اعزام خبرنگار به لبنان در صورت نیاز
قائم‌مقام معاون سیما خبر داد ؛
اعزام خبرنگار به لبنان در صورت نیاز
سلیم غفوری ،‌قائم مقام معاون سیما با اشاره به اعزام تیم رسانه‌ای به لبنان بیان کرد که در صورت نیاز باز هم تیم رسانه‌ای و خبرنگار اعزام می‌شود.
 
تاريخ : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
به گزارش هنرنيوز ،‌ سلیم غفوری قائم‌مقام معاون سیما درباره اخبار غزه و برنامه‌سازی در شبکه‌های مختلف در این حوزه به خبرنگار مهر بیان کرد: ما در مقاطع مختلف به موضوعات و اولویت‌ها ورود کرده‌ایم، در بحث غزه هم با توجه به جنایت هولناک رژیم صهیونیستی شبکه‌ها وظیفه خود می‌دانستند که به انعکاس آن چیزی بپردازند که در حال رخ دادن است.

وی اضافه کرد: شبکه‌های سیما به این بحث ورود کرده‌اند، شبکه یک «ساعت به وقت قدس» را که یک برنامه ضبطی بود به صورت زنده و روزانه در چند نوبت به صورت «ام سی» روی آنتن برد.

غفوری درباره ورود دیرهنگام و جدی به ماجرای غزه عنوان کرد: از همان زمانی که این اتفاق رخ داد یعنی شنبه ۱۵ مهر، برنامه‌ها از عصر به ماجرا ورود کردند. جلسه اضطراری برگزار شد و با مدیران شبکه‌ها همفکری شد و با شرح وظایف، تقسیم کار صورت گرفت. از عصر همان روز برنامه‌ها روی آنتن رفت و همه شبکه‌ها به اقتضای رویکرد خود، برنامه‌هایی را پخش کردند به طور مثال شبکه مستند با فضای مستند و دیگر شبکه‌ها با فضای مورد نظر برنامه‌سازی کردند. برخی هم برنامه‌های ضبطی را به زنده تبدیل کردند.

وی درباره اعزام خبرنگار به غزه عنوان کرد: طبیعتاً ما نمی‌توانیم خبرنگار به غزه بفرستیم، بخش خبر تلویزیون خبرنگار محلی دارد ولی از ایران خبرنگاری نمی‌تواند برود و اجازه ورود داده نمی‌شود چون باید از مرز رفح که مرز بین مصر و غزه است عبور و مرور صورت بگیرد که طبعاً دولت مصر این اجازه را نمی‌دهد.

غفوری تصریح کرد: با این حال خبرنگاران محلی آنجا هستند که با تلویزیون، واحد مرکزی خبر، العالم، خبرگزاری صدا و سیما و … کار می‌کنند. بعضی از دوستان هم به لبنان رفته‌اند و از خاک مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی گزارش می‌دهند که در این منطقه کار رسانه‌ای می‌کنند و امکان ارتباط با آن‌ها وجود دارد. آن‌ها به کارشناسان و تحلیلگران دسترسی بهتری دارند و اگر لازم باشد تعداد بیشتری هم اعزام می‌شود.

به گزارش مهر ،‌ وی درباره اینکه چرا تیم‌های رسانه‌ای با پوشش کلاه و لباس «press» اعزام نمی‌شوند و مثلاً محسن مقصودی مجری و سازنده «ثریا» از چنین پوششی برخوردار نبوده است؟ گفت: ماشین آنها خبرنگاری و «پرس» بود، تیم محلی هم همراه‌شان بود، اما صهیونیسم تعهدی ندارد که به خبرنگاران تعرض نکند. هفته قبل از این ماجرا هم خبرنگاری در شهر ناقوره در لبنان شهید شد. حتی به دفتر اصلی العالم حمله کردند و بارها به خبرنگاران حمله کردند و مشهورترین این خبرنگاران هم شیرین ابوعاقله بود که چند سال پیش او را با گلوله شهید کردند.

قائم‌مقام معاون سیما که در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور یافته بود درباره پخش فیلم‌های جشنواره در تلویزیون بیان کرد: طبیعتاً تاکنون پخش فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه را در تلویزیون داشته‌ایم از این پس هم خواهیم داشت اما قطعاً باید با یک فاصله‌ای باشد. بالاخره فیلمسازان می‌خواهند فیلم‌های خود را در جشنواره‌های مختلف شرکت دهند و بعد از حضورهای جشنواره‌ای تفاهمی بین تلویزیون و انجمن سینمای جوانان و سایر نهادها صورت می‌گیرد.
کد خبر: 99255
Share/Save/Bookmark