مهدی میامی:امیدوارم وعده‌ها در حد حرف باقی نماند
با اشاره به دیدار نوروزی وزیر ارشاد با اهالی خانه سینما
مهدی میامی:امیدوارم وعده‌ها در حد حرف باقی نماند
یک بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به دیدار نوروزی وزیر ارشاد و حجت الله ایوبی با اهالی سینما گفت: همیشه در چنین جلساتی ما شاهد حرف‌های خوبی از سوی مسئولین سینمایی هستیم اما امیدوارم این حرف‌ها فقط در حد حرف باقی نماند و به زودی شاهد تحقق این وعده‌ها باشیم.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۲
مهدی میامی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون هنر نیوز در باره سریال «فوق سری» که وی ایفاگر یکی از نقش‌های آن بود افزود: من خودم سریال فوق سری را خیلی دوست داشتم و معتقدم این سریال توانست با تک تک مخاطبین خود ارتباط برقرار کند. البته ممکن است برخی از بینندگان شاهد ضعف‌هایی از این سریال بوده باشند ولی در مجموع باید بپذیریم که سریال فوق سری یک نمایش و درام است و معمولا در یک درام برای اینکه مخاطب از قصه جدا نشود باید ترفندهایی بکار برود تا قصه دارای افت و خیزهای مناسبی باشد. بنابراین من سریال فوق سری را یک سریال موفقی می‌دانم و از آقای فخیم‌زاده ممنونم که از من برای بازی در این کار دعوت کردند.

وی در مورد اظهار نظر مهدی فخیم‌زاده که معتقد بود بخش‌هایی از این سریال زیر تیغ سانسور تلویزیون قرار گرفته است اضافه کرد: من هنوز آقای مهدی فخیم‌زاده را بعد از اظهار نظری که گفتند سریال دچار سانسورهایی شده است را ندیدم اما فکر می‌کنم آنچه که مد نظر ایشان از سانسور سریال بوده؛ کلیت کار نبوده است بلکه جزئیات سریال بوده که همین بخش‌ها هم می‌تواند هنرمند را برافروخته سازد. البته شخصیتی را که من نقش آن را بازی می‌کردم به هنگام پخش دچار حذف نشده بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: اگر قرار است حتی یک نگاه و یک ری اکشن یک بازیگر مورد سانسور قرار بگیرد این امر سبب لطمه زدن به کار کارگردان و مجموعه کار خواهد شد. من درجایی خواندم که فقط سه و نیم دقیقه از سریال فوق سری توسط تلویزیون سانسور شده است. آیا تایم سانسور مهم است یا پلان‌هایی که حذف می‌شود مهم است؟ شما کافی است که در این سه و نیم دقیقه، چندین ری اکشن و مفهوم یک سریال یا چند دیالوگ مهم را حذف کنید. این حذفیات می‌تواند به کار یک کارگردان لطمه بزند و پیام و مفهوم مورد نظر او را مخدوش کند. شما اگر لبخند ژکوند را از تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی را حذف کنید با توجه به اینکه فقط یک خط لبخند است اما آیا این تابلو به شهرتی که امروز به آن رسیده می‌رسید؟ متاسفانه حذفیات در کارهای نمایشی وجود دارد و همواره هم مورد اعتراض صاحبان اثر قرار گرفته است لذا امیدوارم تلویزیون با نگاه بازتری که از خودش نشان می‌دهد دیگر شاهد این گونه سانسور‌ها نباشیم.

مهدی میامی با اشاره به درگیری پلیس و قاچاقچیان در سریال فوق سری یاد آور شد: معتقدم این بخش از سریال اگر چه دارای ضعف‌هایی بوده اما به خوبی در آمده و توانسته بود مخاطب را با قصه خودش همراه سازد و اگر فوق سری مثل سریال‌های تُرکی طولانی مدت بود حتما کارگردان فرصت کافی داشت تا شخصیت‌پردازی بیشتری نسبت به کاراکتر‌ها و موقعیت‌های سریال داشته باشد. ولی در یک سریال ۱۳ قسمتی، راهی به جز ایجاز وجود نداشت و من معتقدم این ایجاز به خوبی در سریال رعایت شده است.

وی با اشاره به بازی مهدی فخیم‌زاده در دو نقش در سریال فوق سری گفت: با توجه به اشراف ایشان به مقوله کارگردانی و بازیگری، معتقدم هیچگونه لطمه‌ای به کار وارد نشده و من به عنوان یک بیننده چنین احساسی نداشتم که حضور ایشان در دو نقش باعث شود که وی از کارگردانی غافل شده باشد. چرا که ایشان کارگردان و بازیگر توانمندی هستند. من از لحظات بازی آقای فخیم‌زاده در این سریال لذت بردم و با دو کاراکتری را که ایشان بازی کرد همراه بودم. هر چند که اگر من روزی کاری را کارگردانی کنم حتما برای اینکه تمرکز بیشتری در حوزه کارگردانی داشته باشم بازی نخواهم کرد.

مهدی میامی در مورد دیدار نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و همچنین علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اهالی سینما هم گفت: همیشه در چنین جلساتی ما از سوی مسئولین سینمایی شاهد حرف‌های خوبی هستیم اما امیدوارم این حرف‌ها فقط در حد حرف باقی نماند و به زودی شاهد تحقق این وعده‌ها باشیم.

وی افزود: من واقعا از وسعت اطلاعات و دقت نظر آقای ربیعی  وزیر کار که در این مراسم سخنرانی کردند شوکه شدم و امیدوارم شاهد همدلی بیشتر خانه سینما با دولت باشیم.
کد خبر: 80191
Share/Save/Bookmark