«تولیدات نوروزی» در انحصار افراد خاصی نیست !/ بزودی با همه طلبکاران  تلویزیون تسویه حساب می کنیم / پخش 211 قسمت سریال ، 120 فیلم سینمایی و 466 مستند
در نشست خبری معاون سیما مطرح شد:
«تولیدات نوروزی» در انحصار افراد خاصی نیست !/ بزودی با همه طلبکاران تلویزیون تسویه حساب می کنیم / پخش 211 قسمت سریال ، 120 فیلم سینمایی و 466 مستند
معاون سیما در پاسخ به هنرنیوز گفت : ما به هیچ عنوان قبول نداریم که سریال های نوروزی مخصوص یک عده خاصی است البته ما خودمان اصرار داریم که کارگردانان امتحان پس داده در این حوزه وارد شوند و آقای سیروس مقدم یکی از کاندیداهای جدی ما در ایام نوروز است!
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، شب گذشته نشست خبری دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما و جمعی از مدیران شبکه با اصحاب رسانه ها با موضوع اعلام ویژه برنامه های نوروزی برگزار گردید.

معاون سیما در این نشست با بیان اینکه نوروز امسال با تولد حضرت زهرا(س) و رهبر کبیر انقلاب اسلامی شروع می شود و این مناسبت با مناسبت‌های دیگر ما ممزوج می شود و تا ٦ سال آینده نوروز ما با اعیاد شعبان و رجب همراه خواهد بود گفت: ما امسال در ادامه نوروز با انتخابات و ماه مبارک رمضان روبرو هستیم و صدا و سیما نیز به این دو مناسبت توجه خاصی دارد.

وی با ارزش نهادن جایگاه آثار نمایشی در تلویزیون از تولید ١٠٠ سریال خبر داد که در حال سپری کردن مراحل مختلف هستند.

به گفته معاون سیما هم اکنون جدول پخش تلویزیون تا سال ٩٧ بسته شده است.

میرباقری با بیان اینکه حدود 10 هزار نفر از بازیگران و عوامل مختلف تولید مشغول به کار هستند از متوقف شدن مهاجرت بازیگران و عوامل تولید به شبکه های خارجی خبر داد و عنوان کرد بخشی از مهاجرین به میهن بازگشتند.

به اعتقاد این مدیر تلویزیون ، مردم در نوروز امسال شاهد نمایش٢١١ قسمت سریال خواهند بود که ١٢٠ قسمت آن تولیدی خواهد بود این درحالی است که ١٢٠ فیلم سینمایی و 466 فیلم مستند برای نوروز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به انیمیشن یادآور شد: مرکز صبا ٦٠٠ قسمت انیمیشن آماده کرده است و ٢١١ قسمت هم از شبکه کودک پخش خواهد شد.

معاون سیما در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید«چرا تولیدات نوروزی و حتی رمضانی فقط توسط کارگردانان خاصی صورت می گیرد و جا برای ورود دیگر کارگردانان به این عرصه کمتر وجود دارد؟» گفت: ما به هیچ عنوان قبول نداریم که سریال های نوروزی مخصوص یک عده خاصی است البته ما خودمان اصرار داریم که کارگردانان امتحان پس داده در این حوزه وارد شوند چرا که نمی خواهیم شاهد سهو و خطا در این مناسبت ها باشیم این درحالی است که یکی از کاندیداهای جدی ما در ایام نوروز آقای سیروس مقدم است. اما دوستان دیگری هم که شناسنامه کاری معتبری داشته باشند و قصه خوبی ارائه دهند حتما مورد تایید قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در تولیدات نوروزی و رمضانی به هیچ وجه انحصاری وجود ندارد تصریح کرد : اما خودمان تاکید داریم کسانی که حرفه ای تر و کارکشته تر هستند وارد این عرصه شوند.

میرباقری در پاسخ به سوال دوم خبرنگار هنرنیوز که « از طلبکاری هنرمندان از تلویزیون پرسید» گفت: دولت بزودی اوراق قرضه ای را در اختیار صدا و سیما قرار خواهد داد که اگر این امر محقق شود به قوه الهی با تمام بدهکاران تلویزیون تسویه حساب خواهیم کرد.

علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما نیز در این نشست با بیان اینکه ما در شبکه یک گفتمان انقلاب اسلامی را در اولویت قرار دادیم از برنامه های متنوعی در شبکه یک از جمله سریال علی البدل ، مستند ایران، برنامه جهان در سالی که گذشت ، دستپخت ، آفتاب شرقی و مجموعه انیمیشن شکرستان خبر داد.

محمد رضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما نیز با اشاره به برنامه های نوروزی این شبکه گفت: سریال مرز خوشبختی ، کلاه قرمزی و محله گل و بلبل، دستپخت‌های خودمانی ، از آسمان و برنامه بهترین شو با اجرای عموهای فیتیله‌ای ها را جمعه های ایام نوروز بر روی آنتن خواهیم داشت.

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه پنج نیز در این نشست خبری به برنامه های نوروزی این شبکه اشاره کرده و افزود: برنامه «بادکنک» برای کودکان و پخش انیمیشن های ایرانی در دستور کار این شبکه است ضمن اینکه امسال سری دوم «مسابقه آتشنشان» پخش می‌شود که با توجه به حادثه پلاسکو از اهمیت بالاتری برخوردار است. دور فینال مسابقه نیز در حال ضبط است؛ همچنین ما تولید نمایش را شروع کرده‌ایم و البته برای نوروز نیز یکی از آثار مهران مدیری در نظر گرفته شده است.

محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن نیز خبر داد در ایام عید بالغ بر ١٧ برنامه جدید و ویژه برنامه تحویل سال با نام «روز نو» از ساعت ٩ صبح روانه آنتن این شبکه خواهد رفت.

وی پخش ٤٠ تلاوت شاهکار قاریان برجسته دنیا ، مسابقه ای برای نوجوانان ، یک مستند فاخر با موضوع سرگذشت عالمان معاصر، «سرزمین زیبا» و «سایه رحمت» را از برنامه های نوروزی شبکه قرآن عنوان کرد.

دکتر احمد سفیدی مدیر شبکه سلامت نیز ، چهار حوزه محتوایی سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی را از رویکردهای اصلی برنامه های نوروزی این شبکه عنوان کرد و گفت: برنامه «حال خوب» برنامه ای است که به نیازهای جامعه برای حال خوب پاسخ می دهد.

مرتضی میرشمسی مدیر مرکز صبا ، دیگر مدیری بود که در این نشست به برنامه های نوروزی این مرکز اشاه کرد و برنامه هایی همچون ، روباه و خروس، پهلوانان و شاهنامه ، بیخوابی ، حالا با ما و مجموعه ای از آثار موزیکال را از برنامه های تدارک شده برای ایام نوروز عنوان کرد.

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند نیز در این نشست از تدارک برنامه های جدید خبر داد و گفت: روزانه یک فیلم مستند با موضوعات مختلف ، دو باکس حیات وحش ، مجموعه مستند ورزشی و میان برنامه هایی را برای ایام نوروز پخش خواهیم کرد.

محمد سرشار مدیر شبکه کودک نیز برنامه های نوروزی این شبکه را از ٢٤ اسفند تا ١٣ فروردین عنوان کرد و یادآور شد: در شبکه پویا ١٠ سریال و ٦ برنامه جدید برای خردسالان پخش خواهیم کرد همچنین برنامه های پیم و پم، مهد پویا ، نقاشی نقاشی و مامان گلی نیز از دیگر برنامه های نوروزی ما خواهد بود این درحالی است که برای کودکان ٦ تا ١٢ سال نیز ٦ برنامه جدید خواهیم داشت.

علی اکبر کاظمی مدیر شبکه های نسیم ، تماشا و نمایش نیز در این نشست خبری از تغییر دکور و بازیگران سری جدید برنامه «دورهمی» خبر داد و پخش 60 فیلم و برنامه های خندوانه و ویتامین خ را از برنامه های نوروزی این شبکه ها عنوان کرد.

محمدمهمدی یادگاری مدیرکل برنامه های خارجی سیما با بیان اینکه تعدد ژانرها برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست از نمایش فیلم هایی همچون ناردون ، امروز ، زاپاس ، بادیگارد، یاسین، یک گزارش واقعی، روباه، ترنج، مذاکرات اقای عبدی، خداحافظی طولانی، طعم شیرین خیال، ماهی سیاه کوچولو خبر داد.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 94179
Share/Save/Bookmark