ولیان: از جریان مومن و انقلابی حمایت می‌کنیم
گزارش هنرنیوز از نشست خبری مدیر رادیو کتاب
ولیان: از جریان مومن و انقلابی حمایت می‌کنیم
مدیر رادیو کتاب گفت: یکی از اهداف رادیو کتاب توجه به پژوهش و تحقیق است چرا که بدون پشتوانه تحقیقاتی، برنامه سازی نمی‌تواند تاثیر گذار باشد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۳
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون هنرنیوز صبح امروز حمید رضا ولیان مدیر رادیو کتات طی نشست خبری افزود: مشکل اصلی کنونی نبود همگرایی دستگاه‌های دخیل در این امر برای تحقق مطالبات و افزایش سهم کتاب در سبد خانواده‌ها است.

وی اضافه کرد: ماموریت اصلی این رسانه، حمایت از جریان مومن و انقلابی دخیل در موضوع و آثار مکتوب است. این درحالی است که با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب، هم اکنون در حوزه کتاب خلاء راهبردی نداریم.

مدیر رادیو کتاب افزود: اکنون که کشور در این دهه با عنوان پیشرفت و عدالت ریل گذاری شده و براساس سیاست‌های کلی نظام پیش می‌رود، انتظار داریم جریان دانش و علم آموزی رشد کند و این امر نیز بدون تحقیق و پ‍ژوهش امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه موضوعاتی مثل داستان، سبک زندگی در چارچوب مرتبط با کتاب و کتابخوان در رادیو افزایش خواهد یافت ادامه داد: تاسیس رادیو کتاب نیز بر این اساس بوده تا اهتمام جدی برای امر ترویج کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

ولیان اظهار داشت: یکی از حلقه‌های مفقوده در این امر معرفی کتاب است و رادیو کتاب نیز سعی دارد با سیاست‌هایی، اقبال مخاطبان را افزایش دهد.

ولیان اظهار کرد: رادیو کتاب به عنوان دبیرخانه شورای تدوین سیاست‌های کلی رادیو در حوزه کتاب است و براین اساس هر ماه جلسات متعددی با حضور نمایندگان سایر شبکه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مصمم به آشتی شهروندان با کتاب هستیم، گفت: تلاش داریم تا علاوه بر مقابله با کاهش امر کتابخوانی، سهم کتاب را در سبد خانواده‌ها افزایش دهیم.

مدیر رادیو کتاب یاد آور شد: تعداد برنامه‌های این رسانه در ارزیابی مقایسه‌ای طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.

ولیان گفت: این رسانه طی ۶ ماه اول امسال ۶۹۵ برنامه و ۱۰۳ هزار و ۱۰۸ دقیقه برنامه با حضور ۴۴۹ کار‌شناس و مسوول در حوزه کتاب تولید کرده است.

وی افزود: از زمان تاسیس رادیو کتاب، زمان برنامه‌ها با موضوع کتاب و کتابخوانی ۲۰۱ درصد افزایش داشته و ۱۰۳ درصد نیز افزایش حضور کار‌شناسان و فعالان فرهنگی داشته‌ایم.

ولیان اظهار داشت: ۳۰ درصد از فعالیت‌های رادیو کتاب به صورت برون سپاری تولید می‌شود که ما تلاش داریم این سطح را به ۶۰ درصد افزایش دهیم.

مدیر رادیو کتاب خبر داد که همز افزایی با تلویزیون برای گسترش کتابخوانی سهم بیشتری خواهد داشت. این درحالی است که سند دو ساله رادیو کتاب بر اساس سیاست‌های تحول سازمان تبیین خواهد شد و تا ۲۳ آبان سال ۹۵ تدوین آن به پایان خواهد رسید.
کد خبر: 77051
Share/Save/Bookmark