هفت را نقد و حتی تخریب کنید اما به سینمای ایران لطمه نزنید
محمود گبرلو در سالگرد پنجمین سال تولید برنامه هفت:
هفت را نقد و حتی تخریب کنید اما به سینمای ایران لطمه نزنید
مجری و تهیه کننده برنامه سینمایی هفت گفت: از همه سینماگران و رسانه‌ها می‌خواهم با نگاه کار‌شناسی، برنامه هفت را نقد کنند تا این برنامه به نقطه مطلوب برسد اما مراقب باشند تا به سینمای ایران لطمه نزنند.
 
تاريخ : دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز، شب گذشته محمود گبرلو مجری و تهیه کننده برنامه سینمایی هفت که به مناسبت پنجمین سال تولید برنامه هفت در جمع سینماگران سخنرانی می‌کرد گفت: زمانی که برنامه هفت آغاز بکار کرد جامعه با شرایط خاصی روبرو بود و این برنامه سعی کرد به گونه‌ای به پیش برود که هم آرامش بین اهالی سینما ایجاد شود و هم نتیجه کار، تعامل و تفاهم بین همه اهالی سینما را به همراه داشته باشد.

وی که به همین مناسبت ضیافت شامی را در هتل انقلاب تدارک دیده بود افزود: اهداف برنامه هفت در راستای دغدغه‌های فرهنگی کشور و بر اساس اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تعریف شده بود.

گبرلو ادامه داد: بی‌شک ما در این مسیری که حرکت کردیم ضعف‌ها و اشکالاتی داشتیم اما سعی می‌کنیم این اشکالات را به حداقل برسانیم تا موفق شویم لذا هدف اصلی ما از برنامه هفت، کمک به سینمای ایران و ارتقاء مخاطب سینما بوده است.

در این مهمانی که جمع زیادی از فیلمسازان، تهیه کنندگان، منتقدین، بازیگران و اهالی خبر از طیف‌های مختلف فکری حضور داشتند گبرلو تصریح کرد: یکی از اهداف ما تعامل بین مردم و سینماگر و تعامل بین مسئولین و سینماگران بود بنابراین از ابتدایی که برنامه هفت شروع شد ۲۶۵ برنامه به روی آنتن رفت که از این تعداد، ۱۰۰ برنامه مربوط به زمان آقای جیرانی بود و بقیه آن مربوط به زمان من حقیر بود که حدود ۲۵ هزار دقیقه برنامه را شامل می‌شود.

مجری و تهیه کننده برنامه سینمایی هفت اظهار داشت: ما در این مدت ۱۶۵ برنامه، حدود ۶۰ میز گرد (۹ هزار دقیقه)، حدود ۶۵ برنامه نقد (۱۰ هزار دقیقه) و نزدیک به ۳ هزار دقیقه گفتگوهای ویژه و ۳ هزار دقیقه آیتم‌های مختلف در برنامه هفت داشتیم. این در حالی است که من در این ۱۶۵ برنامه، قریب ۱۵۰ سرمقاله داشتم که در این سرمقاله‌ها سعی کردم استراتژیهای برنامه هفت را برای مخاطبین بیان کنم.

گبرلو یاد آور شد: در طول پخش برنامه هفت، نزدیک به ۴۰۰ مه‌مان سینمایی در برنامه حضور داشتند که حدود ۵۰ نفر از این مهمانان، منتقدین سینما بودند و تمام هدف برنامه هفت این بود تا یک نقد درست و سازنده را در برنامه هفت پی ریزی کند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ بازیگر خوب سینمای ایران مه‌مان هفت بودند گفت: بیش از۱۲۰ کارگردان سینما و ۵۰ مسئول سینمایی در این برنامه به بیان دیدگاه‌های خودشان از سینمای ایران پرداختند. ضمن اینکه نزدیک ۸۰ گفتگوی ویژه با سینماگران در این برنامه برای مخاطبین پخش شده است.

محمود گبرلو از همه سینماگران و رسانه‌ها خواست که برنامه هفت را نقد کنند تا این برنامه به نقطه مطلوب برسد.

او اضافه کرد: ما را نیش بزنید و حتی تخریب کنید اما به سینمای ایران لطمه نزنید.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز در این مهمانی، سینماگرانی همچون علیرضا رئیسیان، سعید راد، محمد رضا شریفی نیا، غلامرضا موسوی، محمد خزاعی، رضا درستکار و علیرضا رضا داد از کسانی بودند که دقایقی در مورد برنامه هفت سخنرانی کردند و همه بر این موضوع تاکید داشتند که برنامه هفت، سبب دیده شدن سینمای ایران و موجب تعامل بین سینماگران با مدیران سینمایی و مخاطب شده است.

ضیاء الدین دری، سعید سهیلی، محسن علی اکبری، سیاوش حقیقی، حسین فرح بخش، محمد تقی فهیم، فرزاد موتمن، مسافر آستانه، جهانگیر الماسی، محمود کلاری و... از جمله مهمانان این مراسم بودند.
کد خبر: 80308
Share/Save/Bookmark