دومین خانه دوره قاجار در شیراز تخریب شد
فوری/نیمه شب گذشته؛
دومین خانه دوره قاجار در شیراز تخریب شد
تخریبی دیگر؛ خانه حلی ساز نیمه شب گذشته به کام مرگ فرو رفت.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۴
به گزارش هنرنیوز ، ساعت ۲:۰۰ بامداد شب گذشته دومین خانه و اینبار خانه ثبتی «حسن حلی ساز»، مربوط به دوره قاجار که ظاهرا کنار همان خانه تخریب شده قبلی(پور نواب، متعلق به دوره فتحعلی شاه) قرار داشت، توسط گروهی نامعلوم تخریب شد.

برخی معتقدند این تخریب به بهانه بازکردن مسیر عزاداران حسینی به صورت شبانه پس از قطع برق این خانه، انجام شده است.

این خانه به شماره ۸۹۷۴، در سال ۸۲ به ثبت رسیده بود. این در حالی است که نگرانی ها مبنی بر تداوم تخریب خانه های تاریخی شیراز شامل خانه بهرامی،سلیمی،منتصری و اکبری در نزدیکی چاه چراغ وجود دارد که منجر به واکنش میراث دوستان و کارشناسان این حوزه شده است.

نصیری معاون میراث فرهنگی استان فارس، با اعلام اینکه بیانیه ای بر روی پرتال این سازمان قرار گرفته از حضور از حضور کارشناسان سازمان مرکزی در روز شنبه در استان فارس خبر داد و گفت: هم اکنون به منظور رسیدگی به این موضوع نامه هایی به استانداری، فرمانداری، مقامات قضایی و نیروی انتظامی و اداره راه و شهرسازی و سایر ارگان های مربوطه ارسال شده است.

گفتنی است خانه حلی ساز از جمله بناهای ارزشمند در شیراز بود که در محله گود عربان ، جنب بازار حاجی ، در کوچه سجادی واقع گردیده بود . این بنا با توجه به ارزشهای تاریخی و معماری در مورخ ۱۰/۳/۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود .
کد خبر: 75755
Share/Save/Bookmark