چهارمین دورۀ کارگاه‌های نقد ادبی برگزار شد
با حضور دکتر حمیدرضا شعیری و مرتضی بابک‌معین
چهارمین دورۀ کارگاه‌های نقد ادبی برگزار شد
چهارمین دورۀ کارگاه‌های نقد ادبی با بررسی دو کتاب «سنگی بر گوری» از جلال آل احمد و «کلید کوچک جهان» از حسن گوهرپور در دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
چهارمین دورۀ کارگاه‌های نقد ادبی با همکاری انجمن علمی نقد ادبی ایران و دانشگاه بوعلی سینای همدان و مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی برگزار شد. این کارگاه‌ها به مدت دو روز مورخ پنج شنبه و جمعه ۳ و ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در دانشکدۀ علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا بدین شرح برگزار شد:
دکتر حمیدرضا شعیری: تحلیل گفتمان ادبی با رویکرد نشانه – معنا‌شناختی (از مقاومت گفتمانی تا مماشات گفتمانی)
دکتر مرتضی بابک معین: نقد گفتمان‌شناسی (تبلور چهار سبک زندگی لاندوفسکی در گفتمان‌های ادبی)

در این کارگاه‌ها حدود چهل نفر شرکت داشتند که از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان مقطع کار‌شناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف بودند که از دانشگاه‌های مختلف کشور حضور داشتند. در تحلیل مباحث مطرح شده، آثار مختلفی به شکل عملی مورد تحلیل قرار گرفت که از جمله می‌‌توان به کتاب «سنگی بر گوری» از جلال آل احمد و «کلید کوچک جهان» از حسن گوهرپور اشاره کرد. در جلسۀ پایانی نیز گواهی شرکت کنندگان از طرف دکتر حمیدرضا شعیری و دکتر مرتضی بابک معین و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بوعلی سینا دکتر محمد طاهری به شرکت کنندگان اهدا شد.
لازم به ذکر است حميد رضا شعيري عضو حلقه نشانه‌شناسی تهران و داراي مدرك دكتري معناشناسي از كشور فرانسه است و تحصيلات عالي خود را در سال ۱۳۷۵ به پايان رساند و از ابتداي دي ماه همان سال تا كنون به عنوان عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس به تدريس و پژوهش اشتغال دارد. همچنین دکتر بابک معین هم عضو حلقه نشانه‌شناسی تهران و عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز است.
کد خبر: 80444
Share/Save/Bookmark