حمید بهمنی: وزیر ارشاد درباره سفر معاونش به آمریکا توضیح کامل بدهد
در پی سفر هیاتی از وزارت ارشاد به امریکا
حمید بهمنی: وزیر ارشاد درباره سفر معاونش به آمریکا توضیح کامل بدهد
یک کارگردان سینمای ایران با اشاره به سفر هیاتی از وزارت ارشاد به امریکا آن هم در سکوت خبری گفت: چه لزومی دارد گروهی از وزارت ارشاد آن هم بی سروصدا به گونه ای به امریکا سفر کنند که خبرش را رسانه های امریکایی اعلام کنند.وزیر محترم ارشاد باید در این زمینه پاسخگو باشد.
 
تاريخ : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
حمید بهمنی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنر نیوز در مورد سفر هیاتی از وزارت ارشاد به سرپرستی علی مراد خانی معاون هنری وزارت ارشاد که چندی پیش در سکوت خبری به امریکا سفر کرده بود افزود: به نظر من چنین سفرهایی مسبوق به سابقه است چرا که ما شبیه به این سفر را در سالهای اخیر از خانه سینما هم شاهد بودیم که یک گروهی عازم امریکا شدند و هیچ دستاوردی هم نداشتند.

وی اضافه کرد: اگر چه من خیلی به چند و چون این سفر واقف نیستم اما معتقدم اگر ما از همین ماه محرم که در آن بسر می بریم درس بگیریم شاید بتوانیم خیلی چیزها را در زندگی خودمان کنترل کنیم. ماه محرم به ما درس می دهد که تحت هیچ شرایطی با دشمنی که سالها است با ما سر جنگ دارد دوستی نکنیم و گول نیرنگ های او را نخوریم. این درسی است که امام حسین (ع) به دنیا داده است. من نمی دانم با چه اهدافی یک هیات ایرانی آن هم از وزارت ارشاد و در سکوت خبری باید به امریکا سفر کنند به طوری که خبر آن را رسانه های امریکایی باید فاش کنند؟. این موضوعی است که حتما باید وزیر محترم ارشاد پاسخگو باشند.

کارگردان فیلم سینمایی « گلوگاه شیطان» ادامه داد: آنچه که به نظرمن مشخص است این است که هنر ولایی و هنر دینی ما که از بعد از انقلاب شکل گرفته است این درس را به ما آموخته است که تحت هیچ شرایطی از جایی الگو نگیریم. من به دیگر هنرها کاری ندارم. اما این را می دانم که سینمای ایران لقب پاک ترین سینمای دنیا را به خود گرفته است.چرا؟ چون از موضوعاتی حرف می زند که قرنها هیچ هنری به آن نپرداخته است و این افتخار سینمای ایران است که به این موضوعات می پردازد. پس لازم است که ما با سفرهای بیهوده به این کشور و آن کشور لطمه ای به هنر کشور نزنیم و حاشیه هایی را برای هنر کشور ایجاد نکنیم.

حمید بهمنی تاکید کرد: اگر این هیات با نقشه قبلی و اهدافی به امریکا سفر کرده است باید هدف خود را از این سفر برای مردم شفاف سازی کند. اما اگر بدون طراحی راهی این سفر رفته است. این که نمی شود گروهی با هزینه بیت المال به یک سفر بدون طراحی از قبل رفته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی« گام های شیدایی» تصریح کرد: اگر قرار است صلح فرهنگی بین ایران و امریکا شکل بگیرد باید اول امریکایی ها ماهیت حقیقی انقلاب ما را بپذیریند آنگاه تبادل فرهنگی صورت بگیرد. برای نمونه باید امریکا اجازه دهد تا فیلم های ایرانی بویژه فیلم هایی که از تفکر نظام و انقلاب سود می برند در کشورش نمایش داده شود. این اقدام می تواند یک گام به جلو باشد و می ارزد که ما هم در این زمینه تبادل فرهنگی داشته باشیم و فیلم های خوب امریکا را در ایران نمایش دهیم.اما هنگامی که این اتفاق رخ نداده و فیلم هایی از ایران در امریکا نمایش داده می شوند که یا با انقلاب و نظام زاویه دارند یا غیرقانونی ساخته شدند سفر کردن به این کشور از سوی یک هیات بلند پایه وزارت ارشاد چه معنایی دارد؟ حتما این سفر یک سفری با اهداف پشت پرده بوده است که باید وزیر ارشاد در این زمینه پاسخگو باشند. حتما نمایندگان محترم مجلس، چند و چون این سفر را بیرون خواهند کشید و برای مردم شفاف سازی خواهند کرد..

این کارگردان سینمای ایران یاد آور شد : اگر چه من معتقدم سفر رفتن در حوزه فرهنگ، کار بدی نیست اما به کجا باید سفر کرد؟ به کشوری که قرن ها است به ما ظلم می کند؟ این غلط است. ما برویم به امریکا که چه بشود؟ این سفر یک سفر نابخردمندانه است.ما باید با شمال اروپا، اروپای شرقی، افریقا، غرب آسیا و به ملت های عرب تبادل فرهنگی داشته باشیم که الان تشنه اطلاعات و فرهنگ پاک ایرانی هستند. حتما باید با امریکا تبادل فرهنگی داشته باشیم؟ که همواره با ما دشمن است. این چه توجیه ای می تواند داشته باشد؟ فقط و فقط کسی می تواند این سفر به امریکا را انجام دهد که شخص حضرت آقا، دستور بدهند. شخص رهبری باید بگویند که سفر به امریکا باید چگونه باشد. کما اینکه هنگامی که رئیس جمهور می خواهد به امریکا سفر کند و در سازمان ملل سخنرانی داشته باشد. قبل از سفر حتما باید با رهبری دیدار و هماهنگی داشته باشد.اما در این سفر بی شک، چنین هماهنگی هایی وجود نداشته است. بهر حال امیدوارم این سفر در نهایت ختم به خیر شود و حاشیه هایی برای کشور نداشته باشد..
کد خبر: 76106
Share/Save/Bookmark