هر فردی که قصد مقابله با جریان امام(ره) را داشته باشد دوام نخواهد آورد
در سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام امریکایی مطرح شد:
هر فردی که قصد مقابله با جریان امام(ره) را داشته باشد دوام نخواهد آورد
رئیس شورای سیاست گزاری همایش بین المللی تحجر و اسلام امریکایی در پاسخ به سوال هنرنیوز گفت: خوشبختانه درایران هنوز کسی آنقدر جری نشده که بخواهد ازانتشار پیام امام جلوگیری کند. چرا که هر فردی که قصد مقابله با جریان عظیم امام را داشته باشد دوام نخواهد آورد.
 
تاريخ : پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، نشست خبری سومین همایش بین‌المللی «تحجر و اسلام آمریکایی» با حضور نادر طالب‌زاده دبیر همایش، حجت الاسلام مرتضی امینیان رئیس عضو شورای سیاستگذاری همایش، غلامرضا منتظمی مدیر بین الملل همایش و امیر یوسف محبی مدیر اجرایی و عضو شورای سیاستگذاری برگزار گردید.

مرتضی امینیان در این نشست با اشاره به منشور روحانیت حضرت امام (ره) از آن به عنوان پیام مهم امام به حوزه های علمیه یاد کرد و گفت: محور این همایش ، توجه به همین پیام است. در این پیام از علمای راستین تجلیل شده و خدمات حوزه‌های علمیه را گوشزد می‌کنند. زمان صدور این پیام نیز بسیار مهم است این پیام در سوم اسفند سال 67 صادر شده و اکنون 27 سال از صدور این پیام می‌گذرد. با توجه به آنکه این پیام مهمترین پیام امام بوده است و این انتظار می‌رفته که حوزه‌های علمیه در انتشار و شرح آن تلاش کنند و توسط علما تحلیل شود اما متاسفانه حوزه‌های علمیه در مورد این پیام موضع درستی نگرفتند و حتی بی‌توجه عجیبی نسبت به این پیام وجود داشت و حتی سانسور هم شد.

وی ادامه داد: اگر آماری گرفته شود که چند درصد از طلبه‌های جوان این پیام را دیدند نتیجه خوبی به دست نمی‌آید. سوال آن است که چرا این پیام نادیده گرفته شد باید سوال کرد که چه کسانی از این پیام متضرر می‌شوند. اولین گروه خود حوزه علمیه است. این پیام بسیار تکلیف‌زا است و آنها ترجیح دادند که صورت مسئله را پاک کرده و پیام را نادیده بگیرند.

حجت الاسلام امینیان افزود: حضرت امام در این پیام دو گروه را به عنوان دشمنان دین معرفی می‌کند و متحجرین و لیبرال‌ها را مصداق اسلام آمریکایی معرفی می‌کند. در این 27 سال حوزه‌های علمیه در این مسئله کاری نکردند اما موسسه راهبردی حق پژویی تلاش کرده که این پیام را ازمهجوریت بیرون آورد.

به گفته وی ، اولین همایش تحجر در سال 92 و در یک روز با حضور آیت‌الله علم‌الهدی و آقای رحیم‌پور ازغدی برگزار شد. دومین همایش هم در سال 93 و به شکل کشوری شکل گرفت.

مرتضی امینیان تصریح کرد: امسال این همایش به صورت بین‌المللی در روزهای 12 و 13 اسفندماه در مشهد برگزاری خواهد شد. وی تاکید کرد: ما معتقدیم که این همایش را باید حوزه علمیه برگزار می‌کرد و انشاءالله در سالهای آینده منتظر همراهی آنها هستیم. اگر چنانچه حوزه علمیه سال بعد هم این همایش را برگزار نکرد ما باز هم این همایش را بهتر و قوی تر برگزاری خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاست گزاری همایش بین المللی تحجر و اسلام امریکایی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید آیا با توجه به عدم همکاری و سانسور این مساله از سوی حوزه علمیه آیا در دو همایش قبلی ممانعت و فشارهای داخلی و حتی خارجی برای عدم برگزاری این همایش صورت گرفته است که گفت: البته منظور من از سانسور ، نادیده گرفته شدن است و بهتر است برای اینکه این کلمه بار منفی نداشته باشد نادیده گرفته شده به جای سانسور استفاده شود.

وی ادامه داد: من 28 است که طلبه حوزه علمیه مشهد هستم و حتی یک بار هم منشور روحانیت حضرت امام به چاپ نرسیده است و حتی خود حوزه علمیه هم اذعان داشته است که نسبت به منشور روحانیت کم کاری کرده است.

