ویژه برنامه ای در فرهنگسرای رضوان برگزار گردید
همزمان با شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام صادق(ع)
ویژه برنامه ای در فرهنگسرای رضوان برگزار گردید
شامگاه پنج شنبه ششم تیرماه همزمان با شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام صادق(ع) برنامه ای به نام «آخرین گُل بقیع» در فرهنگسرای رضوان برگزار گردید.
 
تاريخ : جمعه ۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۴
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، برنامه هایی همچون سخنرانی حجه الاسلام اصغری از سخنوران روحانی شهر تهران ، اجرای تواشیح توسط گروه محراب ، اجرای سه سرود توسط گروه سرود مرصاد ، مرثیه سرایی توسط حسین شکیبا وشعرخوانی از جمله برنامه متنوع این مراسم بود.

حجه الاسلام اصغری در این برنامه با اشاره به شهادت امام صادق (ع) گفت: یکی ازاتفاق های مهم برای بشر موضوع مرگ است که نگاه امام صادق(ع) به مرگ به صورت دیگری است. اول اینکه باید بدانیم که زنده و مُرده واقعی کیست و چیست؟ از نظر قرآن برخی از زنده ها با وجودی که زنده هستند اما آنان را مُرده متحرک می نامد. بعضی از ماها در حالیکه راه می رویم اما مُرده به شمار می آئیم اما برعکس ، برخی ها که در خاک هستند می توانند زنده باشند.
وی با بیان اینکه ازلی و ابدی از صفات خداوند است ادامه داد: بشر در ابدی بودن خداوند شریک است و اگر چه به ظاهر می میرد اما زنده خواهد بود و ما مرگی به نام نابودی نداریم چرا که چیزی که خداوند خلق می کند در حالیکه ممکن است حالتش تغییر کند اما هرگز نابود نمی شود.

این خطیب و سخنران مذهبی تصریح کرد: ما دو نوع مُردن و زنده بودن داریم که یکی همان زندگی و مرگ ظاهری است که با توقف قلب ، انسان می میرد و تمام می شود و نوع دیگر آن به دست خود بشر است به مثابه شعرسعدی که می گوید: سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) ، شهید بهشتی و دیگر شهدا مصداق این نوع حیات هستند. لذا ما باید تلاش کنیم تا حیات و ممات خودمان را به گونه ای تنظیم کنیم که اگر از دنیا هم رفتیم اما ناممان به نیکویی برده شود.

حجه الاسلام اصغری گفت: امام صادق(ع) معتقد است که چهار چیز قلب را می کُشد. اول گناه روی گناه ، دوم همنشینی زن و مرد نامحرم با همدیگر ، سوم دوستی و همنشینی با احمق و چهارم مجالست با مُردگان و منظورحضرت از مُردگان همچون زراندوزان اصراف گر است.

وی در پایان افزود: امیدواریم که همه ما بتوانیم دیدمان را نسبت به مرگ و زندگی تغییر دهیم و آرزو کنیم که خداوند ما را زنده بدارد.

 


 
گزارش از : مجید معافی   
کد خبر: 97446
Share/Save/Bookmark