آسیب زلزله به برخی بناهای تاریخی غرب کشور/ بیستون سالم است
آسیب زلزله به برخی بناهای تاریخی غرب کشور/ بیستون سالم است
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از آسیب به بناهای تاریخی دژ منیژه، قلعه یزدگرد، عمارت خسرو، کاروانسرای شاه عباسی و چهارقاپی خبر داد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶
به گزارش هنرنیوز ، جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به خبرنگار مهر گفت: از اول صبح کارشناسان فنی اداره را به شهرستان قصر شیرین و سرپل ذهاب فرستاده‌ایم تا میزان خسارت‌های وارده به بناهای تاریخی برآورد ریالی و حجم خسارت را گزارش کنند. تا کنون طبق آنچه که به ما اطلاع داده شده سه بنای تاریخی در قصر شیرین مانند کاروانسرای شاه عباسی، چهارقاپی و عمارت خسرو دچار آسیب شده است.

وی افزود: زلزله در شهرستان سرپل ذهاب نیز به بنای تاریخی دژ منیژه و به قلعه یزدگرد در شهرستان دالاهو آسیب‌زده است. ما دقیقا نمی‌دانیم این میزان خسارت‌ها چقدر است اما حدس می‌زنیم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آسیب به بناها وارد شده باشد. با این وجود امروز این میزان خسارت ها بررسی و اطلاع رسانی می شود.

بالایی ادامه داد: هیچ مشکلی برای بناهای دیگر از جمله طاق بستان به وجود نیامده است.

بالایی گفت: همه کارمندان اداره میراث فرهنگی استان سالم هستند به جز دو تا از فرزندان رئیس اداره میراث فرهنگی سر پل ذهاب که صدمه جزئی دیده‌اند ولی اکنون حالشان خوب است.

حسین راعی مدیر پایگاه میراث فرهنگی بیستون نیز به خبرنگار مهر گفت: هیچ آسیبی به مجموعه ثبت جهانی شده بیستون وارد نشده است.
کد خبر: 95618
Share/Save/Bookmark