الگوهای موفق را ببینیم نه این که درباره شان بشنویم
شاهین جمشیدی:
الگوهای موفق را ببینیم نه این که درباره شان بشنویم
شاهین جمشیدی تهیه کننده و مجری برنامه «یک فنجان چای» معتقد است: اشاره به دلایل و معیارهای موفقیت به تنهایی در یک برنامه تلویزیونی حالت شعاری پیدا می کند و باور پذیر نیست. اما وقتی مصداق ها و الگوهایی متناسب با این معیارها به مردم معرفی شود، تاثیرگذار تر خواهد بود
 
تاريخ : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۶
به گزارش هنزنیوز ،شاهین جمشیدی تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی «یک فنجان چای» که در هر قسمت میزبان سه هنرمند، ورزشکار، نخبه و یک فرد شاغل است، در پاسخ به این که آیا زمان برنامه اش را برای پیشبرد هر سه مصاحبه کافی می داند، گفت: تاکید ما در این برنامه بر حفظ ریتم تند و سوال و جواب های به اصطلاح پینگ پونگی است.

وی افزود: امروزه در بسیاری از برنامه های تلویزیونی می بینیم که یک مجری مقابل مهمان خود نشسته است و تا آن مهمان شروع به صحبت کند و برنامه به اصل و هدف خود نزدیک شود، برنامه دیگر رو به پایان است. اگرچه آن دست برنامه ها هم به دلیل عمیق شدن در موضوع و داشتن فضای بیشتر گفت و گو در نوع خود مطلوب هستند، اما جنس برنامه «یک فنجان چای» اساسا متفاوت از آنهاست.

مجری برنامه «گلخانه» درباره رویکرد این برنامه ادامه داد: تلاش ما این بود که «یک فنجان چای» پیش از هر چیز و با توجه به زمان پخش آن در عصر روزهای میانی هفته بتواند ویژگی ها و رویکردهای یک برنامه عصرگاهی به معنای واقعی را دارا باشد. پویایی، شاد و جوان پسندانه بودن مهم ترین نکاتی است که می توان در این برنامه دنبل کرد.

وی با ارائه مصداقی برای این نکته بیان داشت: ما در این برنامه با نشانه ها سر و کار داریم. نشانه هایی که می تواند بیننده را به سمت و سوی ویژگی هایی که گفتم هدایت کند. در واقع از همان ابتدای برنامه کار با یک تیتراژ شاد و امیدبخش شروع می شود و این رویکرد در طول برنامه هم با سوالاتی که از هر مهمان پرسیده خواهد شد، حفظ می شود. اگر دقت کنید سوالات این برنامه که با هر سه مهمان مطرح می شود، سیر خاصی را دنبال می کند و قرار است به هدفی مشخصی هم برسد. برای مثال در گفت و گو با مهمان شاغل برنامه قرار است که یک معرفی کامل و جامع درباره حرفه او صورت بگیرد. بنابراین حتی درباره سطح دستمزد او هم سوالاتی پرسیده می شود. در قسمت دوم که یک مهمان ویژه از هنرمندان یا ورزشکاران حضور دارد، هم معمولا سوالات از این که اکنون مشغول بازی در چه پروژه ای هستی و مثل این عبور می کند. سوالاتی را از این مهمان می پرسیم که او را به فکر وادارد و جواب هایی هم بدهد که صادقانه است و به دل مخاطب می نشیند.

مجری برنامه «سفر بخیر» گفت: در بخش سوم هم نخبه ها از دلایل موفقیت شان می گویند. در این قسمت هدفمان ترویج سخت کوشی و پشتکار است و اگر افراد حاضر در این قسمت و حرف هایشان را مرور کنیم می بینیم که نخبه بودن آنقدرها هم غیرقابل دسترس نیست. بلکه تنها همت می خواهد و انگیزه و در پایان این برنامه هم می توان به این نتیجه رسید که برای نخبه بودن، محبوب بودن یا موفق بودن داشتن اراده و هدف مهم است. ضمن این که شاید لازم باشد گاهی تعریفمان را از این واژه ها تغییر دهیم. ممکن است تصور ما از این کلمات با آنچه که در واقعیت موفقیت تعریف می شود، متفاوت باشد. موفقیت الزاما دکتر یا مهندس شدن نیست. رفاه و زندگی خوب حتما در داشتن درآمد و ثروت زیاد تعریف نمی شود. اما گفتن صرف این جملات و کلمات در یک برنامه تلویزیونی حالت شعاری پیدا می کند و باور پذیر نیست. اما وقتی مصداق ها و الگوهایی از این ها به مردم معرفی شود، طبیعتا آنها را تشویق خواهد کرد و تاثیرگذار تر خواهد بود.

«یک فنجان چای» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست و روزهای شنبه و دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۷:۵۵ از شبکه سه سیما پخش می شود.
کد خبر: 78546
Share/Save/Bookmark