افزایش ۵۱ درصدی فروش و ۴۱ درصدی مخاطبان سینما در فروردین ۹۷/عدم تغییر فیلم‌های روی پرده
افزایش ۵۱ درصدی فروش و ۴۱ درصدی مخاطبان سینما در فروردین ۹۷/عدم تغییر فیلم‌های روی پرده
فروش فیلم‌های سینمایی در فروردین ماه ۹۷ نسبت به همین زمان در سال گذشته ۵۱ درصد و تعداد مخاطبان ۴۱ درصد رشد داشته است.
 
تاريخ : سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۶
به گزارش هنرنیوز ، غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای اکران در سال ۹۷ با اعضای جدید برگزار شد، گفت: در این جلسه محمد احمدی و سیدمحمود رضوی به‌عنوان نمایندگان تهیه کنندگان، بیژن امکانانیان به عنوان نماینده پخش‌کنندگان، محمدرضا صابری، غلامرضا فرجی، محمد قاصد اشرفی به عنوان نماینده سینماداران معرفی و قرار شد در جلسات سال ۹۷ شرکت کنند.

فرجی ادامه داد: نماینده کانون کارگردانان سینمای ایران نیز هفته آینده معرفی می‌شود و بعد از معرفی وی ریاست جلسات با نماینده کارگردانان خواهد بود.

فرجی با شااره به اینکه در جلسه امروز منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز حضور داشت نیز گفت: در این جلسه مدیرعامل خانه سینما طی سخنانی بر تلاش شورا برای برقراری عدالت، انضباط و رونق در حوزه اکران تاکید کرد و اعلام کرد که جریان طبیعی اکران با فعال شدن شورای عالی اکران نباید قطع شود.

فرجی ادامه داد: مدیرعامل خانه سینما اعلام کرد که آیین‌نامه اکران توسط صنوف و افراد مرتبط مطالعه شود و ایراد‌ها و نظرات اخذ و تغییرات مورد نیاز اعلام شود.

فرجی با اشاره به افزایش فروش فیلم‌ها و تعداد مخاطبان در فروردین سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ گفت: حمایت خوب مردم باعث شد تا اما امروز شاهد رونق بیشتر سینما باشیم. فروش فیلم‌ها در فروردین ۹۷ به ۴۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و تعداد مخاطبان به ۴ میلیون و ۶۸۹ هزار نفر رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که ما در فروش فیلم‌ها به رشدی حدود ۵۱ درصدی و در تعداد مخاطب نیز به افزایشی بیش از ۴۱ درصد رسیده‌ایم.

فرجی افزود: در فروردین سال ۹۶ میزان فروش فیلم‌ها ۳۰ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومان و تعداد مخاطبان سه میلیون ۳۰۷ هزار نفر بود.

وی درباره سایر مصوبات جلسه امروز گفت: باتوجه به بالا بودن کف فروش فیلم‌ها تصمیم گرفته شد تا اکران فیلم‌های روی پرده کمافی‌السابق ادامه داشته باشد و هیچ فیلمی تا هفته آینده تغییر نمی‌کند.
کد خبر: 96258
Share/Save/Bookmark