بازدید مدیرعامل خانه موسیقی از نمایشگاه  عکس«شصت سال با پرویز مشکاتیان»
بازدید مدیرعامل خانه موسیقی از نمایشگاه عکس«شصت سال با پرویز مشکاتیان»
حمید رضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی و تهمورث پور ناظری نوازنده و آهنگساز عصر روز سه شنبه 10 شهریور ماه با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان» بازدید کردند
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در این بازدید که با همراهی سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و جمعی از علاقمندان به موسیقی ایرانی همراه بود نوربخش که سابقه ۲۵ سال همکاری نزدیک با پرویز مشکاتیان را داشته و در آخرین کنسرت گروه عارف در سال ۸۶ به عنوان خواننده حضور داشت خاطراتی همچون شب خاطره انگیز نکوداشت پرویز مشکاتیان با حضور محمدرضا شجریان در جشنخانه موسیقی را در حضور بازدید کنندگان بیان کرد.

مدیر عامل خانه موسیقی در پایان این بازدید در گفتگو با روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران با اشاره به طراحی و چیدمان بسیار خوب نمایشگاه اظهار داشت:از دیدن نمایشگاه عکس «شصت سال با پرویز مشکاتیان» تحت تاثیر قرار گرفتم . عکس هایی را در اینجا دیدم که هیچ گاه ندیده بودم . مجموعه عکس های بسیار خوب ،هنری و خاطره انگیزی در کنار هم قرار گرفته است.خاطرات بسیاری در این نمایشگاه برای من زنده شد چرا که ارتباط عمیقی با وی داشتم . در کنار همه این ها غم بزرگی که از زمان رفتن او با من همراه بوده است امروز چندین برابر شد چرا که هر روز که از درگذشت این هنرمند بزرگ می گذرد بیشتر متوجه می شویم که چه کسی را از دست داده ایم .

وی با اشاره به عکسی که از گروه عارف به خوانندگی وی گرفته شده بود خاطر نشان کرد:این اجرا از جنبه های مختلف یکی از بهترین کنسرت های گروه عارف از زمان تشکیل آن بود. بیشترین آثار پرویز مشکاتیان چه بی کلام چه بی تصنیف و چه کارهای اجرا نشده وی در این کنسرت اجرا شد. از نظر طراحی صحنه و سالن و پوستر هم که عباس کیارستمی کاری بی نظیر ارائه داد .

مدیر عامل خانه موسیقی در ادامه صحبت هایش در خصوص مشکلاتی که در برخی مقاطع برای هنرمندان صاحب نام موسیقی ایجاد شده و در نهایت منجر به از دست رفتن آنها گردیده اظهار داشت:از آنجایی که موسیقی از ابتدای انقلاب مهجور واقع شده و به هنرمندان موسیقی هیچگاه توجهی نشده است هنرمندان بسیار بزرگی که با شروع انقلاب دوران تکامل خود را می گذراندند در اوج شکوفایی متاسفانه خاموش شدند. اوایل انقلاب تکلیف موسیقی مشخص نبود و بعد از آن چند گانگی در ارتباط با برخورد با آن وجود داشت یکی از مشکلاتی که همیشه در زمینه موسیقی وجود داشته و دارد این بود که نگاه واحدی نسبت به آن وجود ندارد. من در مقابل رییس جمهور هم در سال پیش عنوان کردم که بعد از ۳۶ سال هنوز در مورد بودن و یا نبودن موسیقی بحث می کنیم با اینکه کار کرد موسیقی خودش را ثابت کرده است. این چیز ها غم های کوچکی برای کسانی چون پرویز مشکاتیان نبود که با نسیمی روحشان آشفته می شد .جامعه این مسائل را می فهمد . در آثاری که این هنرمندان تولید کرده اند آن غم عمیق اجتماعی وجود دارد. درون هنرمند است که در آثارش بازتاب پیدا می کند و این به مردم انتقال داده می شود به همین دلیل است که از دست رفتن چنین بزرگانی را عده ای به رفتار حاکمیت ربط می دهند.

نوربخش که به تازگی مدیر جشنواره موسیقی فجر شده در پایان صحبت هایش با اشاره به فعالیت های فرهنگسرای نیاوران در دوره مدیریتی جدیدش گفت:به مدیریت این مجموعه تبریک می گویم. این مجموعه جزو یکی از مراکز خیلی خاص فرهنگی در تهران است هم به لحاظ معماری و هم به لحاظ موقعیت مکانی. متاسفانه بعضی از دوره های مدیریتی این فرهنگسرا عمدتا نامطلوب بود. برای اولین بار بود که مدیریتی اینجا آمده که به همه جنبه ها توجه می کند.جامعه هنری به این مسایل توجه می کند. نیاوران موقعیت خوبی پیدا کرده است و هنرمندان از اجرا در چنین مجموعه ای بسیار خرسند و راضی هستند. از این رو در جشنواره موسیقی فجر فرهنگسرای نیاوران نقش عمده ای را ایفا می کند.
کد خبر: 82659
Share/Save/Bookmark