پخش مستند «اینجا چراغی روشن است»
از شبکه دو ببینید
پخش مستند «اینجا چراغی روشن است»
مستند «اینجا چراغی روشن است» که به موضوع اردوی جهادی در کرمان می پردازد از شبکه دو پخش می شود.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۳
به گزارش هنرنیوز ، مهدی کریمی ، مدیر گروه فرهنگ ، تاریخ و هنر شبکه دو با اعلام این خبر گفت: این مستند۲۰ دقیقه ای به کارگردانی تورج کلانتری و تهیه کنندگی سید جمال عود سیمین است که در نوروز سال ۹۲ در منطقه قلعه گنج کرمان تهیه شده و نگاه متفاوتی دارد به حضور سه تن از شاخص ترین افرادی که در این اردو حضور دارند.

وی افزود: «اینجا چراغی روشن است» در کنار همه مستندهای دیگری قرار می گیرد که از سفر جوانان دانشجو و طلبه به مناطق محروم ساخته شده اند. ترکیبی از مصاحبه ها و تصاویری از کار کردن این جوانان، ورزش کردن ، تفریح ها و شوخی هاییست که در کنار آن دارند.

کریمی درباره اهداف گروه های جهادی گفت: مهمترین هدف برگزاری اردو های جهادی، سازندگی است. آغاز این سازندگی، ساختن خود میباشد. به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خود سازی است. در کنار این مزایا، رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه می باشد. یکی دیگر از اهداف جهادی نیز سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه است. در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در همه آن ابعاد، می کوشند که خود را ساخته، رضوان الهی را کسب کنند.

مستند «اینجا چراغی روشن است» سه شنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه دو سیما پخش می شود.




کد خبر: 77311
Share/Save/Bookmark