نمایش خانگی مکمل سینما است / امسال شاهد تولیدات سینمایی جوانان  در جشنواره خواهیم بود
دبیرجشنواره فیلم «یاس» اعلام کرد؛
نمایش خانگی مکمل سینما است / امسال شاهد تولیدات سینمایی جوانان در جشنواره خواهیم بود
دبیر جشنواره فیلم «یاس» در پاسخ به هنرنیوز که پرسید « چرا با توجه به شعار شما مبنی بر حمایت از جوانان ، جای هنرمندان جوان در این تقدیر خالی است » گفت : ما جوانان را تجلیل نمی کنیم اما تشویق می کنیم.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، ظهر امروز نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «یاس» با حضور مصطفی ابطحی دبیر این جشنواره و سیمون سیمونیان مسئول دبیرخانه جشنواره «یاس» در محل موسسه رسانه های تصویری برگزار شد.

مصطفی ابطحی با اشاره به سینمای خانگی گفت: جادوی سینمای در دستان سینماگران است و در کنار سینما، سینمای خانگی جایگاه قابل توجهی دارد و نباید فراموش کرد که نمایش خانگی مکمل سینما است.

وی افزود: سینمای ایران زبان گویای فرهنگ ملی، دینی و بومی ما است و سینماگران، سفیران این فرهنگ هستند و می توانند پیش از هر گروه دیگری این فرهنگ را به دنیا عرضه کنند.

ابطحی با بیان اینکه نمایش خانگی در ایران تبدیل به یکی از بزرگترین رسانه ها شده است تصریح کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته صنایع فرهنگی سهم ممتازی دارد هر چه سهم صنعت و اقتصاد فرهنگی بیشتر باشد کشور به همان اندازه توسعه پیدا می کند و نمایش خانگی در این میان برای رشد و بقای خود چاره ای جز اتصال به تکنولوژی و به روز کردن خود برای تولید بیشتر ندارد.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاکید کرد: استقلال نمایش خانگی یکی از مهمترین مسئولیت های این موسسه به شمار می رود و این استقلال به تولیدات فرهنگی و هنری بستگی دارد تا بتواند مخاطبان بیشتری را برای خود به همراه داشته باشد.

ابطحی گفت: برای تقویت نمایش خانگی تلاش های بسیاری صورت گرفته است و برگزاری جشنواره فیلم «یاس» نشانه اهمیت و جایگاه سینمای خانگی است.

دبیر جشنواره فیلم «یاس» با بیان اینکه امیدواریم اقتصاد سینما با وجود نمایش خانگی تحول جدی داشته باشد تاکید کرد: افتخار می کنیم که در این دوره کارگردانان برجسته و بازیگران شناخته شده سینما در عرصه شبکه نمایش خانگی حضور دارند.

به گفته وی حضور بزرگان سینما، در عرصه شبکه نمایش خانگی بستر لازم برای حضور و فعالیت جوانان را نیز فراهم کرده است به گونه ای که در جشنواره امسال شاهد تولیدات سینمایی جوانان خواهیم بود.

ابطحی با اشاره به چهارمین جشنواره فیلم «یاس» ۱۰۸ فیلم برای حضور در ۵ بخش جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که از این میان ۲۰ اثر برای حضور در بخش های مختلف انتخاب شده است. همچنین مراسم تقدیر و نکوداشت هنرمندانی چون علی نصیریان، ثریا قاسمی، داریوش اسدزاده و داریوش باباییان برگزار می شود. در کنار آن از خانواده دو شهید مدافع حرم استان مازندران نیز تقدیر می شود.


مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و دبیر جشنواره فیلم «یاس» در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که پرسید « چرا با توجه به شعار شما مبنی بر حمایت از جوانان ، چرا همه چهار هنرمند مورد تقدیر در این جشنواره از پیشکسوتان هستند و جای جوانان در این تقدیر خالی است » گفت : ما از جوانان تجلیل نمی کنیم اما تشویق می کنیم. در همه جای دنیا تجلیل برای کسانی است که عمری را در عرصه حرفه خود فعالت کرده اند.

وی در ادامه به اهداف جشنواره فیلم «یاس» اشاره کرد و ارزیابی دقیق تولیدات سینماگران طی یک سال گذشته، شناسایی استعداد سینماگران جوان، ایجاد ظرفیت برای حضور کسانی که می خواهند وارد شبکه نمایش خانگی شوند و ایجاد بستر برای گفتگو میان فیلمسازان و فعالان این عرصه را از جمله اهداف برگزاری جشنواره فیلم «یاس» ذکر کرد.

دبیر جشنواره فیلم «یاس» شبکه VOD را از دستاوردها نیمه اول سال جاری در موسسه رسانه های تصویری اعلام کرد.

وی تاکید کرد: طراحی و تولید پروژه سینمای سیار از دیگر فعالیت های این موسسه به شمار می رود. در ایران یک هزار و ۷۰ شهر وجود دارد که بیش از یک هزار شهر فاقد سینما هستند و مردم در این شهرها آداب سینما رفتن را نمی دانند و بسیاری از آثار سینمایی را در سالن سینما ندیده اند. در این میان سینماسیار راه میانبری است تا بتوان مردم این شهرها را با سینما آشنا کرد. بر همین اساس ۱۰۰ دستگاه برای طرح سینماسیار آماده شده است که در طول برگزاری جشنواره فیلم «یاس» ۱۰ دستگاه در استان مازندران راه اندازی می شود و باقی دستگاهها بعد از جشنواره به شهرهای مختلف ارسال و راه اندازی می شود. در چنین شرایطی با افزایش مخاطبان سینما درآمد سینماگران نیز افزایش پیدا می کند و با افزایش تولیدات سینمایی، اشتغال زایی نیز افزایش پیدا می کند.

ابطحی با بیان اینکه ما در جشنواره فیلم «یاس» کارگاه های مختلفی را برای معرفی این شبکه برگزار می کنیم خبر داد استارت تولید اولین سریال برای شبکه VOD بزودی زده خواهد شد.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری همچنین گفت: چهار سینما در شهرهای بابل، رامسر و تنکابن آماده شده است تا فیلم ها را نمایش دهند. در شهر رامسر روزانه ۶ اکران و در شهرهای دیگر روزانه ۵ اکران خواهیم داشت که البته امیدوارم به سانس های فوق العاده نیز کشیده شود.

وی ادامه داد: در ۱۰ شهر از استان مازندران که سالن سینمایی ندارند با استفاده از دستگاه‌های سینماسیار در مراکز مختلفی مانند ارشاد، آموزش و پرورش و شهرداری نصب می شود. همچنین تبلیغات لازم برای این جشنواره از اواخر این هفته با نصب پوسترهای جشنواره در سطح شهر و اتوبوس ها و مینی بوس ها آغاز می شود. علاوه بر آن از طریق فضای مجازی نیز اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

ابطحی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید چرا جشنواره فیلم «یاس» را به دلیل اینکه کارایی خاصی ندارد تعطیل نمی کنید! گفت: زمان آن که سینما را بر صندلی اتهام بنشانیم گذشته است و همه کسانی که معتقد بودند سینما باید تعطیل شود امروز با توجه به تولیدات و استقبال های خوبی که از فیلم ها می شود نمی دانند چگونه این پیش بینی ها و نظرهای خود را جبران کنند.
کد خبر: 93594
Share/Save/Bookmark