تلاش می کنیم تولیدمان متوقف نشود
مهرداد شفیعی :
تلاش می کنیم تولیدمان متوقف نشود
مدیرفروش کیان تایرالبرز گفت: ما از وزارت صمت درخواست می کنیم که به ما در بحث اختصاص ارزنیمایی کمک کنند. امروزما برای ادامه دار بودن چرخه تولید خودمان از ارز نیمایی و آزاد استفاده می کنیم تا تولید مان متوقف نشود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۴
به گزارش هنرنیوز ، مهندس مهرداد شفیعی مدیرفروش کیان تایرالبرز درگفتگو با خبرایران اظهارداشت: شرکت کیان تایر(البرز)درسال ۱۳۳۷توسط سرمایه گذاری شرکت بی.اف.گودریچ (برگرفته ازنام بنیامین فرانکلین گودریچ، پایه گذار شرکت) تاسیس و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران به تولید انواع لاستیک و تایر بایاس پرداخت.

وی تصریح کرد : ما از سال ۱۳۸۰ نام کیان تایر را به نام برند البرز تغییر دادیم و هم اکنون تایرهای تولیدی این مجموعه تحت برند البرز دربازار ایران و کشورهای جهان به فوش می رسند.

شفیعی عنوان داشت : شرکت تایر البرز، درسالهای اخیرموفق به توسعه وتجهیز قالبهای تولید لاستیک و تایرگشته و هم‌اکنون لاستیک مخصوص لیفتراک، لاستیک مینی لودر یا بابکت در ایران تولید می کند. یکی ازدستاورد های مهم شرکت تولید لاستیک لودر، لاستیک گریدر، لاستیک صنعتی، راهسازی و سنگین می باشد

وی ابرازداشت:درشرکت البرزتولیدات انواع تایرشامل:«لاستیک بابکت»،« لاستیک بادی لیفتراک»،«لاستیک لودر»،«لاستیک باری کامیونی واتوبوسی»،«لاستیک باری سبک مخصوص وانت وکامیونت»،«لاستیک ادوات کشاورزی تراکتوروکامباین»، «لاستیک ادوات خاکبرداری وتسطیح مانند گریدر»،«لاستیک راهسازی مانند بیل مکانیکی وبیل بکهو»،«لاستیک غلطک»و«لاستیک‌های سواری باساختار بایاس یا نخی می پردازد.

این مدیرتاکید کرد: تلاش ما در شرکت کیان تایرالبرز این بوده که بتوانیم محصولات خوبی را با کیفیت مناسب نسبت به تولید کنندگان لاستیک ایرانی داشته باشیم.

وی افزود: ما اولین تولید کننده تایر در کشورهستیم و امروز 75 نوع تایر درایران تولید و 10 درصد سهم بازار فروش کشور را در اختیار داریم.البته سهم بازار فروش تایرما درمحصولات مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در گروه تایرهای راه سازی 50 درصد سهم بازار و یا در حوزه کشاورزی 20 درصد سهم بازار را داریم.

شفیعی ادامه داد : صادارت تایر از سال 1397 با توجه به کمبود تایردرممنوع اعلام شد. اما امروز ما نیم نگاهی به فعالیت و صادرات به کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس ، آسیای میانه، افغانستان ، پاکستان ، عراق و... داریم.

وی خاطرنشان کرد: نوسانات ارزی وتحریمها تاثیرات منفی خودش راامروز در اقتصاد نشان داده است. ماهم ازآسیب های تحریم به دورنبوده ایم. 40 درصد مواد اولیه تولیدلاستیک وتایر وارداتی است به هرحال تاثیرنوسانات ارزی برای واردات باعث شده که قیمت ها محصولات ما هم افزایشی داشته باشد.

شفیعی ادامه داد : ما از وزارت صمت درخواست می کنیم که به ما در بحث اختصاص ارزنیمایی کمک کنند. امروزما برای ادامه دار بودن چرخه تولید خودمان از ارز نیمایی و آزاد استفاده می کنیم تا تولید مان متوقف نشود.

وی افزود : امروز بیشترین مشکل ما بحث سامانه جامع تجارت است که تولیدکنندگان، واردکنندگان و حتی توزیع کنندگان تایرمعتقد به حذف سامانه جامع تجارت هستند چرا که این سامانه در شرایطی موثر بود که نرخ ارز 4200 تومان بود و بین نرخ ارز آزاد و دولتی اختلاف قیمت وجود داشت. در واقع سامانه جامع تجارت باعث افزایش دپوی تایر در انبارها شده است.

شفیعی در پایان سخنان خود گفت : به نظرم سامانه جامع تجارت باید حذف شود. چرا که باعث اخلال در خرید و فروش تایر شده است. با توجه به حذف ارز 4200 و نبود اختلاف نرخ ارز تولیدکنندگان و تامین نیاز بازار لاستیک با قیمت های سازمان حمایت دیگر ضرورتی به وجود این سامانه نیست تا وقت مردم بیش از این تلف نشود. متاسفانه تایرها درانبارها به دلیل عدم حق فروش دپو می شوند و حواله ها نیز دیرترصادر می شود. که این عامل باعث مشکلات عمده ای در فروش لاستیک می شود.
کد خبر: 98481
Share/Save/Bookmark