به نام اعتدال ، سر بچه های ارزشی را می بُرند /  سکوت ما ادامه دار نخواهد بود
امیرحسین جوانشیر در گفتگو با هنرنیوز:
به نام اعتدال ، سر بچه های ارزشی را می بُرند / سکوت ما ادامه دار نخواهد بود
یک هنرمند ارزشی کشورمان با انتقاد از فضای فرهنگی کشور تاکید کرد: متاسفانه به نام اعتدال ، سر بچه های ارزشی را می بُرند درحالی که اگر شاهد ادامه یافتن چنین شرایطی باشیم. حتما سکوت ما ادامه دار نخواهد بود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
امیرحسین جوانشیر، هنرمند ارزشی و مستند ساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم جهانی فجر گفت: درحالی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در کشور شروع شد که ما بیش از هر زمان دیگری ، نیاز به رجوع به فرهنگ اسلامی و انقلابی داشتیم و همان طوری که مقام معظم رهبری هم در سخنرانی نوروزی خودشان در حرم امام رضا(ع) به صراحت فرمودند «باید کارها و امور فرهنگی به دست بچه های ارزشی سپرده شود و کسانی سکاندار این مسائل باشند که نسبت به نظام و انقلاب دغدغه مند باشند» اما ما متاسفانه شاهد چنین سیاستی در برگزاری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر نبودیم و فضای این جشنواره با تمهیدات خاصی و به صورت ناباورانه ای به دست مافیای خانه سینما افتاده بود.

وی با بیان اینکه هیچ نشانی از«فجر» و« عظمت انقلاب» در برگزاری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر وجود نداشت یاد آور شد: اتفاقا فضا و شرایط حاکم بر این جشنواره بسیار یکسویه بود و کسانی حق ورود به این جشنواره را داشتند که یا کارت هواداری خانه سینما را می داشتند! و یا جزو تیم خانه سینما می بودند. درحالی که جشنواره جهانی فیلم فجر ، متعلق به همه مردم و همه اقشار هنری است و حتی برگزاری آن هم ، نباید دست قشرخاصی باشد.

کارگردان فیلم مستند« سرزمین سلمان» تصریح کرد: ما در این جشنواره به صورت ناباورانه ای شاهد حضور عناصر ضد انقلاب به صورت رسمی در جشنوار بودیم! که یک نمونه آن، حضور خانم منصوره حسینی به این جشنواره بود که جای بسی تعجب است چگونه در حالی که خیلی از بچه های ارزشی و انقلابی به دلیل نداشتن کارت جشنواره ، حق ورود به این جشنواره را نداشتند اما ایشان به راحتی در این جشنواره تردد می کردند!

امیر حسین جوانشیر با اشاره به شعار اعتدال دولت یازدهم گفت: جای تاسف است در شرایطی که مدیران فرهنگی ما دم از اعتدال در فضای کشور می زنند اما ما تاکنون رنگی از اعتدال در عرصه فرهنگی ندیدیم و متاسفانه تنها با نام اعتدال ، سر بچه های ارزشی را می بُرند. این درحالی است که اگر همچنان شاهد چنین شرایطی باشیم، سکوت ما نیز ادامه دار نخواهد بود.

کارگردان فیلم مستند« باغ قلهک» تاکید کرد: من از همین جا به آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی اعلام می کنم اگر قرار باشد شاهد ادامه یافتن چنین شرایطی باشیم مطمئن باشند که صبر و سکوت بچه های ارزشی و انقلابی ادامه نخواهد یافت و نتیجه آن جز سیلی های محکم از سوی بچه های ارزشی و انقلابی به مدیریت فرهنگی نخواهد بود.
کد خبر: 91271
Share/Save/Bookmark