مستندی با موضوع طرح سینما رایگان به تدوین رسید
مستندی با موضوع طرح سینما رایگان به تدوین رسید
فیلم مستند «بدون بلیت» با موضوع نخستین روز رایگان بودن سینما در سراسر کشور در نام طرح «سینما سلام»، توسط صبا قاسمی کارگردانی شده و اکنون به مرحله تدوین رسیده است و در صورت جلب نظر هیات انتخاب هشتمین جشنواره سینما حقیقت، در این رویداد سینمایی رونمایی می شود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۸

صبا قاسمی کارگردان مستند «بدون بلیت» با اعلام این خبر در توضیح دلایل ساخت این فیلم مستند گفت: فیلم مستند «بدون بلیت» درباره طرح سازمان سینمایی است که ۱۹ بهمن‌ماه سال گذشته با عنوان «سینما سلام» اجرایی شد. در این طرح مردم به شکل رایگان می توانستند از فیلم های روی پرده دیدن کنند. دلیل عمده ساخت این مستند ارزیابی میزان علاقه مردم به سینمای ایران و ارزیابی کم و کیف اجرای این طرح سینمایی بود.
وی افزود: در همان زمان ۶ گروه مستندسازی که حدود ۳۰ نفر بودیم ۱۴ سینما در تهران و ۱۵ نفر هم ۷ شهر در مراکر استان ها را پوشش تصویری دادند که حاصل این تلاش ساخت مستند «بدون بلیت» است.
این کارگردان سینما در ادامه با اشاره به تجربه ساخت این فیلم مستند گفت: یکی از نکات جالب توجه هنگام ساخت مستند «بدون بلیت» این بود که به کرات مشاهده کردم که مردم وسط نمایش فیلم سالن را ترک می کردند. در واقع رایگان دیدن فیلم در سینما جذابیتی برای ماندن در سالن ها را برای آنها نداشت.
قاسمی یادآور شد: در مصاحبه هایی که با برخی از تماشاگران داشتم، بی کیفیتی فیلم ها و همچنین گرانی بلیت های سینما را دلیل نرفتن به سینما می دانستند. نکته حالب تر در این مشاهدات این بود که خانواده هایی به سینما آمده بودند که بیش از ۳۰ سال بود که رنگ سالنهای سینما را به خود ندیده بودند و در میان آنها هیجان و کشف کودکانی که برای اولین بار سالن تاریک سینما را تجربه می کردند بسیار دیدنی بود.
این کارگردان در پایان درباره مراحل تدوین این فیلم سینمایی گفت: پس از نهایی کردن مجموع راش های مورد نیاز برای مستند «بدون بلیت»، این فیلم مستند وارد مرحله تدوین شده و توسط پالیز خوشدل تدوین خواهد شد. در صورت جلب نظر هیات انتخاب هشتمین جشنواره سینما حقیقت، فیلم «بدون بلیت» در این رویداد سینمایی رونمایی می شود.
مجید یزدانی تصویربردار، آرمان رازقندی صدابردار و ماهان خمامی پور دستیار تدوین از جمله عوامل اصلی تولید این فیلم مستند بوده اند.

کد خبر: 73621
Share/Save/Bookmark