سه کارگاه آموزشی با حضور مدرسان تئاتر لهستان
مرکز هنرهای نمایش خبر داد
سه کارگاه آموزشی با حضور مدرسان تئاتر لهستان
کارگاه‌های تخصصی و آموزشی مارتا گورنیکز، یاروسلاو فرت، سیمون سالا و آندری ولمینیسکی از ۲۰ آذر ماه جاری در هفته تئاتر لهستان در تهران برگزار می‌شو
 
تاريخ : سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۲
به گزارش هنرنیوز؛هفته تئاتر لهستان در ایران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، سفارت لهستان و دبیرخانه ۳۴امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود. در این برنامه طی یک هفته، تئاتر لهستان معرفی و برنامه‌های مختلف آموزشی برای هنرمندان و دانشجویان تئاتر در قالب جلسات سخنرانی و ورک‌شاپ‌های آموزشی دیده شده است.

کارگاه خانم «مارتا گورنیکز» در روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر ماه با موضوع «بازیابی و ایجاد صدا» و با تمرکز روی صدای بانوان در تئاتر در تالار وحدت برگزار خواهد شد. این کارگاه آموزشی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲:۳۰ و۱۳.۳۰ تا ۱۶ هر روز ادامه دارد. هدف اصلی این کارگاه یافتن راه‌های جدید برای فرم‌های جدید بیان زنان روی صحنه در گروه کر تئاتراست. ایجاد خلاقیت در صدای زن و شیوه‌های جدید برای کار روی لغات و صداها. این کارگاه فضای مجازی خواهد بود برای انتقال زبان و بازیابی و توسعه پتانسیل‌های کامل صدای انسان است.

دومین کارگاه در برنامه هفته تئاتر لهستان به کارگاه دو روزه «بدن بازیگر و برانگیختن تئاتر» اختصاص دارد که توسط «یاروسلاو فرت» و «سیمون سالا» در روز های ۲۵ و ۲۶ آذر ماه ساعت ۱۱ تا ۱۴ و در پلاتو مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد. در این کارگاه تغییر و قدرت تشخیص به معنی اصل و جنبه اصلی و اساسی هر درام پرداخته می‌شود.

دو کارگاه یاد شده ویژه بازیگران حرفه‌ای تئاتر طراحی شده است و ثبت نام و هماهنگی دو کارگاه فوق را افشین خورشید باختری بر عهده دارد.

کارگاه «آندری ولمینیسکی» با عنوان «دستور بازیگری در تئاتر کریکات - مفهوم تئاتر و هنر» نیز از ۲۲ آذر تا دو دی ماه ۹۴ در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. این کارگاه به صورت تئوری و عملی ویژه بازیگران حرفه ای و دانشجویان تئاتر خواهد بود. ثبت نام و هماهنگی این کارگاه توسط خانم شیوا مسعودی انجام می‌شود. ساعت برپایی این کارگاه ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۴ تا ۱۸ بعد از ظهر اعلام شده است.

هفته تئاتر لهستان از ۲۰ تا ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۴ در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: 85403
Share/Save/Bookmark