تبیین جدول جامع سند چشم انداز شبکه قرآن / ارائه طرح و ایده جهت تولید فیلم و سریال
گزارش هنرنیوز از نشست خبری مدیرشبکه قرآن؛
تبیین جدول جامع سند چشم انداز شبکه قرآن / ارائه طرح و ایده جهت تولید فیلم و سریال
مدیر شبکه قرآن در پاسخ به هنرنیوز خبرداد این شبکه درصدد تبیین جدول جامع سند چشم انداز تحول و ارتقای شبکه قرآن و معارف سیما است.
 
تاريخ : يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۴
به گزارش هنرنیوز، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما طی نشست رسانه ای با موضوع طرح ملی قرآنی 1450با اصحاب رسانه گفت: طرح فرهنگی، قرآنی و تابستانی 1450 با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان چند سالی است که با محوریت رسانه ملی و تمرکز شبکه‌های تخصصی قرآنی رادیو و تلویزیون و مشارکت همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و دستگاهای قرآنی برگزار می‌شود که در این طرح سعی کردیم تجربیات گذشته را حفظ کنیم و به همین جهت یکی از امتیازات طرح امسال فعال کردن برخی از فعالیت‌ها و هنرهای قرآنی است که به این طرح گره خورده است.

محمدزاده با بیان اینکه در فصل تابستان فعالیت‌های مجازی هم در حوزه قرآن به ویژه سوره مبارکه حدید فعال می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در حوزه‌های سایت و وبلاگ آماده باشند، گفت: طرح 1450 به سبب مطالبه عمومی از رسانه ملی امسال نیز اجرا شد. تجربه 9 ساله در این طرح به کمک شبکه قرآن و معارف سیما آمده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری نهادهای مختلف طرحی فاخر داشته باشیم.

وی از برگزاری جشنواره‌ای با موضوع جمع خوانی سوره مبارکه حدید همزمان با طرح 1450 خبر داد و افزود: این جشنواره با شرکت گرو‌ه‌های همخوانی و تواشیح و با هدایایی نفیس پیش‌بینی شده است. به این ترتیب همه گروه‌های جمع‌خوانی می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و در یک فضای مجزا ارزیابی شوند.

دکتر محمد زاده با اشاره به اینکه نام طرح تابستانی رسانه ملی برگرفته از سال نزول قرآن است، افزود: در هزار و چهارصد و چهل و یکمین سال نزول قرآن نخستین دوره از این طرح با عنوان 1441 اجرا شد و تا امسال نیز ادامه داشته است که امسال طرح 1450 در هزار و چهارصد و پنجاهمین سال نزول قرآن اجرا می‌شود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه سال گذشته این طرح فقط منحصر به فصل تابستان بوده است، خاطر نشان کرد: امسال برنامه‌های جدیدی مثل جشنواره عکس و خوشنویسی هم برگزار می‌شود که ممکن است این فعالیت‌ها تا پاییز امسال به طول بینجامد.

مدیرشبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که درمورد برنامه های جدید این شبکه با توجه به تغییر مدیریت رسانه ملی پرسید خبر داد که این شبکه درصدد تبیین جدول جامع سند چشم‌انداز تحول و ارتقای شبکه قرآن و معارف سیما است که بزودی مراحل آن اعلام خواهد شد.

دکترمحمد زاده افزود: ما پیرامون ارتقای ساختار شبکه حتما تعامل شبکه با مخاطبان و نهادهای مرتبط و همچنین نحوه حفظ مخاطبین و جذب مخاطب حداکثری را مدنظر خواهیم داشت.

مدیر شبکه قرآن در پاسخ به سوال دوم هنرنیوز که در مورد تولید فیلم و سریال با مضامین و مفاهیم قرآنی در دوران مدیریت وی پرسید خاطرنشان کرد: ما معتقدیم یکی از قالب‌های ارائه پیام در دوره جدید شبکه قرآن نمایش فیلم و سریال خواهد بود و به همین منظور اقداماتی را با ارائه طرح ها به مرکز تولید سازمان انجام دادیم و در حال بررسی هستیم

وی همچنین از همه هنرمندانی که طرح و ادیه ای در این زمینه دارند خواست تا طرح های خویش را به این شبکه ارائه دهند.

محمدزاده در ادامه این نشست خبری در ارتباط با طرح قرآنی 1450 یادآور شد: تنها شبکه قرآن و معارف سیما عهده‌دار این طرح نیست بلکه رسانه‌های دیداری و شنیداری، مجازی و مکتوب نیز عهده‌دار این طرح هستند و این طرح در حقیقت کارکرد آموزشی، مسابقه‌ای و اطلاع‌رسانی دارد و از جنبه‌های مختلف فراگیر است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به موضوع جمع‌خوانی قرآن ، این فریضه را یک هنر ارزشمند ذکر کرد که با تلاش گروه‌های تواشیح طی چند سال گذشته حیات مجددی یافته است.




کد خبر: 92171
Share/Save/Bookmark