سازمان بهزیستی از تلاشهای علمی در حوزه معلولان تجلیل کرد
سازمان بهزیستی از تلاشهای علمی در حوزه معلولان تجلیل کرد
همزمان با هفته گرامی¬داشت افراد دارای معلولیت، کتاب "راهی به سوی اشتغال سریع" اثر منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد رونمایی و از زحمات وی در زمینه انتشار این کتاب قدردانی شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۳
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی مجتمع رعد؛ درنشستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون توانبخشی، مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی، مدیرعامل مجتمع رعد به اتفاق جمعی از کارشناسان و کارکنان سازمان بهزیستی و مؤسسه خیریه رعد ضمن رونمایی از کتاب راهی به سوی اشتغال سریع از کوشش¬های منصوره پناهی برای تألیف این کتاب قدردانی شد.

در بخشی از این مراسم دکتر زهرا نوع¬پرست مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی ضمن تأکید بر حمایت سازمان بهزیستی از تولیدات فکری مؤسسات خیریه در حوزه توانبخشی و توانمند¬سازی افراد دارای معلولیت، افزود: کتاب راهی به سوی اشتغال سریع تنها یک گزارش علمی از یک روش کاری نیست، این کتاب یک برنامه اجرایی برای حمایت از توان¬یابان و دستیابی به اشتغال پایدار افراد دارای معلولیت به حساب می¬آید.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی هم در این مراسم با تأکید به استفاده از شیوه¬های علمی در حل مشکلات افراد دارای معلولیت، افزود: اگر برای حمایت از معلولان برنامه داشته باشیم و با یک نگاه علمی و کارشناسی وارد این حوزه شویم، هرگز توان¬یابان عزیز با یأس و نامیدی مواجه نخواهند شد.

وی افزود: براساس محاسبات کارشناسی باید 700 تا 800 میلیون هزینه کرد تا یک شغل پایدار ایجاد کنیم اما با راه حل¬های مانند اشتغال حمایت شده و مشارکت کارفرمایان می¬توان این رقم را تا حد زیادی کاهش داد.

منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد نیز ضمن تشکر از حمایت¬های سازمان بهزیستی و همکاری با مراکز غیر دولتی، افزود: سازمان بهزیستی با پشتیبانی از مراکز فعال در حوزه توانمند¬سازی افراد دارای معلولیت می¬تواند نقش مهمی در احقاق حقوق این گروه از شهروند ایفا کند.

وی با اشاره به اجرای روش اشتغال حمایت شده طی 2 سال گذشته در مجتمع رعد، افزود: با اجرای این روش 40 نفر توان¬یاب به اشتغال پایدار فردی و نه گروهی رسیده¬اند و در ادامه بیست و یکم آذر مرکز اشتغال حمایت شده رسماً در مؤسسه رعد افتتاح خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم بسته جامع توانبخشی مؤسسه توانبخشی ولی عصر (عج) حاوی 5 جلد گزارش کاربردی از شیوه¬های توانبخشی کودکان کم¬¬توان ¬ذهنی با مدیریت دکتر سید مجید میرخانی رونمایی و از دست اندر کاران این سند علمی هم تجلیل شد.
کد خبر: 95736
Share/Save/Bookmark