مهدی صباغ‌زاده: هر جا مرحوم ارجمند حضور داشتند فضای خوبی حاکمفرما بود
گزارش هنرنیوز از مراسم تشییع پیکر زنده یاد انوشیروان ارجمند/2
مهدی صباغ‌زاده: هر جا مرحوم ارجمند حضور داشتند فضای خوبی حاکمفرما بود
یک کارگردان سینما گفت: مرحوم انوشیروان ارجمند هنگامی که سر صحنه‌ای حاضر می‌شدند فضای خوبی بر آن صحنه حاکم می‌شد و من افتخار می‌کنم که در فیلم سینمایی «صبحانه برای دو نفر» در خدمت ایشان بودم.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۷
هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مورد مرحوم انوشیروان ارجمند گفت: متاسفانه من با ایشان سعادت همکاری را نداشتم. اما قبل از انقلاب که فعالیت گروه‌های هنری در شهرستان‌ها خیلی سخت بود و امکانات کمتری را برای هنرمندان قائل می‌شدند - بیشتر امکانات در تهران متمرکز بود - آقای ارجمند جزو هنرمندان سر‌شناس و محترم بخش تا‌تر بودند. خود من یکی دو بار قبل از انقلاب، فرصتی پیش آمد تا سفری به مشهد داشته باشم و از نزدیک با فعالیت‌های هنرمندان مشهدی دیدار داشته باشم.

وی ادامه داد: یکی از تجربیات خوب من، آشنایی با انوشیروان ارجمند بود. ایشان هنرمند بسیار آگاهی بود. مرحوم بعد از انقلاب به تهران مهاجرت کردند و فصل جدیدی از فعالیت ایشان شروع کرد.

توکلی با بیان اینکه یکی از ویژگی ایشان این بود که هنر و تا‌تر را به خوبی می‌شناخت و از مطالعات خوبی در این زمینه برخوردار بود یاد آور شد. من به خانواده ایشان و آقای داریوش ارجمند بابت این مصیبت تسلیت عرض می‌کنم اما خوشحالیم که زنده یاد ارجمند فرزندان خوبی را تربیت کرد که امیدوارم همچنان راه پدر را ادامه دهند.





صباغ زاده : افتخار می کنم که در فیلم « صبحانه برای دو نفر» در خدمت ایشان بودم


مهدی صباغ‌زاده نیز در مورد زنده یاد انوشیروان ارجمند گفت: ایشان اخلاق بسیاری خوبی داشتند و از شخصیت آرام و با وقاری برخوردار بودند. آقای ارجمند هنگامی که سر صحنه‌ای حاضر می‌شدند فضای خوبی بر آن صحنه حاکم می‌شد و من افتخار می‌کنم که در فیلم سینمایی «صبحانه برای دو نفر» در خدمت ایشان بودم.

این کارگردان سینمای ایران اضافه کرد: مرحوم انوشیروان ارجمند رفیق بسیار خوبی برای رفقای خود بودند و من به خانواده محترم ایشان بویژه به پسر ایشان جناب برزو ارجمند و برادر ایشان آقای داریوش ارجمند تسلیت عرض می‌کنم. روحش شاد.

شاهمرادی زاده: هیچ هنرمندی خاکی تر از مرحوم ارجمند نبود

ماشاء الله شاهمرادی‌زاده کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در مورد زنده یاد ارجمند گفت: من افتخار داشتم که در سریال «فرستاده» و «ستاره شرق» با ایشان هم بازی باشم. من در مشهد و در حوزه تا‌تر با ایشان همکار بودم و اتفاقا هفته گذشته که من سفری به مشهد داشتم در تالار ثامن مشهد، دعای کمیلی با حضور بسیاری از هنرمندان مشهدی برگزار کردیم و برای سلامتی ایشان دعا کردیم. اما گویا تقدیر این چنین بود که ایشان دیگر در میان ما نباشد.

کارگردان فیلم سینمایی «پنج شنبه آخر ماه» تصریح کرد: من خودم در عرصه بازیگری بداهه گو هستم و خیلی وابسته به متن نیستم و با یک بار نگاه کردن به فیلمنامه، جلوی دوربین می‌روم. اما آقای انوشیروان ارجمند در کارهای تاریخی که بازی می‌کرد و این کار‌ها پُر از دیالوگ‌های سخت بود. فقط کافی بود که ایشان یکبار آن متن را مطالعه کند. بعد بلافاصله برای رفتن به جلوی دوربین آماده بود. ایشان از حافظه بسیار خوبی برخوردار بودند که همیشه موجب تعجب و ستایش همگان بود.

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» اضافه کرد: شاید هیچ کس خاکی‌تر از ایشان نبود و من به ایشان لقب «پدر هنر خراسان» را دادم واقعا هیچ کس به اندازه ایشان متواضع نبود و شاید هیچ بازیگری مثل ایشان نمی‌توانست آن نقشی را که انوشیروان ارجمند در سریال امام علی (ع) برعهده داشت را به خوبی ایشان در بیاورد. ایشان همچنین بازی بیاد ماندنی در سریال «روایت عشق» که کارگردانی هنری کار را نیز خودش بر عهده داشت به جا گذاشت.

منبتی : زنده یاد ارجمند هنرمند فرهیخته ای بود

هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر نیز در مورد زنده یاد انوشیروان ارجمند گفت: صحبت کردن در مورد ایشان کار سختی است. ایشان همشهری من بودند و من به یاد دارم در اوایل انقلاب که کلاس‌های تا‌تر را می‌گذراندم آقای انوشیروان و داریوش ارجمند جزو اساتید این کلاس‌ها بودند که به ما آموزش تا‌تر و بازیگری می‌دادند. هنگامی که برخی از هنرمندان خراسانی به تهران آمدند با مدیریت مرحوم امیر قویدل «انجمن هنرمندان خراسانی مقیم تهران» را راه اندازی کرد که این انجمن معمولا ماهیانه جلساتی داشت که آقای انوشیرون ارجمند یکی از کسانی بود که حضور فعالی در این جلسات داشتند.

وی با بیان اینکه ایشان انسان فرهیخته‌ای بود که می‌شود از ایشان به عنوان هنرمند خاکی یاد کرد ادامه داد: آخرین باری را که بنده توفیق همکاری با ایشان را داشتم در تله فیلمی به نام «گلان» بود که در موسسه تصویری شهر تولید شد ولی هنوز پخش نشده است. این فیلم در ارتباط با فرهنگ استان سیستان و بلوچستان است که آقای ارجمند در نقش یک هنرمند سیستانی در این تله فیلم ظاهر شدند که امیدواریم این فیلم حداقل خاطره و یاد این هنرمند عزیز را برای ما خراسانی‌ها زنده نگه دارد. من برای خانواده ایشان و همچنین آقای داریوش ارجمند آرزوی سلامتی و صبر می‌کنم.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 77528
Share/Save/Bookmark