هنوز نتیجه قطعی مشخص نیست/ نگاه کلی ما بیشتر به سمت مجوزهایی است که نیاز داریم
معاون میراث فرهنگی کل کشور:
هنوز نتیجه قطعی مشخص نیست/ نگاه کلی ما بیشتر به سمت مجوزهایی است که نیاز داریم
معاون میراث فرهنگی گفت: می‌دانم هم اکنون در دولت، برنامه ششم توسعه و مجوزهای نیازمند رأی مجلس در حال بررسی است و ما هم در حال رصد اوضاع هستیم.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۰
به گزارش هنرنیوز؛ همچنان تصویب یا عدم تصویب تبصره ۳۶ پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در هاله‌ای از ابهام است و هنوز به طور واضح مشخص نیست که آیا مسوولان میراث فرهنگی به طور صریح به مخالفت با این طرح پرداخته‌اند یا صرفاً به گنجاندن برنامه پیشنهادی خود اکتفا کرده‌اند.

در این رابطه محمد حسن طالبیان در گفت وگو با هنرنیوز درباره نتایج ارسال برنامه پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: ما برنامه پیشنهادی خود را ارائه کردیم. افزون بر این دوبار هم حضوری پیگیری کردیم که گفتند در حال ارسال آن به ستاد برنامه ششم توسعه برای طرح موضوع هستند، منتها هنوز نتیجه قطعی مشخص نیست چون در حال بحث و گفت و گو درباره برنامه ششم هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که این برنامه دقیقاً چه زمانی تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد، گفت: اطلاع دقیقی در این باره ندارم اما می‌دانم هم اکنون در دولت، برنامه ششم توسعه و مجوزهای نیازمند رأی مجلس در حال بررسی است و ما هم در حال رصد اوضاع هستیم.

او توضیح داد: برای ما واضح است چه می‌خواهیم. اعلام کردیم یا آن دو بند ۱ و ۲ تبصره ۳۶ را حذف کنید و یا اگر اصرار دارید بنا بر برنامه پیشنهادی سازمان اصلاحش کنید اما نگاه کلی ما بیشتر به سمت مجوزهایی است که نیاز داریم.تبصره ۳۶ توضیح داد: من تا آنجا که اطلاع دارم و اهالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به ما گفتند در تلاشند تا مجوزهایی را که سازمان میراث فرهنگی نیازمند است بگنجانند و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.
کد خبر: 87456
Share/Save/Bookmark