حضور آهنگساز«مختارنامه» با دو فیلم درجشنواره فیلم فجر
حضور آهنگساز«مختارنامه» با دو فیلم درجشنواره فیلم فجر
امیر توسلی آهنگساز سریال "مختارنامه" و موسیقیدان جوان اما کهنه کار ایران در جشنواره فیلم فجر امسال حضوری پرکار خواهد داشت.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱

او در جشنواره فیلم فجر امسال با ساخت موسیقی برای فیلمهای "چاقی" به کارگردانی راما قویدل و "نهنگ عنبر" به کارگردانی سامان مقدم در جشنواره فیلم فجر امسال حضوری پرکار را تجربه خواهد کرد.
امیر توسلی در باره ساخت موسیقی این دو فیلم گفت: با توجه به انتزاعی و شنیداری بودن موسیقی و اینکه تا قبل از نمایش فیلم عملا در باره موسیقی فیلم نمی توان بحث اساسی و اصولی کرد بهتر می دانم در باره موسیقی این دو فیلم در فرصتی دیگر صحبت کنم.
آهنگساز سریال مختار نامه در ادامه گفتگوی خود افزود: کار ساخت موسیقی در سریال مختار نامه بگونه ای بود که امکان صحبت را از قبل از نمایش فیلم ایجاد میکرد. در آن مجموعه اساس کار را بر مبنای صدای چکاچک شمیر ها قرار داده بودم و سه ارکستر پارسه و ارکستر سازهای کوبه ای نایرا و فیلارمونیک تهران در آن پروژه با من همکاری داشتند. از طرفی می شد در باره تم اصلی که از عزاداری مناطق جنوبی و بویژه بوشهر اقتباس شده بود حرف زد. اما در باره این دو فیلم بهتر است بعد از اکران آنها صحبت کنیم.
موسس و سرپرست اولین گروه موسیقی راک ایران در پس از انقلاب ( پژواک)، قبل از فیلم نهنگ عنبر در ساخت موسیقی فیلمهای مکس، کافه ستاره و سریال شمس العماره با سامان مقدم همکاری داشته است.

کد خبر: 77348
Share/Save/Bookmark