دست پر سازمان سینمایی حوزه هنری در دهه فجر
دست پر سازمان سینمایی حوزه هنری در دهه فجر
یزدان عشیری برنامه های سازمان سینمایی حوزه هنری را برای دهه مبارک فجر تشریح کرد.
 
تاريخ : شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵
به گزارش هنرنیوز ، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به تنوع برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان سینمایی حوزه هنری در این ایام گفت: این سازمان مقارن با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه مبارکه فجر چندین برنامه را تدارک دیده است؛ بهره برداری و بازگشایی دو مجموعه سینمایی در تهران و اصفهان و برنامه ریزی برای میزبانی گسترده از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های سینمایی و ضرورت تسریع روند بازسازی سالن‌ها، خاطرنشان ساخت: طرح کلان «بازسازی، نوسازی و توسعه سالن های سینمایی در سطح کشور» از سوی سازمان سینمایی حوزه هنری به صورت جدی در حال پیگیری است و خوشبختانه، بزودی دو پروژه همزمان با دهه مبارکه فجر بازگشایی می‌شوند.

عشیری با بیان اینکه «سینما بهمن» تهران همزمان با نخستین روز جشنواره فجر میزبان مخاطبان جشنواره خواهد بود اضافه کرد: عملیات بازسازی «سینما بهمن» شامل: دکوراتیو، سالن انتظار، سالن‌ نمایش، کف پوش‌ها، صندلی‌ها و ارتقای سیستم‌های صوتی و تصویری و ... صورت گرفته و هفته آینده رسما بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه بزرگ پردیس سینمایی «چهار باغ» در شهر اصفهان اظهار داشت: عملیات بازسازی، استحکام بخشی و مقاوم سازی سازه‌های پردیس سینمایی «چهار باغ» اصفهان به اتمام رسیده و اواخر بهمن ماه رسما، به ناوگان سینمایی حوزه هنری در سطح کشور متصل می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری خاطرنشان ساخت: پردیس سینمایی «چهار باغ» محصول بازسازی و استحکام‌بخشی و توسعه بر روی پیکره «سینما خانواده» دارای 4 سالن سینمایی با ظرفیت 780 صندلی است که در طبقه نخست آن یک سالن سینمایی با 430 صندلی و در طبقه دوم 2 سالن سینمایی با ظرفیت 130 صندلی و یک سالن با ظرفیت 80 صندلی و فضای کتابخانه و نمازخانه و مجهز به سیستم اطفای حریق و سایر امکانات جانبی است.

وی همچنین، از میزبانی سینماهای حوزه هنری در تهران و شهرهای مختلف از مخاطبان بزرگ ترین رویداد سینمایی کشور خبر داد و یادآور شد: حوزه هنری علاوه بر حضور آثارش در بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره، با هفت سینما و 12سالن سینمایی میزبان جشنواره فجر است؛ ضمن اینكه سینماهای دیگر حوزه در استان‌ها به این جمع اضافه می‌شوند.

به گفته وی: تاکنون، میزبانی مجموعه سالن‌های سینمای آزادی، سینما استقلال، سینما سپیده با دو سالن و مجموعه سینمایی بهمن در تهران، سینما سعدی در شیراز، سنماهای فلسطين و ساحل در اصفهان قطعی شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری همچنین، از آغاز پروژه «استعدادیابی و سوژه یابی کارگاهی» در استان های آذربایجان شرقی و غربی و استان اردبیل در هفته گرامیداشت دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با هدف کشف و شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای در این ایام کلید می‌خورد و روندش به مثابه یک برنامه بلندمدت از سوی سازمان سینمایی ادامه می‌یابد.

عشیری همچنین، از پخش مجموعه مستند «دربرابر طوفان» کار مرکز مستند سوره و از محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری دردهه مبارک فجر یاد کرد و گفت: این مجموعه مستند روایت گر سلطنت محمدرضاشاه پهلوى همراه با صدا و تصاویری که تاکنون ندیده اید از اعماق تاریخ به زودى از شبكه‌هاى سیما پخش می‌شود.
کد خبر: 93971
Share/Save/Bookmark