آثار تاریخی عراق را به ایران امانت بدهید
در پی تخریب آثار تاریخی موصل پیشنهاد شد؛
آثار تاریخی عراق را به ایران امانت بدهید
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از کشور عراق خواست، آثار در معرض تخریب خود را به صورت امانت به ایران بسپارد.
 
تاريخ : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۸
 به گزارش هنرنیوز،معاون میراث فرهنگی کل کشور در تجمع موزه‌داران ایرانی که عصر امروز شنبه ۹ اسفندماه در موزه ملی ایران برپا شد، انزجار ایران را از اقدام داعش اعلام کرد.

در این تجمع اعتراض آمیز محمدحسن طالبیان گفت: در نامه‌هایی که مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به رئیس یونسکو (ایرینا بووکوا) و وزیر گردشگری و میراث فرهنگی کشور عراق و موسسه «آیسسکو»( یا ISESCO ( یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در مه ۱۹۷۹ تأسیس شد. مقر آن در در رباط در مراکش قرار دارد. ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند. )، داده است، اعلام آمادگی کرده است تا آثار موزه‌ای در خطر کشور عراق را به صورت امانت در اختیار بگیرند تا مقطعی که ثبات و آرامش به عراق برگردد.

او تأکید کرد: در صورتی که کشور عراق تمایل به این کار داشته باشد، ایران می‌تواند هر چه زودتر به این قضیه وارد شود و آثار ملموس کشور عراق را امانت‌داری کند.

طالبیان با تأکید بر اینکه ایران دارای ظرفیت‌های کارشناسی شده در حوزه میراث فرهنگی است، گفت: کشور عراق یکی از کشورهای همسایه ایران است که از نظر تمدن و تاریخ نیز اشتراکات فراوانی با ایران دارد، به همین دلیل ما آمادگی کامل برای حفاظت از آثار تاریخی این کشور داریم. 

در این تجمع علاوه بر موزه‌داران ایرانی، گردشگران خارجی که برای دیدن موزه ملی آمده بودند نیز حاضر شدند و بیانیه موزه‌داران ایرانی را امضاء کردند.

کد خبر: 79581
Share/Save/Bookmark
نظرات : ۱
باستانشناس : 
شما اگر میتوانید از آثار و محوطه های تاریخی و موزه های خودمان حفاظت کنید.عراق پیشکش.
۱۳۹۳-۱۲-۰۹ ۱۹:۴۴:۱۲