افتتاح نمایشگاه تجهیزات سینمایی در جشنواره جهانی فیلم فجر
افتتاح نمایشگاه تجهیزات سینمایی در جشنواره جهانی فیلم فجر
نمایش تجهیزات سینمایی به نام «تک شو» (tech show) در پردیس سینمایی چارسو و همزمان با روزهای پایانی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز به کار کرد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۲
به گزارش هنرنیوز ، سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو و به دبیری رضا میرکریمی برپاست.

همزمان با این جشنواره بیست و دومین بازار فیلم نیز از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت در پردیس چارسو با حضور ۴۰ شرکت کننده داخلی و خارجی برگزار شد و با پایان بازار فیلم، نمایشگاه تجهیزات و فناوری های سینمایی در همان محل آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با حضور ۲۳ شرکت ایرانی فعال در زمینه تولید تجهیزات سینمایی، فیلمبرداری، ارائه دهنده خدمات لابراتواری و فناوری های رایانه ای و جلوه های ویژه برگزار شده و تا روز پایانی جشنواره جمعه ( ۶ اردیبهشت) برپاست.

جشنواره فیلم فجر که از سال 1361 در ایام دهه فجر برگزار می شود، از سال 1374 به جشنواره بین المللی فیلم فجر تبدیل شد و از سال 1393 تصمیم گرفته شد دو بخش ملی و بین المللی این جشنواره در دو زمان متفاوت یعنی اولی در موعد همیشگی و دومی در اردیبهشت سال بعد میزبان علاقمندان باشد.

این رویداد هنری از سی و سومین دوره برای اولین بار به صورت مستقل، در اردیبهشت سال 94 و به دبیری علیرضا رضاداد در پردیس ملت و پس از آن طی 4 سال متوالی به دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می شود.

جشنواره امسال شامل بخش های متنوعی؛ از جمله بخش های اصلی سینمای سعادت، جلوه گاه شرق و جام جهان نما، بخش های جنبی نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده، مستند زیر ذره‌بین، شاخه‌های زیتون (پنجره‌ای به دنیای اسلام)، مروری بر آثار سینمای چین، مروری بر آثار سینمای آلمان، نمایش فیلم‌های کمدی معاصر، نمایش‌های ویژه بهترین کشورها و بازار فیلم است.

افزون بر این برنامه های مختلفی، چون دارالفنون (اردوی استعدادیابی با حضور فیلم­سازان جوان ایران، منطقه و جهان)، نشست‌های دانشگاهی، کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی و بزرگداشت بزرگان سینمای ایران نیز همزمان با 9 روز جشنواره برگزار می شود.

سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر میزبان بیش از 250 مهمان از 58 کشور جهان؛ شامل مدیران جشنواره‌ های جهانی، برنامه‌ ریزان یا نمایندگان انتخاب فیلم از طرف جشنواره ها، سینماگران و علاقمندان به سینمای ایران است. همچنین 28 مهمان از 21 کشور در بخش دارالفنون شرکت دارند.

در این دوره 163 فیلم از 64 کشور جهان در بخش های مختلف؛ شامل 9 فیلم کوتاه، 14فیلم بلند پریمییر (اولین نمایش)، 41 فیلم بلند و 7 فیلم کوتاه برای اولین بار در آسیا نمایش داده خواهند شد.
کد خبر: 97338
Share/Save/Bookmark