسماعیل‌بیگی/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
کد خبر: 92170
Share/Save/Bookmark