آغاز اجرای نمایش شاهزاده خانوم در مجموعه تئاتر محراب با حضور هنرمندان
آغاز اجرای نمایش شاهزاده خانوم در مجموعه تئاتر محراب با حضور هنرمندان
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸

نمایش شاهزاده خانوم، ویژه کودک و خانواده به کارگردانی ماندانا عبقری روز یکشنبه ۲۴ مرداد ۹۵ اجرای خود را در تالار محراب با حضور چند تن از هنرمندان سینما و تئاتر آغاز خواهد کرد.
نمایشنامه شاهزاده خانم به قلم حمیدرضا حسینعلی ، در دهه هشتاد نگارش شده و تقریبا تمامی اثر به زبان شعر است و البته نه چندان سخت و سنگین که از عهده درک کودک خارج باشد و داستان شاهزاده خانمی رابازگو می کند که از قحطی و نداری مردم شهر غمگین است و با دل مهربانش برایشان غم می خورد، اما این شاهزاده خانوم با همه شاهزاده های دیگر متفاوت است. خنده هایش دُرّ و مروارید می دهد و اشک هایش عسل، اما مردم این دیار عسل را نمی شناسند و دنبال راه چاره برای حل مشکل گریه شاهزاده خانم و قحطی شهر هستند.
نمایش شاهزاده خانوم در فضایی ریتمیک و با همراهی سازهای سه تار و سنتور و تنبک، با رویکردی بر نمایش های سنتی در روزگار بازی های دیجیتال و کامپیوتر و مدرنیته، تاملی است بر فرهنگ ایرانی اصیل در پیوند با نمایش کودکانه و بهانه ای برای نقش آفرینی ساز ونوای ایرانی بر پهنه تئاتر کودک.
در این نمایش، ماندانا عبقری، علیرضا دهقانی، پویا یزدانجو، ماهان دوانلو و مریم علیپور به ایفای نقش می پردازند و از دیگر عوامل نمایش می توان به دستیار کارگردان: علیرضا دهقانی، موسیقی: حسین خوشدل، سپهر برآبادی، تنظیم موسیقی: نادر طاهری، طراحی صحنه و لباس: ماندانا عبقری و مسئول روابط عمومی: کیان زمانی اشاره کرد.
کد خبر: 92388
Share/Save/Bookmark