امینیان اظهار داشت: تا کنون برای برگزار نشدن این همایش ممانعتی صورت نگرفته است فقط یکی از گروههایی که در منشور روحانیت، حضرت امام نامی از آنان برده است و آنان داعیه دین را داشتند و مجموعه آنان از سال 62 تعطیل بوده است در شب دوم همایش ایدئوگ خودشان را فرستادند و به هنگام بیان سخنران ، از میان جمعیت بلند شد و درخواست مناظره داشت که ما هم چنین اجازه ای را به ایشان دادیم و به صورت دو ساعت مناظره کرد که اتفاقا مناظره خوبی هم شد.

رئیس شورای سیاست گزاری همایش بین المللی تحجر و اسلام امریکایی اضافه کرد: خوشبختانه درایران هنوز کسی آنقدر جری نشده است که بخواهد از انتشار پیام امام جلوگیری کند. چرا که هر فردی که قصد مقابله با جریان عظیم امام را داشته باشد دوام نخواهد آورد. لذا گلایه ما این است که چرا کسی یا نهادی با ما در برگزاری این همایش همکاری نمی کند.

نادر طالب‌زاده دبیر این همایش نیز در این نشست خبری در بخشی از این نشست خبری گفت: با توجه به تحولاتی که در زمینه مستندسازی ایجاد شده و فرصتی برای افشای آنچه که پنهان شده بود را به دست آورده‌ایم امام راحل را از بعد رسانه‌ای معرفی خواهیم کرد که در جشنواره عمار این امر صورت گرفته است. فیلم عمار می‌تواند فعالیت خوبی را داشته باشد و در این مقطع زمانی مناسب و به وجود آمدن بحث بین‌المللی شدن مباحث انقلابی می‌تواند بسیار مفید عمل کند.

وی افزود: فرمایش امام راحل در رابطه با اسلام آمریکایی مبحثی است که پس از 25 سال از بیان آن ردپایش را می‌بینیم و امروز سیاه‌پوستان در معرض وهابیان قرار گرفته‌اند که امیدواریم با کمک مستندسازان جوان و صاحب ذوق دغدغه‌هایشان را نشان دهیم.

این فعال فرهنگی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در برگزاری این همایش، بیان کرد: باید علمای غرب و شرق به ایران دعوت شوند و در این رابطه اظهار نظرهای صورت بگیرد، به گفته یکی از تحلیگران روسی به نام «آقای دوگین» درباره نامه امام (ره) ما الان نیاز به نامه دوم امام (ره) داریم، به گفته آقای دوگین اگر گورباچوف نامه امام را درک کرده بود ما در روسیه شرایط دیگری داشتیم.

طالب زاده با اشاره به سالگرد سخنرانی امام (ره) در مدرسه علوی در بهمن سال 57 ابراز داشت: دیروز سالگرد روز ورود امام (ره) به مدرسه علوی بود، فیلم های کامل تری از آن در رسانه ها به نمایش در می آید در آن زمان همچنین مصاحبه مطبوعاتی برگزار شد که بیشتر سوالات درباره تبین جمهوری اسلامی سوالی از خبرنگارن مطرح شد که آیا شما حکم جهاد می دهید که امام (ره) با تأملی گفتند "بله" و این تیتر روزنامه های جهان در آن سال شد.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج تفکر ناب شیعی و اسلام باید تلاش بیشتری کنیم، بیان کرد: شیعیان در کشورهای خارجی صدمه های به وهابتی زده اند در تگزاس 100 نمازخانه و حسینه ساخته شده است،


برگزاری این همایش که در دوازدهم و سیزدهم اسفند ماه در مشهد از جمله این فعالیت ها است اما باید به بعد رسانه ای آن توجه کرد چرا که برنامه های تلویزیون خالی از این برنامه ها است و کم کاری های صورت گرفته است.

غلامرضا منتظمی مدیر بین المللی سومین همایش بین الملل تحجر و اسلام امریکایی هم در این نشست گفت : در شرایط امروز جهان، دین یهود در کنترل صهیونیست و مسیحیت توسط صهیونیست کنترل می‌شود و در رابطه با دین اسلام هم شاهد هستیم که صهیونیسم سعی دارد اسلام را در مسیری کور ترویج دهد و اهل بیت (ع) را از این مسیر جدا کند.

امیریوسف محبی دبیر اجرایی این همایش نیز در سخنانی گفت: ما در این همایش بیشتر قصد داریم به جریان‌های لیبرال و متحجر بپردازیم که طیف انقلابی را هدف گرفته و هر دو قصد دارند به جریان اسلام ناب ضربه بزنند. بحث وحدت و اخوت مسلمین و مبارزه با جریانات تفرقه‌افکن از مسائل دیگری است که در این همایش به آن توجه می‌شود. همچنین تلاش داریم که از آیت‌الله میرزاجوادآقای تهرانی نیز به دلیل سالها فعالیت مبنایی و مکتبی ایشان تجلیل کنیم.

وی خبر داد علمای مختلفی از کشورهای پاکستان، هندوستان، کشمیر، لبنان، سوریه، فرانسه، انگلستان و آمریکا دراین همایش حضور خواهند داشت.
کد خبر: 88428
Share/Save/Bookmark