قدری هم مراقب بیت المال باشیم
در شادی جشنواره فیلم فجر
قدری هم مراقب بیت المال باشیم
امسال باز جمال ما به تغییر و تحولات سلیقه ای مدیر جشنواره فیلم فجر روشن شد و انتخاب مدیر برای کاخ جشنواره و کاخ مردمی و همچنین انتخاب مشاوران دبیر ، همه نشان از صرف بودجه های جدید برجشنواره است و چه خوب است در شادی جشنواره فیلم فجر؛ قدری هم مراقب بیت المال باشیم.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
جشنواره فیلم فجر یکی از مهمترین جشنواره های سینمایی کشور در ایام دهه مبارک 22 بهمن است و همه سینماگران و مدیران سینمایی کشور از این جشن به عنوان جشن ملی یاد می کنند. جشنواره که در سالهای اخیر هر ساله مدیرش تغییر کرده و «هر کس که آمد ساز خود نواخت».

جدایی بخش بین الملل از سینمای ملی، ره آورد همین ساز زدن ها بود که سال گذشته اجرایی شد و مستقل برگزار شدن آن خودش نیز مستلزم هزینه است.  حذف نام فجر از جشنواره فیلم فجر هم که می رفت ره آورد امسال باشد! با اعتراض جمعی از سینماگران ارزشی روبرو شد و بلاخره با کش و قوس هایی به خیر گذشت.

شاید همه این راه آوردها! حتی مغرضانه هم نباشد اما دلیلش نبود یک آیین نامه مشخص و مدون است. آیین نامه ای که اول از همه؛ دست مدیران جشنواره را بر هر نوع تغییر و تحول بنیادی یا سطحی – شما بخوانید سلیقه ای - محدود کند و تنها به برگزاری باشکوه تر جشنواره با حضور همه فیلمسازان از همه گرایش های فکری بیندیشد.

معمولا هر ساله ، بودجه زیادی صرف تغییر و تحولات جشنواره فیلم فجر از سوی مدیران از راه رسیده می شود که نه تنها خودشان تغییرات دیگری را مد نظر دارند – که این ها نیز مستلزم هزینه است – بلکه با صراحت و بسرعت ، تمام تغییرات مدیران قبلی را که با سلام و صلوات و با صرف هزینه هایی بر بیت المال تحمیل شدند را  حذف می کنند! و باز روز از نو ، روزی از نو.

شاید اگر کسی پیدا شود و این هزینه های سلیقه ای تغییر و تحولات در برگزاری جشنواره فیلم فجر را حساب و کتاب کند حتما با پول آن می شود فیلم های سینمایی کارگردانانی را ساخت که همواره چشم انتظار بودجه هستند.

اما امسال هم باز جمال ما به تغییر و تحولات سلیقه ای مدیر جشنواره فیلم فجر روشن شد و انتخاب چند مدیر برای کاخ جشنواره و کاخ مردمی جشنواره ( سینما ملت) و انتخاب مشاور ان دبیر جشنواره ، همه نشان از تغییرات این دوره است که بی شک هر کدام از این هنرمندان ، برای خود، سلیقه ای در برگزاری زیر مجموعه های خود دارند که همه آنان نیز باز هزینه ای بر جشنواره و به نوعی بر بیت المال خواهند بود و این هزینه ها در حالی بر جشنواره تحمیل می شود که یکی از دلایل عدم همزمانی جشنواره فیلم فجر در دیگر استانهای کشور، نبود بودجه است!

دوخت لباس های متحد الشکلی که خانم مشاور دبیر جشنواره برای عوامل اجرایی جشنواره در نظر دارد. طراحی و اجرای گذرگاه سیمرغ در برج میلاد برای میزبانی از هنرمندان به ابعاد 60 متر با ارتفاع 6 متر از سوی مدیر کاخ جشنواره و احتمالا طرح هایی که مدیر کاخ مردمی جشنواره در ذهن خود می پروراند به همراه بسیاری از خُرده طرح های دیگر که تا پایان جشنواره به مرحله اجرا در خواهند آمد. همه و همه هزینه هایی بر بیت المال است و این هزینه ها ، بجز ساخت دکورهای مراسم افتتاحیه و اختتامیه و دیگر مسائل است.

امیدواریم تمام تلاش مدیران جشنواره در نهایت به همدلی و همزبانی سینماگران بینجامد.

محمد حیدری که خود سالها مدیر اجرایی مراسم های افتتاحیه و اختامیه جشنواره های مختلف بوده است حتما از هزینه های چنین مراسم ها و اعمال سلیقه ها بی خبر نیست. لذا  امید است که او علاوه بر نظارت کیفی و کمی بر جشنواره فیلم فجر، نظارتی هم بر هزینه های بی جهت بیت المال داشته باشد و چه خوب است در شادی جشنواره فیلم فجر ، قدری هم مراقب بیت المال باشیم.
کد خبر: 88247
Share/Save/Bookmark