فروش بیش از 84 میلیارد تومانی سینما در بهار 97/ درخشش فیلمی در ژانر کودک و نوجوان
فروش بیش از 84 میلیارد تومانی سینما در بهار 97/ درخشش فیلمی در ژانر کودک و نوجوان
فروش فیلم های سینما و تعداد مخاطب در سه ماهه اول سال 97 به نسبت مشابه در سال قبل بیشتر بوده است.
 
تاريخ : سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۴۷
به گزارش هنرنیوز ؛ سه ماهه اول هر سال به عنوان یکی از طلایی ترین زمان های اکران سینما در کشور به حساب می آید و استراتژی مدیران سینمایی برای رونق سینما و جذب مخاطب بیشتر روی این برهه زمانی خواهد بود و در این راستا به مقایسه اکران سه ماهه اول سال 96 با سال 97 می پردازیم.

بر اساس گزارشی که یکی از خبرگزاری ها در خصوص فروش سه ماهه اول سال 96 ارائه داده فروش فیلم ها بیش از شصت و یک میلیارد تومان بوده که این رقم به نسبت فروش سه ماهه اول سال 97 که بیش از هشتاد و چهار میلیارد است، روند افزایشی را نشان می دهد.

در این میان سهم چهار فیلم «مصادره»، «لاتاری»،«به وقت شام» و «تگزاس »که بالای ده میلیارد فروش داشتند بیش از پنجاه و سه میلیارد تومان و دو فیلم «لونه زنبور» با فروش بیش از نه میلیارد تومان و «فیلشاه» با فروش بالاتر از 7 میلیارد و ششصد میلیون تومان سهم خوبی از این فروش داشته اند و بقیه فیلم ها با اختلاف فروش حدود چهار میلیارد کمتر در رده های بعدی قرار دارند.

با نگاه به این جدول تا تاریخ ذکر شده که 19 فیلم است می توان دید تعداد فیلم های کمدی شش اثر است و فروش انیمیشن «فیلشاه» نیز جلب توجه می کند.

البته باید توجه داشت درست است که افزایش فروش داشتیم اما قیمت بلیت ها افزایش داشته و باید دید تعداد مخاطب در قیاس با سال گذشته به چه نحو بوده است.

در این راستا علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران با اشاره به علت های موفقیت افزایش تعداد مخاطب و فروش فیلم ها عنوان کرد: علت اصلی و اول این اتفاق افزایش سالن های سینما در تهران و شهرستان هاست، از سینماهای کوچک در شهرستان تا سینماها و پردیس هایی مانند مگامال، باغ کتاب، اطلس مشهد، بهاران تبریز، شهرک و... .

وی افزود: علت دیگر،کیفیت و تنوع ژانر فیلم ها نسبت به سال گذشته بود که باعث فروش و جذب مخاطب بیشتر شد.

لازم به ذکر است؛ فروش های فیلم های سینمایی از جدول فروش سینما تیکت برداشته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر: 96564
Share/Save/Bookmark