زمان اکران «رستاخیز» مشخص نیست
زمان اکران «رستاخیز» مشخص نیست
سخنگوی شورای صنفی نمایش از مشخص نبودن زمان اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش خبرداد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۶
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در پاسخ به این که فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در ماه محرم اکران می شود یا خیر؟ گفت: تا امروز مساله اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در شورای صنفی نمایش بررسی نشده و هنوز مشخص نیست که این فیلم سینمایی چه زمانی اکران می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه «رستاخیز» فیلمی با موضوع واقعه عاشورا است، این احتمال وجود دارد تا در جلسه آینده شورای صنفی نمایش اکران این فیلم سینمایی مورد بررسی قرار گیرد.

پیش از این در خبرها اعلام شده بود که فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش به دلیل بررسی واقعه عاشورا در ماه محرم و صفر در سینماهای کشور اکران می شود.

«رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، فیلمی تاریخی-مذهبی است که می‌توان آن را محصول سال 1389 دانست. این فیلم سینمایی در نهایت در سال 1392 و در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، نامزد دریافت سیمرغ بلورین در 11 بخش شد که در 8 بخش از جمله بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

این فیلم درباره واقعه عاشورا است که با همراهی بکیر فرزند حر ابن یزید ریاحی به قیام امام حسین (ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را به تصویر می‌کشد. فیلمبرداری پروژه «روز رستاخیز» از 16 بهمن‌ ماه سال 88 همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شد و پس از پشت سرگذاشتن بیش از 250 جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون شهداد کرمان، اصفهان، شاهرود، رباط کریم و تهران 12 دی ‌ماه 89 به پایان رسید.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسین پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، مهتاب کرامتی، شقایق فرهانی، لیلا بلوکات، زهره حمیدی و ... ایفای نقش کرده اند.

نمایش چهره برخی معصومین و همچنین نوع روایت تاریخی فیلم باعث شد در زمان نمایش در جشنواره با انتقادهایی روبه رو شود و همین امر اکران آن را با فراز و فرود همراه کرد. البته این فیلم با برخی تغییرات و رعایت حساسیت‌های لازم مجوز اکران گرفته است. تعامل با حوزه های علمیه و در نظر گرفتن نظرات جامع علمای دینی از ویژگی‌هایی بود که باعث شد این فیلم از سوی وزارت ارشاد مجوز اکران بگیرد.

پخش فیلم سینمایی «رستاخیز» برعهده حوزه هنری است.
کد خبر: 75747
Share/Save/Bookmark