باید سینمای ایران به فراتر از مرزها بیندیشد
مهدی امینی خواه در گفتگو با هنرنیوز:
باید سینمای ایران به فراتر از مرزها بیندیشد
یک بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است حضور سینمای ایران در کارهای مشترک با دیگر کشورها بویژه کشورهای همسایه علاوه بر اینکه موجب تبادل فرهنگی بین دو کشور خواهد شد از سوی دیگر، چرخه اقتصادی سینمای ایران را از گردونه بسته سینمای ایران به فراتر از مرزها گسترش خواهد داد.
 
تاريخ : شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
مهدی امینی خواه در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد فعالیت های اخیر خود گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی به نام « میراث طمع» به کارگردانی آقای مهدی شهسواری را به اتمام رساندم که در حال حاضر این فیلم سینمایی در مرحله تدوین و کارهای فنی است که من در این فیلم، نقش یک پلیس آگاهی را ایفا می کنم و بازیگرانی همچمون خانم ثریا قاسمی ، افسانه ناصری، پرویز پورفلاح و دیگر دوستان در این فیلم حضور دارند.

وی افزود: مضمون فیلم سینمایی میراث طمع ، یک مضمون اجتماعی دارد که به خانواده ای می پردازد که سالها قبل فرزند خودشان را گم کردند و خانواده گرفتار یکسری آسیب های اجتماعی می شود و فیلم معضلات ارث و میراث را به نمایش می گذارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون از فیلم سینمایی دیگری به نام « تارود» نام برد که هم اکنون مشغول بازی در این فیلم است. وی در مورد این فیلم اضافه کرد: کارگردانی فیلم «تارود» را آقای پدرام بهرام فر برعهده دارد که محصول مشترک ایران و ترکیه است که بازیگرانی همچون آقایان اکبرعبدی ، نیما شاهرخ شاهی و رضا آشتیانی و همچنین چندین بازیگران ترکی در آن ایفای نقش می کنند و به احتمال قوی در آینده نزدیک برای بازی در برخی از سکانس هایی که قرار است در ترکیه فیلمبرداری شود راهی این کشور خواهیم شد.

مهدی امینی خواه با اشاره به مضمون فیلم تارود تصریح کرد: موضوع این فیلم درمورد قاچاق عتیقه است که یکسری قاچاقچی بین المللی قصد دارند تعدادی عتیقه را از ایران خارج کنند که با ممانعت پلیس بین الملل مواجهه می شوند و در این بین ، قضایایی پیش می آید که فیلم را به جلو می برد.

بازیگر فیلم سینمایی« نسل سوخته » در مورد محصولات فرهنگی مشترک یاد آور شد: ما کشورهای منطقه دارای فرهنگ های مشترکی هستیم که باید این فرهنگ ها را تقویت کنیم بویژه با کشورهای همسایه مثل کشور ترکیه؛ هنگامی که ما در قالب تولیدات فرهنگی مثل ساخت فیلم های سینمایی یا سریال های تلویزیونی و حتی تاتر با همدیگر مشارکت می کنیم . بی شک ، باید بپذیریم که به نوعی در حال تبادل فرهنگی هستیم که این تبادل فرهنگی ، ریشه در تمدن و فرهنگ بین دو کشور خواهد داشت. ضمن اینکه یادمان نرود که ما از طریق تولیدات فرهنگی در قالب فیلم سینمایی می توانیم شمار تماشاگران فیلم های خودمان را افزایش دهیم و تنها به مخاطب ایرانی بسنده نکنیم و از طریق تولیدات مشترک سینمایی می توانیم هم سینمای ایران را به کشورهای همسایه بیشتر معرفی کنیم و هم اینکه چرخه اقتصادی سینمای ایران را فراتر از مرزها تعریف کنیم.

مهدی امینی خواه با بیان اینکه متاسفانه امروز سینمای ایران از فقر تماشاگر کافی در رنج است اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا که در حوزه سینما صاحب سبک هستند فقط به تماشاگران داخلی خود فکر نمی کنند و همیشه فاکتوری به نام تماشاگر بین المللی را نیز در نظر دارند و بی جهت نیست که.برای تولیدات سینمایی خود، میلیون ها دلار هزینه می کنند چرا که می دانند با اکران این فیلم ها در کشورهای دنیا ؛ به راحتی هم فرهنگ خود را به دیگر کشورها معرفی می کنند و هم سود سرشاری از اکران فیلم های خود به دست می آورند؛ موضوعی که متاسفانه در سینمای ایران نادیده گرفته شده است . لذا معتقدم ما باید پا را فراتر از مرزها بگذاریم و برای بیشتر دیده شدن فیلم های ایرانی به سمت تولیدات مشترک حرکت کنیم.

بازیگر سریال « مهمانی از بهشت» ادامه داد: معتقدم که محصولات مشترک فرهنگی می توانند در جهت تقویت و گسترش فرهنگ های دو کشور بسیار موثر باشند. به عنوان مثال، کشوری مثل ترکیه با توجه به اینکه فرهنگ این کشور ، خیلی به فرهنگ ما نزدیک است تصور می کنم که محصول مشترک بین ما و ترکیه، هم برای بینندگان دو کشور و هم برای وحدت فرهنگی ایران و ترکیه کارساز باشد. البته من پیش تر نیز، یک فیلم سینمایی به نام «تسلیم سرنوشت» که آن هم محصول مشترک بین ترکیه و ایران بود را در کارنامه بازیگری خودم داشتم اما امیدوارم که در تجربه دوم خودم ، این فیلم بتواند حتی بیشتر از فیلم قبلی ام، در زمینه تبادل فرهنگی بین دو کشور، تاثیر گذار باشد.
کد خبر: 81605
Share/Save/Bookmark