چهار فيلم كوتاه از توليدات انجمن راهی جشنواره‌ي فيلم كوتاه كلرمونت ــ فراند شدند.
براي انتخاب اوليه‌ي بخش مسابقه‌ي بين‌الملل؛
چهار فيلم كوتاه از توليدات انجمن راهی جشنواره‌ي فيلم كوتاه كلرمونت ــ فراند شدند.
چهار فيلم كوتاه از توليدات انجمن براي انتخاب اوليه‌ي بخش مسابقه‌ي بين‌الملل سي و هفتمين جشنواره‌ي فيلم كوتاه كلرمونت ــ فراند ارسال شدند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران: سي و هفتمين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم كوتاه كلرمونت فراند كه از تاريخ ۳۰ ژانويه تا ۷ فوريه ۲۰۱۵، مصادف با ۱۰ الي ۱۸ بهمن‌ماه سال جاري در شهر كلرمونت فرانسه برگزار خواهد شد.

اسامي فيلم‌هاي كوتاه ارسال‌شده عبارت‌اند از:

كات به كارگرداني رضا جمالي، فصل بازگشت به كارگرداني عباس اميني، كودكان ابري به كارگرداني رضا فهيمي و سكوت به كارگرداني مهرداد حسني

جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم كوتاه كلرمونت فراند درواقع از يك هفته‌ي فيلم كوتاه كه در طول سال‌هاي ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ در دانشگاه شهر كلرمونت برگزار مي‌شد آغاز شده است. اعضاي برگزاركننده‌ي اين هفته‌ي فيلم بعد از مدتي با تأسيس شركتي با عنوان Sauve qui peut le court métrage در سال ۱۹۸۱ با حمايت‌ شهرداري شهر كلرمونت، وزارت امور خارجه‌ي فرانسه و ساير نهادهاي دولتي و فرهنگي ، جشنواره‌ي ملي فيلم كوتاه كلرمونت فراند را تأسيس كردند. اين جشنواره در سال ۱۹۸۸ براي اولين بار به‌صورت بين‌المللي برگزار شد و با جذب ۲۸ هزار مخاطب از سراسر دنيا در سال ۱۹۸۹ و همين‌طور بيش از ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۵ به يكي از مهم‌ترين رويدادهاي سينماي جهان و فيلم كوتاه تبديل شد.

اين جشنواره هم‌اكنون بعد از جشنواره‌ي فيلم كن دومين جشنواره‌ي بزرگ فرانسه ازلحاظ تعداد مخاطب و حضور افراد حرفه‌اي سينما از سراسر جهان به شمار مي‌رود.

لازم به ذكر است كه امسال از سينماي ايران ۶۵ فيلم كوتاه درخواست شركت در اين جشنواره‌ي بين‌المللي را داشته اند.
کد خبر: 75954
Share/Save/Bookmark