موسیقی مذهبی محلی برای مشروعیت بخشیدن به فعالیت خوانندگان پاپ شده است
یک پژوهشگر موسیقی اعلام کرد؛
موسیقی مذهبی محلی برای مشروعیت بخشیدن به فعالیت خوانندگان پاپ شده است
مصطفی شیری، کارشناس موسیقی درباره کسانی که به سمت موسیقی با مضمون محرمی و مذهبی رفته اند گفت:بعضی از خوانندگان پاپ برای اینکه به فعالیتشان مشروعیت ببخشند و مجوز کنسرت و آلبوم بگیرند به سمت این مضامین رفته اند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
به گزارش هنرنیوز ، مصطفی شیری، کارشناس موسیقی در گفتگویی درباره موسیقی با مضمون محرم در چند سال اخیر گفت: در واقع در دهه اخیر باب شده تا در موسیقی پاپ موضوع های ارزشی مانند محرم و عاشورا کار و پخش شود و متاسفانه بخشی از خوانندگان پاپ به سراغ این نوع مضامین رفته اند تا به فعالیتشان مشروعیت دهند.

وی تصریح کرد: دقیق تر که بگویم برای گرفتن مجوز کنسرت، آلبوم و اینهاست که به سراغ این نوع مضامین می‌روند؛ فکر نمی‌کنم این را جایی مطرح کرده باشند ولی متاسفانه بخشی از آن به خاطر این است.

شیری افزود: اما اگر این بخش را فاکتور بگیریم تعداد انگشت شماری از کسانی که عمیقا از روی علاقه به این نوع موسیقی و مضامین روی آورده اند و با موسیقی پاپ روی آن کار می کنند، میشناسم!

وی با اشاره به این مطلب که نیاز به یک موسیقی فاخر در این زمینه دیده می شود ؛ گفت: موسیقی از هر نوعی یک آهنگساز و یک موزیسین خلاق می‌خواهد و در کنار آن یک شاعر و ادیب خلاق نیز می‌خواهد تا زیر سایه این دو، خواننده بتواند هنر کاملی را با این مضمون ارائه دهد.

شیری ادامه داد: در دهه اخیر من چنین پکیجی را کامل ندیده ام ولی اصولا آهنگساز های مطرح و خلاقی که دیده ام در این زمینه کار کرده اند، به سراغ موسیقی وکال و کلام ورود نکرده اند و بقیه هم یا نمی‌خواهند و یا در قید حیات نیستند.

وی با خاطرنشان کردن اسم زنده یاد بابک بیات که در این زمینه کار می‌کرد گفت: او بسیار آثار به یاد ماندنی و خوبی را در زمینه موسیقی مذهبی به جا گذاشت و بسیار علاقمند بود که در این زمینه کار کند. موسیقی ولایت عشق که قطعات با کلامش با صدای محمد اصفهانی پخش شد نمونه بی نظیری از کار هایش بود.

وی ادامه داد: من این ها را از این لحاظ عرض کردم که مجموعه خروجی که در این حوزه به وجود آمده به خاطر افراد متخصص و هنرمند و خلاقی که باید در کنار خواننده های پاپ درجه یک که غیر از یکی دو نفر آنها مثل چاوشی و همچنین خواننده های درجه دو، قرار نگرفتند و خروجی خوبی نداشتند.

شیری افزود: تنها کسی که موجه می‌دانم و قبلا مداح بود و آلبومش هم سال ها پیش گوش داده ام که در این موضوع کار کرده اند، کویتی پور بود که متاسفانه خیلی از تندرو ها و افراطیون به مقابله علیه او رفتند که چرا سراغ موسیقی پاپ رفته ای؟!

شیری تاکید کرد: اما واقعا کسانی مثل او که در این حوزه کار کرده و شعر را می‌شناسد و آشنا با این حوزه اند، باید تشویق شوند و اگر افرادی در همه نوع موسیقی نه تنها موسیقی پاپ با این مضمون محرم، عاشورا، و کلا مضمون آزادگی که درباره امام حسین است کار کنند که بسیار موضوع فاخری برای کار است، مهم این است که خلاق باشند.

پانا
کد خبر: 95448
Share/Save/Bookmark