صلاحی: مطالعات آینده‌پژوهی باید ادامه‌دار باشد
در رونمایی از 3 کتاب حوزه آینده‌پژوهی مسائل فرهنگی شهر تهران مطرح شد
صلاحی: مطالعات آینده‌پژوهی باید ادامه‌دار باشد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم رونمایی از 3 کتاب در حوزه آینده‌پژوهی مسائل فرهنگی تهران با اشاره به کتاب‌های آینده‌پژوهی گردآوری‌شده، گفت: مطالعاتی که برای آینده‌پژوهی انجام شده، باید کاری مستمر و ادامه‌دار باشد
 
تاريخ : سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۴
به گزارش هنرنیوز و به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سه کتاب «آینده‌پژوهی شبکه‌های اجتماعی مجازی»، «سبک‌های زندگی در شهر تهران در افق ۱۴۰۴» و «آینده‌پژوهی مسائل کلیدی فرهنگی تهران در افق ۵ ساله» که به همت مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران گردآوری شده است، سه‌شنبه ۲۰ تیر ماه در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی رونمایی شد.

در این نشست که محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونان این سازمان و مدیران مناطق حضور داشتند، سید مجید کمالی، رییس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران توضیحاتی درباره این پژوهش ارائه داد و پس از آن از پژوهشگران این تحقیق برای بیان گزارش دعوت کرد.

علیرضا مرادی پژوهشگر با تشکر از کسانی که شرایط انجام این پژوهش را فراهم کردند، گفت: در دو دهه اخیر مسئله هویت به یک امر فراگیر تبدیل شد و یکی از مسائل مهم تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر هویت بود. در جنبش‌های سیاسی، محیط زیستی و... این تأثیر را به روشنی می‌بینیم. در ایران هم این بحث مطرح است که این شبکه‌ها هویت ما را به چالش کشیده‌اند و بسیاری از کارشناسان جامعه ما را دچار بحران هویت می‌دانند.

وی افزود: در این پژوهش به دنبال این بودیم که کدام شاخص‌های هویتی در شهر تهران می‌تواند تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد. به این منظور با ۱۲ پژوهشگر همکاری کردیم و شاخص‌ها را به دست آوردیم. داده‌هایی که حاصل شد، داده‌های جالبی بود و به عنوان مثال پژوهشگران تأثیر نفوذ غرب بر کشورهای دیگر را بررسی کرده‌اند.

مرادی تصریح کرد: امروز در شبکه‌های اجتماعی ساز و کاری برای تولید محتوا وجود ندارد و خود کاربران محتوا را تولید می‌کنند. در این تحقیق برخی پژوهشگران معتقد بودند زنان از شبکه‌های اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند و تأثیر بیشتری هم می‌پذیرند.
کد خبر: 94755
Share/Save/Bookmark