جلیل رسولی: هنگامی که نام حضرت محمد (ص) را نوشتم تمام بدنم می‌لرزید
گزاش هنرنیوز از رونمایی از نام نوشت فیلم حضرت محمد (ص)
جلیل رسولی: هنگامی که نام حضرت محمد (ص) را نوشتم تمام بدنم می‌لرزید
خالق نام نوشت فیلم سینمایی محمد رسول الله گفت: بیش از ۵۰ سال است که کار خطاطی می‌کنم و خط در دست من همچون موم نرم است اما به هنگام نگارش نام پیامبر تمام بدنم می‌لرزید.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۵
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز مراسم رونمایی از نام نوشت فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) که با حضور کارگردان فیلم، رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره سی و سوم فیلم فجر و جمعی از اهالی رسانه که به همین منظور به شهرک سینمایی محمد رسول الله در جاده قم دعوت شده بودند برگزار گردید.

جلیل رسولی خطاط و خوشنویس پیشکسوت ایرانی که خالق نام نوشت فیلم محمد رسول الله است در این مراسم توضیحاتی از چگونگی شکل گرفتن این نام نوشت داد و گفت: حدود دو سال قبل از من به همراه ۶ خطاط دیگر دعوت شد تا مجموعه آثاری را که برای نام نوشت محمد رسول الله ارسال شده بود را ارزیابی کنیم اگر چه من به دلیل مشغله کاری کمتر در هیات‌های داوری در حوزه خطاطی حضور پیدا می‌کنم اما به دلیل نام مبارک حضرت محمد (ص) این دعوت را پذیرفتم و از میان دو هزار و ۶۰۰ اثری که به دبیرخانه ارسال شده بود تنها سه نفر را انتخاب کردیم اما باز هم این نام نوشت‌ها نتوانست نظر آقای مجیدی را جلب کند و آنان از داوران خواستند که خودشان هم دست به کار شوند و آثاری را خلق کنند.

وی ادامه داد: ما باید خطی می‌نوشتیم که از جنس زمان فیلم یعنی جنس دورانی که حضرت محمد (ص) در آن زندگی می‌کرد باشد و این کار سختی بود. بنده با وجودی که حدود ۵۰ سال است مشغول به کار خطاطی هستم و خط در دستان من همچون موم نرم است اما نوشتن نام پیامبر برای این فیلم بسیار کار سختی بود. بنابریان طرح‌های زیادی زدم و سعی کردم نام حضرت محمد (ص) را به شکل‌های گرافیکی محکمی خطاطی کنم اما باز هم از آن راضی نبودم. اما سعی کردم با توسل به نام خود پیامبر اکرام از او کمک بخواهم تا خودش من را یاری دهد به همین جهت یک روز انگشت سبابه خودم را در مرکب قهوه‌ای فرو کردم و میم حضرت محمد را نوشتم و این اولین باری بود که به این شکل خطاطی می‌کردم اما بعد متوجه شدم که انگشتم در حال لرزیدن است. این لرزش باعث تعجبم شد. هیچگاه دچار چنین حالتی نشده بودم. اما دیدم که تمام بدنم در حال لرزیدن است و آنگاه متوجه شدم که همین خط می‌تواند بهترین نام نوشت حضرت باشد و بقیه آن را نوشتم.

وی در خاتمه با بیان اینکه یکی از افتخارات من نگارش نام نوشت فیلم محمد رسول الله است ابراز امیدواری کرد که این فیلم در جهان اسلام و در دنیا همچنان بدرخشد.
کد خبر: 78186
Share/Save/Bookmark