اختتامیه جشنواره «فیلم و عکس همراه تهران» برگزار شد
پس از گذشت یک هفته از آغاز به کار؛
اختتامیه جشنواره «فیلم و عکس همراه تهران» برگزار شد
مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با حضور خسرو سینایی، حمید جبلی، کیانوش عیاری، مهرداد اسکوئی، بهمن کریمی ، گیزلا وارگا سینایی و بابک حمیدیان و ... برگزار شد.
 
تاريخ : شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
به گزارش هنرنیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، هنرمندان با حضور بر روی فرش قرمز در محل برگزاری جشنواره واقع در پردیش ملت در این مراسم شرکت کردند. اعضای هیئت انتخاب و داوران جشنواره، اهالی رسانه ، هنرمندان حاضر در بخش نگاه هنرمند و هنرمندان دعوت شده در این مراسم حاضر شدند.

خانواده ۱۱هزار نفری عکس و فیلم همراه تهران


پس از اعلام کنداکتور برنامه و خوش آمد گویی به مهمانان، حمید خانی دبیر دومین دوره جشنواره فیلم و عکس همراه تهران برای سخنرانی به روی صحنه رفت.

حمید خانی با قدردانی از تلاش تمام دست اندر کاران جشنواره، برگزاری این مراسم را جشن بزرگی خواند که با تلاش خانواده همراه تهران اتفاق افتاده است.

دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با اعلام اینکه خانواده عکس و فیلم همراه تهران امروز ۱۱هزار عضو دارد، اعلام کرد : به افرادی که جایزه خواهند گرفت تبریک می گویم و راه آنها را در ادامه بسیار دشوار می دانم. وی افزود : به کسانی که جایزه نگرفته اند تبریک بیشتری می گویم، زیرا آنها با حضورشان اتفاق بزرگی را رقم زدند.
خانی ضمن تشکر مجدد از حامیان جشنواره، رسانه های خبری، مطبوعات، اعضای هیئت داوران و هنرمندانی که در مسیر برگزاری جشنواره یاری گر این اتفاق بوده اند، برای جشنواره فیلم و عکس همراه تهران آرزوی استمرار و تداوم هر چه نیرومند تر کرد.

احسان کرمی برنامه را اجرا کرد

در ابتدای این مراسم گروه بمرانی قطعاتی را برای مهمانان و شرکت کنندگان اجرا کرد و پس از آن احسان کرمی به عنوان مجری مراسم به روی صحنه آمد.

همچنین عکس سلفی هنرمندان به همراه احسان کرمی برای حاضران نمایش داده شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

هنرمندان حاضر در اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران عقیده داشتند که این جشنواره حوزه ی مستقل هنر فیلم و عکس را بعد از سال ها احیا کرده است.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران،در مراسم اختتامیه ی دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران و در بخش اهداء جوایز، چند تن از هنرمندان سخنانی در باب این جشنواره و خطاب به جوانان حاضر گفتند.

بابک حمیدیان با ابراز شادمانی برای حضور در این چشنواره گفت: باید از حمید خانی،مهدی آشنا و تمام عزیزانی که باعث شدند من در این جشنواره شرکت داشته باشم، تشکر کنم .می خواهم با استفاده از این جشنواره یادآوری کنم که می شود در کنار ثبت لحظه های خوبمان، از این تکنولوژی برای ثبت اتفاق های بهتری استفاده کنیم. این حرف را کسی می گوید که خودش از فضای موبایل و اینترنت دور است.

گیزلا وارگا سینایی همچنین گفت: خوشحالم که افتخار اهدا جوایز به جوانان را دارم. امیدوارم این راه ادامه پیدا کند.
نام جشنواره فیلم و عکس همراه در تاریخ سینما ثبت خواهد شد.

قباد شیوا نیز از دیگر هنرمندان حاضر در اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران تصریح کرد: از بانیان این جشنواره تشکر می کنم و به آنان می گویم که بدانند نامشان در تاریخ سینمای ایران ثبت خواهد شد.

مهرداد اسکویی،مستند ساز به نام کشورمان، خطاب به جوانان حاضر در این اختتامیه گفت: رویاهایتان را حفظ کنید.روزی من آرزوی بودن در کنار هنرمندان را داشتم. آرزویم را دنبال کردم و امروز افتخار بودن کنارشان را دارم. به شما می گویم که خوب است تا راحتان را ادامه دهید.

حمید جبلی که با استقبال پر شور مردم روی صحنه آمد گفت: شور و شوق در سالن من را به وجد آورد. این جشنواره نوید روزهای خوب سینما را به ما داده است. خوشحالم که فضا به نسبت گذشته برای حوزه هنر باز شده است.

جوهر هنر را در شرکت کنندگان این جشنواره دیدم

کیانوش عیاری با تجلیل از گروه موسیقی «بمرانی» که طی مراسم اختتامیه هنر نمایی می کرد، خاطرنشان کرد: فیلم سازی در نگاه اول آسان به نظر می رسد، اما رفته رفته به سختی آن پی می برید. آن چیزی که لازمه ی این کار است، جوهر هنر است که من در کارهای جوانان حاضر در این جشنواره این جوهر را دیدم.

ساعد نیک ذات در بخشی از این مراسم گفت: من عقیده دارم که این جشنواره هنر فیلم و عکس مستقلی که سال ها قبل از بین رفته را دوباره احیا کرده است.

سیف الله صمدیان نیز دوربین های موبایل را انقلاب دیجیتال نامید و ابراز عقیده کرد: با انقلاب دیجیتالی، تعداد عکاسان کم و تعداد عکس ها زیاد شده است. امیدوارم که با گسترش این تکنولوژی هنر عکاسی نیز گسترش پیدا کند.

به فیلم عادت نداشتیم، عادت کردیم

در ادامه مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، حسین کلهر استندآپ کمدین مطرح به روس صحنه رفت و خاطراتی را از ورود دوربین به زندگی ایرانیان، از اواسط دوران قاجر و تا عصر فضاپیما ها برای حاضران در قالب یک نوشته ی طنز بیان کرد.

در ادامه مراسم، قرعه کشی برای تعویض موبایل های فرسوده با حضور بابک حمیدیان و احسان کرمی برگزار شد. با توضیح احسان کرمی در باره این قرعه کشی، موبایل های فرسوده در داخل ظرفی ریخته شد و با انتخاب سه گوشی به قید قرعه، به صاحبان آنها تلفن های همراه جدید اهدا شد.

در انتهای این مراسم با حضور هنرمندانی چون حمید جبلی، گیزلا سینایی، قباد شیوا، مهرداد اسکویی، بابک حمیدیان ، خسرو سینایی، سیف اله صمدیان و ... بر روی صحنه، مراسم اهدای تندیس های زرین جشنواره برگزار شد.

اعلام برنده به زبان ترکی

در ادامه این بخش یدالله صمدیان تندیس زرین بخش عکس را به خانم زهرا نجار اهدا کرد. صمدیان به افتخار حضور «الیف سویاباتماز» عکاس ترک در سالن، اعلام برنده بخش عکس را به زبان ترکی اجرا کرد.

تندیس زرین بخش فیلم نیز توسط خسرو سینایی، فیلمساز مطرح سینمای ایران، به خانم شیرین افرند اهدا شد.
دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، با گرفتن عکس یادگاری هنرمندان حاضر در جشنواره با برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: 74766
Share/Save/Bookmark