«چند مترمکعب عشق» پاییز اکران می شود
«چند مترمکعب عشق» پاییز اکران می شود
جمشید محمودی کارگردان فیلم «چند مترمکعب عشق» از اکران فیلم اولش در ۶ ماه دوم امسال خبر داد و برای اکران فیلم در آن تاریخ اعلام آمادگی کرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱

جمشید محمودی کارگردان جوان سینمای ایران درباره آخرین وضعیت اکران فیلم «چند مترمکعب عشق» که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اولین نمایش خود را تجربه کرد، گفت: آخرین خبرها از فیلم هم این است که پروانه نمایش «چند مترمکعب عشق» صادر شده است و ما آماده هستیم که در زمان مشخص فیلم را اکران کنیم. طی صحبت‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است این فیلم در ۶ ماه دوم سال جاری اکران شود.
محمودی در پاسخ به این که پیش از این فیلمش به عنوان یکی از گزینه‌های اکران عید فطر بود چرا این اتفاق نیفتاد؟ بیان کرد: صحبت‌های غیر رسمی در این زمینه انجام شده بود ولی در نهایت اکران این فیلم به زمان دیگری موکول شد. زمان اکران فیلم هنوز قطعی نشده است اما طی صحبت هایی که با دوستان داشتم به این نتیجه رسیدم که اگر این فیلم در فصل پاییز اکران شود ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می‌کند. مضمون و محتوای فیلم به گونه ای است که اگر در پاییز اکران شود با اقبال بیشتری مواجه خواهد شد.
این کارگردان فیلم‌اولی درباره تغییر فیلم نسبت به نسخه جشنواره گفت: تغییراتی روی فیلم اعمال نشده و همان نسخه ای که در جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، اکران خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدوارم که اتفاقات خوبی در اکران رقم بخورد و مردم فیلم را بپسندند. در زمان جشنواره بازخوردهای خوبی از مردم گرفتم و نظرهای مثبتی از سوی مخاطبان به من ارائه شد. اهالی رسانه همیشه از من حمایت کردند و امیدوارم که در زمان اکران «چند متر مکعب عشق» این اتفاق تکرار شود و به بهتر دیده شدن این فیلم کمک کنند.
فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی در بخش مسابقه نگاه نو و سودای سیمرغ در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست نظر برخی از منتقدان را به خود جلب کند.
در این فیلم ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی و نادر فلاح به ایفای نقش پرداختند. داستان درباره دختری مهاجر از کشور افغانستان است که پسر جوان ایرانی عاشق او می‌شود و این عشق پردردسر با مخالفت شدید پدر دختر روبه رو است و داستانی دراماتیک را رقم می زند.
«چند مترمکعب عشق» به دلیل توجه به موضوع مهاجران از کشور افغانستان به کشورمان و طرح مشکلاتی که آنها را درگیر کرده است، مورد توجه منتقدان قرار گرفت. همچنین نوع پرداخت سوژه نیز از نقاط قوت آن بود.

کد خبر: 73695
Share/Save/Bookmark