حضور «فلامینگو شماره 13» در بخش مسابقه جشنواره توکیو
 
تاريخ : يکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۶
فیلم سینمایی «فلامینگو شماره‌ 13» ساخته‌ حمیدرضا علیقلیان در بخش مسابقه‌ بیست ‌و پنجمین دوره‌ جشنواره‌ توکیو به رقابت با 11 فیلم دیگر خواهد پرداخت.

به گزارش هنر نيوز،حمیدرضا علیقلیان کارگردان این فیلم به ايسنا گفت: «اولین نمایش عمومی این فیلم که به شیوه‌ HD فیلم‌برداری شده، در جشنواره‌ توکیو خواهد بود و ما علی‌رغم داشتن پروانه‌ نمایش داخلی، هنوز برای نمایش آن در ایران اقدامی نکرده‌ایم و در پی آن هستیم که این فیلم را به نسخه‌ 35 میلی‌متری تبدیل کنیم.»

او درباره‌ داستان این فیلم‌ گفت:«قصه‌ «فلامینگو شماره‌ 13» در یک تبعید‌گاه اتفاق می‌افتد و قصه‌ای در همسایگی افسانه‌هاست.»

این کارگردان همچنین درباره‌ علت حضور شمس لنگرودی شاعر و پژوهشگر پیشکسوت ادبیات در این فیلم عنوان کرد: «در داستان این فیلم یک استاد وجود دارد که جزو کاراکترهای بسیار مهم است. از زمانی که فیلمنامه نوشته شد، ما حس می‌کردیم این نقش برای استاد لنگرودی نوشته شده و با توجه به این‌که می‌دانستم ایشان در دوره‌ای جزو گروه تئاتر آناهیتا هم بوده‌اند، از ایشان دعوت کردیم در این فیلم حضور یابند.»

در این فیلم شاعرانه شمس لنگرودی، رسول یونان، باران زمانی، پیمان مقدمی، عبدالله امیرآتشانی و علیرضا قادری به ایفای نقش پرداخته‌اند و کارگردانی و تدوین آن را حمیدرضا علیقلیان برعهده داشته است.

بیست ‌و پنجمین دوره‌ جشنواره‌ توکیو از 22 اکتبر (30 مهر) آغاز به کار می‌کند و در قالب آن 12 فیلم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که امسال تنها دو فیلم از این آثار به آسیا تعلق دارد.

حمیدرضا علیقلیان پیش‌تر انیمیشن‌هایی چون «پرواز موعود» و فیلم‌های کوتاهی مانند «خاکستری» را کارگردانی کرده است. «فلامینگو شماره‌ 13» اولین فیلم بلند اوست.

کد خبر: 17381
Share/Save/Bookmark