بهارستان را تبدیل به کتابستان می کنیم/شروعی طوفانی برای شائنیت کتابداران و حوزه کتاب
در آیین باز گشایی کتابخانه خاتم الانبیاء شهرستان بهارستان مطرح شد:
بهارستان را تبدیل به کتابستان می کنیم/شروعی طوفانی برای شائنیت کتابداران و حوزه کتاب
آیین بازگشایی کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء شهرستان بهارستان با حضور علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران، امام جمعه،فرماندار ، شهردار و جمعی از مدیران منطقه و علاقه مندان به حوزه کتاب برگزار شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۱
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛در این مراسم حجه الاسلام آهنگران رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان با بیان اینکه گزارش عملکرد باید در شهرستان ملموس باشد خبر داد که از هفته کتاب سال گذشته تا کنون 120 نشست کتابخوان برگزار شده و کتابهایی که در قفسه خاک می خورد توسط کتابداران به مردم معرفی شدند.

وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش و ادارات در مدارس و ادارات و شهرداری ها نشست های کتاب مشترکی برگزار گردیده است که بسیار پر ثمر بوده است.

به گفته آهنگران ، برای اولین بار در کتابخانه های این شهر، شاهد برگزاری قصه خوانی توسط مادرها برای کودکان بودیم. وی افزود: سال گذشته کتابداران شهرستان بهارستان قول دادند که بهارستان را کتابستان کنند و خوشبختانه زحمات آن بتدریج در حال عملی شدن است
.
این روحانی نویسنده با بیان اینکه دغدغه ساخت کتابخانه ها توسط فرماندار و شهرداران، امیدی را درکتابداران تقویت می کند از توجه ویژه مدیرکل کتابخانه های استان تهران درجهت تعمیر و تجهیز کتابخانه ها که شانیت کتابداران را تقویت کرده است تشکر کرد.

وی همچنین خبر داد که مدیرکل کتابخانه های استان تهران ، در اقدامی شایسته مجوزخریداری کتاب های کمک درسی به این شهرستان را صادر کرد و با این اقدام وی ؛ چندین هزار جلد کتاب کمک درسی به کتابخانه های شهرستان تزریق شد که موجب امید برای کتابداران این شهرستان شده است.

آهنگران تاکید کرد : وقتی ائمه جمعه این شهرستان دغدغه کتاب دارند این امر برای کتابداران موجب خرسندی است.

وی گفت: 4 کتابخانه این شهرستان تعمیر و تجهیز شده است و کتابخانه خاتم الانبیاء نیز بازسازی کامل شده است و این یک شروع طوفانی محسوب می شود.

این مسئول کتابخانه در خاتمه اظهار داشت : تا کتاب هست کتابدار زنده است و پای نظام و کتاب و فرهنگ خواهد ایستاد.

علی نیکنام مدیرکل کتابخانه های استان تهران نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات مدیران و کتابداران شهرستان بهارستان برای توجه به حوزه کتاب گفت: ما کتابخانه ها را فقط به منزله تهیه کتاب و امانت دادن کتاب نمی دانیم بلکه منظور ما از کتابخانه این است که باید کتابخانه را با حضور نویسندگان غنی کنیم و این فرهیختگان باید در کتابخانه ها حضور فعال داشته باشند و کتابهای خودشان و کتابهای حاضر در کتابخانه ها را به مردم معرفی کنند.

وی ادامه داد: ما باید در مورد بحث سرانه مطالعه در کشور به جد وارد شویم و به کتابخانه به عنوان یک پاتوق نگاه کنیم. نیکنام با بیان اینکه کتابخانه مکان مقدسی است گفت: برخی از علما محل دفن خودشان را در کنار در ورودی کتابخانه ها قرار دادند و این نشان از اهمیت ویژه کتاب است.

مدیرکل کتابخانه های استان تهران گفت : متاسفانه سرانه مطالعه در کشور سرانه مطلوبی نیست و ابزارهایی که در فضاهای مجازی وجود دارند به جای اینکه کمک به کتابخوانی بکنند عکس آن را عمل کردند لذا همه باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم به مدد شهرداران ، فرمانداران و شوراهای شهر، فضای فرهنگی وکتابخوانی شهرستان بهارستان افزایش یابد. نیکنام تاکید کرد : ما باید کتابخانه هایی در شان این شهرستان داشته باشیم. لذا از همه نویسندگان این شهر انتظار دارم که کتابخانه ها را دراین شهرستان تقویت کنند.

وی گفت : خوشبختانه اتفاقات خوبی در این شهرستان درحوزه کتاب و کتابخوانی افتاده است که نشانه خوبی است.

همچنین در این مراسم دکترسلیمان پور فرماندار شهرستان بهارستان نیز طی سخنانی اظهار داشت: در قرآن خداوند به چیزی قسم یاد می کند که نوشته می شود و این تفاوت ماهوی کتاب با سایرآثار علمی و پژوهشی است.اگر نگاهی به تمدن های بشری داشته باشیم متوجه خواهیم شد که یکی از دستاوردهای همه تمدنها «کتاب» بوده است.

وی با بیان اینکه در نزد اندیشمندان در همه مکاتب بشری، کتاب جایگاه ویژه خودش را دارد یاد آور شد: انیشتن معتقد است که هر انسانی احتمال دارد جهان بینی اش نسبت به خلقت با مطالعه حتی یک کتاب تغییر کند که این سخن نشان از جایگاه کتاب دارد. یا یکتورهوگو می گوید انسان باید دو چیز داشته باشد یا کتاب خوب و یا دوستی که اهل کتاب باشد و این سخنان همه جایگاه و ارزش کتاب در نزد ملتهای دیگر است ولی افسوس در جامعه امروز ما این مهم به رغم تاکید بزرگان دین و مقام معظم رهبری که در کتاب دارند کمی مغفول واقع شده است.

سلیمان پور با بیان اینکه رهبری با نگرانی و احساسات عمیق می فرمایند که سرانه مطالعه کشور کم است و باید در این امر تلاش شود خبر داد: متاسفانه بسیاری از کتابفروشان ما تعطیل و به پیتزا فروشی تبدیل شدند.

وی در خاتمه گفت:با توجه به اقدامات صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی دو باب کتابخانه در شهرستان خواهیم بود .

در پایان نیز رونمایی کتاب «نقش ارتباطات گرافیکی در جذب مخاطبان روابط عمومی » اثر دکتر محمد جواد محسن زاده و تجلیل از مسئولین و کتابداران بهارستان نیز برگزارگردید.




یادآوری می شود که بعد ازاین آیین بازگشایی ، مدیر کل کتابخانه های استان تهران به همراه فرماندار و جمعی از مدیران محلی برای دیدار و تقدیر از مادر شهیدان غدیرعلی و قربانعلی عابدی به منزل این مادر شهید که در بستری بیماری بودند حاضر شدند و با اهدای لوح سپاس و هدیه ای از وی تقدیر بعمل آوردند.

کد خبر: 93477
Share/Save/Bookmark