تدارک شبکه دو به مناسبت حماسه نهم دی
تدارک شبکه دو به مناسبت حماسه نهم دی
شبکه دو سیما به مناسبت حماسه نهم دی ویژه برنامه هایی را برای پخش تدارک دیده است.
 
تاريخ : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۳
به گزارش هنرنیوز ،مستندهای" رمز عملیات"، "علیرضا خواهد ماند" ، تیزرهای" لشگر توفیق"و تله فیلم "لبه پرتگاه" از جمله این برنامه ها هستند.

روایت زندگی آخرین شهید فتنه در «علیرضا خواهد ماند»

مستند آخرین شهید فتنه ۸۸ به تهیه کنندگی و کارگردانی حامد چهاردوری دوشنبه، ۸ دی ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه دو می رود.

«علیرضا خواهد ماند» عنوان مستندی است که به بهانه حماسه ۹ دی در گروه سیاسی شبکه دو تولید شده است.

این مستند در ۲۰ دقیقه به زندگی آخرین شهید فتنه سال ۸۸، شهید علیرضا ستاری می پردازد.

سیدعلیرضا ستاری مشهور به «شهید فتنه» در عاشورای ۸۸ زمانی که برای عملیات امدادی اعزام شده بودند توسط فتنه گر ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در نهایت در سال ۱۳۹۲ بر اثر جراحات روز ۶ دی سال ۱۳۸۸(مصادف با عاشورای محرم) به شهادت نائل شد.

این مستند در حقیقت وقایع نگاری عاشورای سال ۸۸ و البته بازخوانی زندگی علیرضا از زبان خودش و البته مادر، همسر ، فرزندان او و چند نفر از خانواده این شهید است.

سید علیرضا ستاری در روز عاشورای سال ۱۳۸۸ (۶ دی ۸۸) در قالب امدادگر هلال احمر دو نفر را که توسط فتنه گران به همراه موتورشان به آتش کشیده شده بودند ، نجات می دهد و علی رغم سوختگی مورد ضرب و شتم بسیار شدید قرار می گیرد ، تا جایی که در همان روز گواهی فوت وی صادر می شود.

افشای دست های پشت پرده در فتنه ۸۸ به روایت «رمز عملیات»

مستند تلویزیونی «رمز عملیات» به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی با استفاده از اسناد معتبر به افشای دست های پشت پرده ماجرای فتنه ۸۸ می پردازد.

مستند «رمز عملیات» به مناسبت وقایع انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری توسط رضا جعفریان برای گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه دو تهیه شده است.

این مستند در ۲ قسمت ۳۵ دقیقه ای به ارائه اسناد صریح و تکان دهنده‌ای درباره زمینه چینی فتنه پس از انتخابات خرداد ۸۸ توسط کانون های صهیونی و ارتباط آن با محافل سیاسی امنیتی غرب می پردازد.

«رمز عملیات» نشان می دهد که چگونه دشمنان ایران و اسلام پس از ۱۰ سال نبرد سخت در جبهه های مختلف ترور و کودتا و نبرد مسلحانه و جنگ تحمیلی به این نتیجه رسیدند که از رویارویی مستقیم با نظام جمهوری اسلامی طرفی نخواهند بست و از همان زمان پروژه براندازی نرم و کودتای مخملی در دستور کار کانون های پنهان صهیونی قرار گرفت.

این مستند ۸ و ۹ دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ در کنداکتور پخش شبکه دو قرار دارد.

پخش تله فیلم «لبه پرتگاه» به مناسبت حماسه ۹ دی

فیلم تلویزیونی «لبه پرتگاه» به تهیه کنندگی علی صفر خانی و کارگردانی یعقوب غفاری در گروه فیلم های تلویزیونی شبکه دو تولید شده است. این فیلم درباره زوج جوانی به نام هادی (حمید شریف زاده) و ریحانه (سمانه پاکدل) است که در آستانه ازدواج قرار دارند، اما پس از انتخابات ریاست جمهوری سایه سیاست بر زندگی شخصی این زوج جوان می افتد و سمانه را در معرض انتخاب مهمی قرار می دهد.

علی مترصد تدوین و محمد امامی صداگذاری این تله را بر عهده یاد دارند. از دیگر عوامل آن می توان به مدیر تصویربرداری: فرهاد محمودی، مدیر تولید: سیف الله علیپور، برنامه ریز و دستیار کارگردان: رضا شهریاری،صدابردار: محمد امامی، تدوین: علی مترصد، طراح چهره پردازی: کیوان فردوسی و طراح صحنه و لباس: علی وطن دوست اشاره کرد.

پخش تیزرهای «لشگر توفیق»

شبکه دو به مناسبت سالروز حماسه «۹ دی» مجموعه تیزرهای «لشگر توفیق» به تهیه کنندگی محمدحسین خوش‌بیان را روی آنتن می برد.

«لشگر توفیق» به سفارش طرح و برنامه شبکه دو و با هدف بیان نقش اتحاد و همدلی هر چه بیشتر مردم در صحنه‌های مختلف جامعه تولید شده است.

این اثر که ساختاری مفهومی دارد، در ۹ قطعه ۲ تا ۴ دقیقه ای تولید شده در قالب جلوه‌های ویژه و انیمیشن و همچنین رئال روی آنتن می رود.

«لشگر توفیق ۲» برنامه های«لبه پرتگاه»، «ایران قوی می ماند»، «۶ دهه دخالت»، «زمستون هم بهاره»، «تهاجم سیاهی»، «بر فراز شهر»، «زیبایی» و کلیپ های دیگر را شامل می شود و شور و نشاط گسترده مردم در پیروزی انقلاب، انتخابات ریاست جمهوری، حماسه ۹ دی، و تاثیر آن در سرنوشت آینده ملت ایران را از منظر مختلف بررسی کند.

«لشگر توفیق» با استفاده از شعار‌ها و نمادهای انقلاب، در قالب سبک جدید به نام «نما گفت»، شور و نشاط گسترده مردم در پیروزی و صحنه های مختلف از جمله ۹ دی، ۶ دهه دخالت آمریکا و مسائلی از این دست را به تصویر می کشد.

«لشگر توفیق» ۸ و ۹ دی به صورت میان برنامه های کوتاه روی آنتن شبکه دو می رود.


کد خبر: 77861
Share/Save/Bookmark