44 کارگاه آموزشی فرهنگی هنری / حضور 339 مددجو در کلاس های تئاتر ، موسیقی ، سفالگری
مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک خبر داد
44 کارگاه آموزشی فرهنگی هنری / حضور 339 مددجو در کلاس های تئاتر ، موسیقی ، سفالگری
مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک از ۴۴ کارگاه آموزشی در مجموعه آسایشگاه کهریزک خبر داد که ۳۳۹ نفر از مددجویان بر مبنای استعداد و علاقه خود از کارگاه‌های تئاتر، موسیقی ، سفالگری،‌ قالیبافی وغیره استفاده می کنند.
 
تاريخ : شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
به گزارش هنرنیوز، حسن احمدی مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک که به همراه معاونین خود طی یک نشست خبری در مورد فعالیت های این موسسه حضور یافته بود با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷۵۰ نفر در آسایشگاه خیریه کهریزک تهران حضور دارند گفت: در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز نیز ۷۵۰ مددجو حضور دارند که در مجموع تعداد مددجویان کل آسایشگاه‌های تهران و البرز به ۲۵۰۰ نفر می‌رسد.

به گفته وی از تعداد کل مددجویان ، ۴۱ درصد مددجویان بستری مرد و ۵۹ درصد آنها نیز زن هستند.

دکتر احمدی همچنین خبر داد تعداد متوسط مددجویان مرد بستری شده در هر ماه به ۷۴۶ نفر و تعداد مددجویان زن بستری شده نیز در هر ماه بالغ بر ۱۰۰۴ نفر می باشد.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به نزدیکی عید قربان از تمام حاجیان ایرانی که موفق به رفتن به سفر حج نشدند درخواست کرد بخشی از هزینه سفرخود را به آسایشگاههای کشور اختصاص بدهند.

وی از مشارکت تمامی اقشار مردم برای کمک های داوطلبانه به کهریزک خبر داد و یادآور شد: آسایشگاه کهریزک یک موسسه مردم ‌نهاد است که با مشارکت مردم اداره می‌شود و روزانه ۱۰۰ زن و ۵۰ مرد از استاد دانشگاه تا کارگر ساختمانی به صورت داوطلبانه با آسایشگاه خیریه کهریزک همکاری می کنند.

دکتر احمدی در حالی که معتقد بود این آسایشگاه کار دولت را در خدمت رسانی به مددجویان را انجام می دهد از طرف دیگر از اینکه دولت هیچ حمایتی از این نوع آسایشگاه ها ندارد و با بی مهری برخورد می کند گلایه داشت.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک در ادامه به خدمات کمک توانبخشی حین مراقبت در منزل آسایشگاه کهریزک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه تیم مراقبت در منزل در استان تهران و دو تیم در استان البرز داریم که هر تیم ۱۰ نفر بوده و خدمات آنها شامل روانپزشکی،‌ ارتوپد، چشم پزشکی،‌ زنان و مامایی، عمل جراحی، دارویی، دندانپزشکی و ... است.

وی در رابطه با شرایط پذیرش مددجو در این آسایشگاه گفت: فقر مالی، بی‌کسی‌ بودن و سالمند بالای ۶۰ سال از شروط اصلی پذیرش مددجو در این آسایشگاه است.
احمدی از میزان مشارکت خیرین در آسایشگاه گفت و افزود: ۸۶ درصد بودجه کهریزک از طریق مشارکت‌های مردمی تامین شده و ۱۴ درصد آن را نهادهایی که به ما مددجو ارجاع می‌دهند، از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت عنوان یارانه پرداخت می‌کنند.

دکتر حسن احمدی تصریح کرد: مددجویانی که از سوی سازمان بهزیستی به کهریزک ارجاع داده می‌شوند ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان از سوی این سازمان به عنوان یارانه دریافت می‎کنند و این مبلغ به حساب آسایشگاه واریز می‌شود. به ازای مددجویانی که از طریق کمیته امداد معرفی می‌شوند نیز تا سال گذشته ۴۰ هزار تومان و امسال ۶۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه به آسایشگاه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: هزینه نگهداری هر مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک دو میلیون تومان در ماه است و این هزینه برای بیماران مبتلا به ام اس ماهیانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که مددجویان دارای فرزند و خانواده یارانه‌شان به خانواده پرداخت شده و حتی ریالی از آن به آسایشگاه کهریزک واریز نمی‌شود.
احمدی از عدم پرداخت یارانه برخی مددجویان مجهول‌الهویه توسط دولت خبر داد و تصریح کرد: تاکنون نامه‌نگاری‌های زیادی با وزارت کار و رفاه اجتماعی و همچنین سایر سازمان‌ها در این خصوص انجام داده‌ایم، اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

وی در خصوص هزینه‌های آب و برق و گاز این آسایشگاه نیز اظهار کرد: در گذشته هزینه گاز حدود شش الی هفت میلیون تومان بود، ولی در حال حاضر به ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان رسیده و حتی هفته گذشته ۲۰ میلیون تومان بابت هزینه آب از حساب آسایشگاه خیریه کهریزک کسر شده است، این در حالی است که این آسایشگاه بازوی کمکی دولت بوده، اما با این حال از هیچ حمایت ویژه‌ای از سوی دولت برخوردار نیست.

همچنین نادر مرادی معاون مشارکت‎های مردمی آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: سیر کمک‎های خیرین به کهریزک تاکنون نزولی نبوده است و رشد کمک ها با تورم برابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۸۶ درصد از هزینه‎های سالانه ۷۰۰ میلیاردی کهریزک از طریق کمک‎های مردمی تامین می‎شود، گفت: نحوه کمک خیرین از طریق دفاتر، کیوسک‎ها، صندوق‎های آسایشگاه در معابر و منازل، کمک‎های اینترنتی و غیرنقدی و اهدای ملک صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول ، آسایشگاه خیریه کهریزک روزانه ۲۰۰ میلیون تومان برای مددجویانش هزینه می‎کند که این مبلغ در طول سال به ۷۳ میلیارد تومان می‎رسد. از این مبالغ ۸۶ درصد از طریق کمک‎های مردمی و ۱۴ درصد آن توسط نهادهای دولتی که مددجو می‎دهند تامین می‎شود.

وی در خاتمه تاکید کرد به جز نیازهای دارویی و پزشکی، اولویت آسایشگاه کهریزک ، دریافت کمک‎های نقدی است.


کد خبر: 92378
Share/Save/Bookmark