مهدی حسینی: طراح و اثر برتر در این نمایشگاه نداریم
نمایشگاه بین‌المللی پوستر «برای غزه»افتتاح شد؛
مهدی حسینی: طراح و اثر برتر در این نمایشگاه نداریم
نمایشگاه بین المللی پوستر «برای غزه» با همکاری موزه‌های هنرهای معاصر فلسطین و حوزه‌ی هنری استان البرز افتتاح شد.
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵

 به گزارش خبرنگار حوزه‌ی تجسمی هنرنیوز، نمایشگاه «برای غزه» شامل ۵۰ پوستر از ۳۶ طراح است که با موضوع «غزه» به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه روز دوشنبه ساعت ۱۶ در موزه‌ی هنرهای معاصر فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر افتتاح شد و تا ۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مهدی حسینی «مسئول برگزاری نمایشگاه» در گفت‌وگو با خبرنگار هنرنیوز گفت: در یک دوره از حملات اسرائیل به غزه که مصادف با بازی‌های جام جهانی برزیل بود، بسیاری از مردم توجهشان به سمت این بازی‌ها معطوف شد. اما طراحان سراسر دنیا جهت جلب حمایت مردم برای غزه شروع به طراحی پوستر در ارتباط با این موضوع کردند.

مسئول برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: در نمایشگاه «برای غزه» ۶۰ اثر از ۳۸ طراح گرافیک به نمایش گذاشته شده است که از این تعداد ۱۵ پوستر متعلق به طراحان خارجی (برزیل، چین،اکوادور) و مابقی از آثار هنرمندان ایرانی هستند.

حسینی در پاسخ به این سوال که « آیا این پوسترها می‌تواند بر حقانیت مردم غزه تاثیر بگذارد» گفت: زبان هنر یک زبانی است که می‌تواند منعکس کننده‌ی اتفاقات سیاسی، اجتماعی و .. باشد که نمونه‌ی آن را ما در این نمایشگاه می‌بینیم. با اظهار نظرهای مردم معلوم شد که چنین کارهایی تاثیر خود را می‌گذارد .

وی تصریح کرد: کارها و آثاری که به نمایش گذاشته شده با دعوت از اساتید صورت گرفته و هیچ طراح یا اثر برگزیده‌ای نداریم.

او به عنوان یکی از طراحان « نمایشگاه غزه» در رابطه با پوستر خود گفت: این پوستر مشخصا به نسل کشی که در غزه اتفاق افتاد، نگاه می‌کند و بیشتر بچه‌ها راهدف خود قرار می‌دهد.

بهناز نیک خواه منفرد «طراح» نیز در گفتگو با هنرنیوز در ارتباط با اثر خود گفت: این طرح نشان می‌دهد که تمام رویای یک کودک عروسک اوست که آن هم در اثر جنگ تخریب شده است. کودکی که در تنهایی و خلوت خودش به جنگ فکر می‌کند و اینکه چقدر جنگ می‌تواند مخرب باشد.

این طراح گفت: مردم شاید آن آسیب‌هایی که در جنگ وجود دارد را نتوانند ببینند ولی وقتی این تخریب به صورت یک اثر هنری در می‌آید خیلی بیشتر می‌تواند تاثیر بگذارد.

به گزارش هنرنیوز، علاقمندان برای بازدید می‌توانند همه روزه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنج شنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ به نشانی فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر مراجعه کنند.
.

کد خبر: 75693
Share/Save/Bookmark