«یک روز از زندگی» موضوع سومین کارگاه تصویرگری
«یک روز از زندگی» موضوع سومین کارگاه تصویرگری
 
تاريخ : شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸

سومین کارگاه حدیثه قربان تصویرگر، در بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به «یک روز از زندگی» با تاکید بر آموزه‌های دینی و اخلاقی اختصاص یافت.
به گزارش هنرنیوز، حدیثه قربان تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان در مورد سومین کارگاه خود توضیح داد: از آنجایی که بخشی از مجله‌ها و کتاب‌های کودک مختص به کاریکاتوریست‌ها است از امین منتظری، سام سلماسی و محسن ایزدی دعوت کردیم که موضوع «یک روز از زندگی» را با حال و هوای طنز و اجتماعی به تصویر بکشند.
امین منتظری یکی از کاریکاتوریست‌ها که با ماه‌نامه خط خطی و روزنامه‌های مختلف همکاری می‌کند، در باره‌ی موضوع «یک روز از زندگی» گفت: یک روز در مترو را تصور کردم، یک تصور ذهنی از غیرعادی بودن فضایی که هر روز برای ما نماد تکرار و روزمرگی است.
وی افزود: از تکنیک جابجایی و طنز موقعیت در کاریکاتور خود استفاده کردم که تضاد بین روزمرگی، نوستالژی و داستان‌های کهن است و اتفاقی که در ذهن مخاطب جریان‌سازی می‌کند.
سام سلماسی کاریکاتوریست‌ مجله‌های رشد خاطرنشان کرد: موضوع کاریکاتور من در مورد بچه‌هاست، کودکانی که در مترو دست‌فروشی می‌کنند و یا بچه‌‌هایی که سر چهار راه‌ها بادکنک می‌فروشند.
محسن ایزدی کاریکاتوریست مجله همشهری بچه‌ها همچنین گفت: دغدغه موضوعی از تصاویر خوش آب و رنگ برایم مهم‌تر‌ است و هیچ زمانی محتوا را فدای ظاهر یا قالب کاری نمی‌کنم.
این هنرمندان هم‌چنین به پرسش‌های حاضران در کارگاه تصویرگری، درباره‌ کاریکاتورهای خود پاسخ دادند.
در این کارگاه‌ها به صورت غیرمستقیم بسیاری از باورهای دینی و قرآنی در قالب آموزه‌های اخلاقی و انسانی مانند عدالت اجتماعی، رعایت حقوق شهروندان و ... به تصویر کشیده می‌شود.
این کارگاه روز پنج‌شنبه ۱۱ تیر در بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.
گفتنی است دومین کارگاه حدیثه قربان این هنرمند تصویرگر با موضوع دوستی (دوستان من کجا هستند؟ روزهاشان پرتقالی) روز ۸ تیر با تکنیک اکریلیک برگزار شد.
کد خبر: 81767
Share/Save/Bookmark