رهبری آینه تمام نمای امام هستند /  هوشیاری در مورد تحریف مسیر امام
گزارش هنرنیوز از رونمایی کتاب «ره، رهرو، رهبر»؛
رهبری آینه تمام نمای امام هستند / هوشیاری در مورد تحریف مسیر امام
‌دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : انقلاب اسلامی در طول تاریخ نخستین انقلابی است که در تغییر رهبری با مشکلی مواجه نشد چرا که مقام معظم رهبری، درست همان راه امام را ادامه دادند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
به گزارش خبرنگار حوزه کتاب هنرنیوز، مراسم رونمایی از کتاب «ره، رهرو، رهبر» با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمع زیادی از شخصیتهای فرهنگی و سیاسی توسط موسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی تهران برگزار شد.

محسن رضایی در این مراسم گفت: بنده معتقدم که . ولایت یک راه است راهی از خدا تا خدا لذا این راه فقط یک مقطع و دوره کوتاه نیست بلکه تداوم این راه بسیار مهم است. لذا مگر می شود در باره این کتاب صحبت کنیم اما درباره رابطه امام و رهبر معظم انقلاب چیزی نگوئیم.

رضایی تصریح کرد: اواخر سال 67 وقتی که متوجه شدم قرار است اصلاحاتی در قانون اساسی صورت بگیرد طبق تجاربی که در جنگ داشتم احساس کردم که این تجارب باید در قانون جایی داشته باشد همچنین نگرانی دیگر من این بود که موضوع بنیانگذار انقلاب اسلامی پس از امام چه می‌شود لذا نامه‌ای برای امام نوشتم اما بعدا وقتی از طریق احمد آقا پیگیری کردم ایشان گفتند که امام چنین اخلاقی ندارد که خود را به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ثبت کنند. اما چند سال بعد این دغدغه من با بیانات مقام معظم رهبری مرتفع شد چرا که ایشان در سخنرانی‌های مختلف خود که در این کتاب هم فراوان به چشم می‌خورد امام را به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی معرفی کردند.

وی یاد آور شد: ‌شاید این انقلاب در طول تاریخ نخستین انقلابی باشد که در تغییر رهبری با مشکلی مواجه نشد و حتی انبیاء الهی هم اینگونه نبودند زیرا رهبر عزیزمان درست همان راه امام را ادامه دادند و ایشان در روش، منش و کلام آینه تمام نمای امام هستند و در جایی می‌فرمایند من خود را موظف می‌دانم که مو به مو در مسیر امام حرکت کنم و امروز وظیفه ما این است که این میراث را با همه این شهید و هزینه حفظ کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت : هم اکنون مسیر امام را 2 نوع خطر تهدید می‌کند نخست خطر مستقیم و دیگر خطر تحریف است. خطر مستقیم از اصول امام شروع شد که ولایت فقیه و اصول اساسی را زیر سؤال برد اما ما به فضل خدا و با هوشیاری رهبر معظم انقلاب از این خطر عبور کردیم. اما اکنون یک مرحله جدیدی شروع شده که آن تحریف امام است که باید در این مورد بسیار هوشیار باشیم.

وی انقلاب اسلامی را راهی جدید بیان کرد و گفت: در 200 سال اخیر ملت ما بارها راههایی را شروع کردند اما این راهها از آنها گرفته شد و اکنون حدود 35 سال است که راه جدیدی شروع شده و باید این راه را پیش ببریم. اینکه عده‌ای می‌گویند مشکلات حل نشده، این مشکلات دست چه کسانی بوده، اقتصاد ما دست همین لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها بوده و از همان اول انقلاب بچه‌های انقلابی در دفاع از میهن و کارهایی از این دست کارها را درست انجام دادند، اما اینها از همان اول مقابل امام بودند و اکنون مقابل رهبری هستند اقتصاد کشور به انحصار لیبرال‌ها درآمده چطور است ما در مسائل نظامی روی پای خود هستیم اما نمی‌توانیم مشکلات کشاورزی را حل کنیم. این مشکلات ربطی به انقلاب ندارد چون اقتصاد ایران هنوز به دست اندیشه امام و رهبری نیفتاده وگرنه می‌دیدید چطور اقتصاد این کشور شکوفا می‌شد. اینها مانع رشد شده‌اند و لذا باید جوانان عزیز یک تصمیم جدی بگیرند که راه امام ادامه پیدا کند. رهبری با گفتار و سیاست‌ها و رهنمودهای خود کار ما را راحت کرده و می‌توانیم این راه را به خوبی ادامه بدهیم و این پرچم را تقدیم حضرت ولیعصر (عج) کنیم.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام مهدی مطهری مولف کتاب "ره، رهرو، رهبر" هدف از تدوین این کتاب را جلوگیری از خطر تحریف نظرات امام خمینی (ره) خواند و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند امام خمینی و راه او را جز رهرو واقعی او نمی‌تواند بشناسد و از این رو آرای مقام معظم رهبری را درباره حضرت امام خمینی جمع آوری کردم تا از خطر تحریف نظرات امام خمینی از میان برود.

لازم به ذکر است که کتاب «ره، رهرو، رهبر» که حجت الاسلام مهدی مطهری جمع آوری و تدوین آن را انجام داده، در دو جلد به همت انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. "شخصیت امام"، "خط امام"، "امام و انقلاب اسلامی"، "انحرافات و دشمنی‌های با امام و خطّ امام"، "خدمات، برکات و آثار وجودی"، "دروس و وصایا" ، "علت و تفسیر برخی مواضع و بیانات امام" ، "روابط متقابل امام با دیگران" ، "امام و حوزه" ، "خاطرات و نکات تاریخی مربوط به اثر حضور امام" و "رحلت امام و ابعاد مختلف آن"؛ عناوین یازده فصلِ این کتاب است.
کد خبر: 83397
Share/Save/Bookmark