کم کاری رسانه ملی و هنرمندان نسبت به تاریخ انقلاب
محسن علی اکبری اعلام کرد؛
کم کاری رسانه ملی و هنرمندان نسبت به تاریخ انقلاب
یک تهیه کننده سینما و تلویزیون با اشاره به سریال هایی همچون «معمای شاه» ضمن ضرورت پرداختن به چنین سریال هایی از سوی رسانه ملی گفت: متاسفانه رسانه ملی و هنرمندان در این زمینه کم کاری کردند.
 
تاريخ : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۶
به گزارش هنرنیوز ، محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگویی با بیان مطلب فوق افزود: باید بپذیریم که رسانه ملی در معرفی و تاریخ نگاری کشورمان تاثیری بسیار بالایی بر مخاطب بویژه بر نسل جوان که برخی از مقاطع تاریخ انقلاب مثل رژیم شاه و وابستگی این رژیم به کشورهای غربی را ندیدند دارد لذا می بایست واکاوی های درستی از رژیم طاغوت پهلوی که خون های بسیاری برای معرفی ظلم های این رژیم مثل شهید نواب صفوی ریخته شده است انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه لازم است رسانه ملی از پرداختن به رویدادهایی همچون ورود رضا شاه به حکومت تا فرار محمدرضا شاه از ایران را در قالب سریال های جذاب و بدور از شعار در دستور کار خود قرار دهد گفت: متاسفانه تا به امروز نسبت به تولید چنین آثاری، کم کاری شده است.

علی اکبری با تاکید بر ضرورت مطرح شدن مباحث تاریخ انقلاب در قالب فیلم و سریال و با نگاه هنرمندانه و تحلیلی اظهار داشت: متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که حتی در یک اثر ساده و غیر تاریخی هم سعی می شود ناگفته های تاریخ بیان نشود. این درحالی است که هم اکنون «چراهایی» برای نسل سوم و چهارم انقلاب در مورد تاریخ انقلاب ایجاد شده است که ما در طول این سالها نتوانستیم پاسخ درستی بدهیم به طوری که برای برخی از جوانان این شک و شبهه ایجاد شده است که ما چرا با شاه مبارزه کردیم؟!

این تهیه کننده سینما و تلویزیون تصریح کرد: می بایست مجموعه های زیادی در مورد تاریخ انقلاب با تاکید بر موضوع های مختلف ، تولید شود که امیدواریم با حضور دکتر میرباقری در سمت معاونت سیما و مدیران شبکه ها، شاهد تحولی دراین زمینه در رسانه ملی باشیم تا به بخشی از این«چراها» پاسخ داده شود.

محسن علی اکبری در عین حال یادآور شد: حتما نباید برای گفتن خیلی از حرفهای تاریخ انقلاب، هزینه های هنگفتی صورت بگیرد چرا که می توان با هزینه های کمتر و سریال های کوتاهتر ، حرفهای بیشتری از مفاسد رژیم ستم شاهی پهلوی را مطرح کرد که تا امروز ما از این حرف ها ، غافل بودیم و کوتاهی کردیم اما امیدواریم رسانه ملی درسالهای آینده، بخشی از این کم کاریها را جبران نماید.

تهیه کننده سریال«مریم مقدس»، واکنش های تند برخی از شبکه های سلطنت طلب خارج از کشور از تولید و پخش سریال هایی که به موضوع تاریخ انقلاب می پردازند را یک امر طبیعی دانست و اظهار داشت : نباید اعتنایی به چنین واکنش ها داشت چرا که وظیفه هنرمند و رسانه ملی ، آگاهی بخشی مخاطبین بخصوص نسل جوان از ظلم های ستم شاهی است. این درحالی است که سلطنت طلب ها و رسانه های فارسی زبان خارج از کشور هیچگاه تمایلی ندارند ظلم های رژیم پهلوی مطرح شود اما از سوی دیگر، آنقدر هم قوی و صاحب نفوذ نیستند که بخواهند سدی در مقابل پخش اینگونه سریال ها محسوب شوند. لذا ما باید با قدرت و بدون توجه به این واکنش ها، تصویر سازی درست و جذابی از تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی که پیش از این سریال«چه کسی به سرهنگ شلیک کرد»را که به مفاسد اقتصادی مقطعی از رژیم طاغوت می پرداخت را تهیه کنندگی کرده است گفت: باید مجموعه های زیادی در مورد ظلم هایی که رژیم شاهنشاهی نسبت به این مردم انجام دادند تولید شود البته باید به گونه ای این سریال ها ساخته شود که بعد از دیدن آنان، بخشی از چراهایی که در جامعه در مورد رژیم شاه مطرح است پاسخ داده شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی«استرداد» در مورد سریال«معمای شاه» گفت: معتقدم با ساخت فیلم و سریال جواب «چراهای» نسل جوان را در مورد رژیم پهلوی تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: گریم، آکسسوار، لباس ها، تصویربرداری و کارگردانی سریال معمای شاه خوب است و باورم این است اگر قدری تحلیل و آنالیز اتفاقات در این مجموعه همراه روایت های تاریخی بیشتر و کامل تر می بود تاثیرگذاری وسیع تری را در پی داشت.

کد خبر: 93557
Share/Save/Bookmark